Auteur Topic: Baofeng uv-5R ingang en uitgang  (gelezen 14295 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1300
  • Qua Patet Orbis
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #15 Gepost op: 26 november 2016, 20:03:54 »
Waarom zou je die rubriek opheffen???

Ron 01

  • Gast
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2016, 20:50:38 »
Het viel mij ook al op dat er al enige tijd steeds vragen over porto's passeerden, tussen de regels lees je dan dat het inderdaad om illegaal gebruik gaat.
Dat juist een zendamateur dit wil gedogen verbaasd me nogal. Het zal je buurjongen maar zijn die jou hobby zit te verzieken!
Wat mij betreft mag het onderwerp porto's ook van dit forum geschrapt worden, het heeft uiteindelijk niets met scanners te maken.

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #17 Gepost op: 26 november 2016, 22:15:11 »
Kunnen we niet blij zijn dat dit soort vragen juist wel gesteld worden en je als zendamateur juist wat voorlichting kan geven en kan proberen om te zorgen dat je er geen last van krijgt?
De foute informatie gaan ze waarschijnlijk toch wel vinden met alsnog de overlast die je niet wilt hebben.

Gr. Jacob...

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #18 Gepost op: 26 november 2016, 22:41:58 »
zullen we dan gelijk maar de vragen van Belgische forumleden niet meer beantwoorden omdat volgens mij een scanner nog steeds verboden is bij de zuiderburen?
Ik denk dat voorlichting beter is als afbranden.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2016, 07:18:01 »
De betreffende frequenties zijn her en der te vinden op het internet. Ik vind wel dat wij als gelicenseerde zendamateurs idd een stukje voorlichting moeten/kunnen geven op dit soort vraagstellingen en de betreffende persoon er op moeten wijzen dat wat hij of zij wil strafbaar is. De persoon in kwestie is 14 jaar, geen licentie en dus mag hij simpel weg de portofoon niet gebruiksklaar in bezit hebben. Preventie is beter.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1300
  • Qua Patet Orbis
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2016, 10:21:34 »
Kunnen we niet blij zijn dat dit soort vragen juist wel gesteld worden en je als zendamateur juist wat voorlichting kan geven en kan proberen om te zorgen dat je er geen last van krijgt?
De foute informatie gaan ze waarschijnlijk toch wel vinden met alsnog de overlast die je niet wilt hebben.

Gr. Jacob...

Jacob jij kan mijn gedachte lezen, tis een beetje erg kort door de bocht om maar te gaan roepen dat iets weg moet.
Dus lekker laten bestaan!

Offline Pluskat

  • België
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2016, 11:04:43 »
Sorry hoor,het begint hier meer te lijken op het "zeur"amateur....euh zendamateur forum. ;D

Offline Pluskat

  • België
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2016, 11:10:51 »
zullen we dan gelijk maar de vragen van Belgische forumleden niet meer beantwoorden omdat volgens mij een scanner nog steeds verboden is bij de zuiderburen?
Ik denk dat voorlichting beter is als afbranden.

Kijk een op de website van BIPT....scanners zijn niet helemaal verboden in België
http://www.bipt.be/public/files/nl/1011/939_nl_scannernl.pdf

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #23 Gepost op: 27 november 2016, 11:38:22 »
Jammer dat jij een nieuweling niet wilt helpen maar alleen maar af wilt straffen.
.....

Beetje heel erg kort door de bocht.
Pepijn is op dit forum al eerder er op gewezen dat hij met ongeoorloofde praktijken bezig is / zich bezig dreigt te gaan houden.
Is dat niet een nieuweling helpen?
Nu begint deze  "lerende zendamateur" vrolijk van voren af aan.
Een beetje hardleers is mijn conclusie.
Zulke mensen kun je maar op een manier helpen, geen informatie verstrekken en waarschuwen dat dit niet wordt geaccepteerd op dit forum.
Als blijkt dat dat niet helpt, verwijderen en een IP-ban.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Ron 01

  • Gast
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #24 Gepost op: 27 november 2016, 14:12:58 »
Jammer dat jij een nieuweling niet wilt helpen maar alleen maar af wilt straffen.
.....

Beetje heel erg kort door de bocht.
Pepijn is op dit forum al eerder er op gewezen dat hij met ongeoorloofde praktijken bezig is / zich bezig dreigt te gaan houden.
Is dat niet een nieuweling helpen?
Nu begint deze  "lerende zendamateur" vrolijk van voren af aan.
Een beetje hardleers is mijn conclusie.
Zulke mensen kun je maar op een manier helpen, geen informatie verstrekken en waarschuwen dat dit niet wordt geaccepteerd op dit forum.
Als blijkt dat dat niet helpt, verwijderen en een IP-ban.

Pieter, jij begrijpt tenminste de reden van mijn reactie.
Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik altijd, iedereen vooruit probeer te helpen. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die wetens en willens verkeerd bezig zijn.
De reacties op mijn post doen me daarom niet veel.
Ik wordt alleen moe van al die "gastjes" die maar blijven vragen hoe ze hun porto moeten gebruiken en daarmee waarschijnlijk de hobby van veel radioamateurs verzieken door te gaan knijpen, roepen enz.
Maar goed, vanaf nu reageer ik niet meer op dit soort berichten, dat scheelt mij en sommige mensen nog ergernis en bespaart ze de moeite om nog druk over te maken.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1300
  • Qua Patet Orbis
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #25 Gepost op: 28 november 2016, 21:20:37 »
En iedereen is roomser dan de Paus? Laat die jongen lekker gaan, als het mis gaat is hij degene die verantwoording moet afleggen. Of is iedereen nu ineens politieagent of schoolmeester??

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Baofeng uv-5R ingang en uitgang
« Reactie #26 Gepost op: 28 november 2016, 21:57:40 »
https://www.hamnieuws.nl/beheerders-pi2nos-wij-hebben-er-genoeg-van/

Geloof niet dat er nog iets aan toe te voegen is. Of wel?
QRO, einde probleem!