Auteur Topic: ADS-B Ontvangers gezocht!  (gelezen 21354 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dutchradar.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
    • Dutchradar.nl de Luchtvaartradar van Nederland.
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2016, 20:04:04 »
This has been done before...

http://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html

En hier is ook nog standaard alle dingen als militair e.d gewoon zichtbaar voor jan en alleman...

Tot dat deze bij drukte er uit ligt zoals gisteren :) kon zelf alles blijven volgen.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2016, 20:29:52 »
Maar verder lijkt het mij No practical use, ik heb zelf ook een, die ik ook van internet kan aanroepen. Maar dat Is meer experimenteren met bereik. Zoals nu heb ik heel noord-oost Nederland en Duitsland tot aan bottrop. Maar meer gericht op de vliegtuigen op Hoogeveen Airport. Daarom heb ik 'm gebouwd eigenlijk.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Dutchradar.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
    • Dutchradar.nl de Luchtvaartradar van Nederland.
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2016, 20:39:33 »
Maar verder lijkt het mij No practical use, ik heb zelf ook een, die ik ook van internet kan aanroepen. Maar dat Is meer experimenteren met bereik. Zoals nu heb ik heel noord-oost Nederland en Duitsland tot aan bottrop. Maar meer gericht op de vliegtuigen op Hoogeveen Airport. Daarom heb ik 'm gebouwd eigenlijk.

Toevallig zoek ik in de buurt van Hoogeveen Airport nog een Ontvanger(Niet plotseling verzonnen ;) .
Het zou leuk zijn als we elkaars servers kunnen koppelen.

Met VRS kun je zelf op de radar switchen van ontvanger als je alleen jou gebied wilt zien.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2016, 20:42:35 »
Vind best, maar kan niet garanderen dat de pc die het binnhaalt 24/7 aan staat aangezien ik nog steeds thuis woon. Ik probeer hem zoveel mogelijk up te hebben maar ik moet er maar aan denken hem te checken.

Stuur maar een pm met wat ik moet doen. Ik draai zelf ook vrs met een sdr dongel.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Dutchradar.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
    • Dutchradar.nl de Luchtvaartradar van Nederland.
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2016, 21:02:25 »
Vind best, maar kan niet garanderen dat de pc die het binnhaalt 24/7 aan staat aangezien ik nog steeds thuis woon. Ik probeer hem zoveel mogelijk up te hebben maar ik moet er maar aan denken hem te checken.

Stuur maar een pm met wat ik moet doen. Ik draai zelf ook vrs met een sdr dongel.

Het is en blijft een hobby.
Reeds een PB gestuurd

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2016, 21:17:40 »
Maar verder lijkt het mij No practical use, ik heb zelf ook een, die ik ook van internet kan aanroepen. Maar dat Is meer experimenteren met bereik. Zoals nu heb ik heel noord-oost Nederland en Duitsland tot aan bottrop. Maar meer gericht op de vliegtuigen op Hoogeveen Airport. Daarom heb ik 'm gebouwd eigenlijk.

Ja maar het wordt pas leuk als je de informatie kunt uitwisselen en ook info terug krijgt.. ik ben vandaag ff druk maar ik zal mij zsm ff aanmelden om te kijken of het goed werkt.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2016, 21:20:18 »
Ik heb het nu draaien samen met de stream van hem. Ik lever hem nu noord Oost Nederland, en hij levert mij de rest. Mooi geregeld.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2016, 01:33:45 »
Ik wil wel meedoen, heb hier momenteel piAware en VRS, locatie Groene Hart, nabij Rotterdam. Laat maar weten hoe ik kan bijdragen  8)

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2016, 22:20:17 »
Ik heb het nu draaien samen met de stream van hem. Ik lever hem nu noord Oost Nederland, en hij levert mij de rest. Mooi geregeld.

ik heb inmiddels ook geruild alleen helaas geen landelijke feed terug. Wel de eigen receiver uit Putten. Het zou natuurlijk mooier zijn om meteen een landelijke feed terug te krijgen.  Verder werkt het prima hoor.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2016, 12:30:21 »
Ik heb het nu draaien samen met de stream van hem. Ik lever hem nu noord Oost Nederland, en hij levert mij de rest. Mooi geregeld.

Heb je misschien interesse om ook met mij data uit te wisselen?  8)

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2016, 10:37:46 »
Ik heb het nu draaien samen met de stream van hem. Ik lever hem nu noord Oost Nederland, en hij levert mij de rest. Mooi geregeld.

Heb je misschien interesse om ook met mij data uit te wisselen?  8)

natuurlijk
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2016, 23:09:26 »
natuurlijk

Ik heb je een PB met de gegevens gestuurd  8)

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #27 Gepost op: 8 juni 2016, 16:34:20 »
Ik wissel nu inmiddels met 2 mede-forummers en met Dutchradar ADS-B/MLAT-data uit, het loopt vooralsnog als een zonnetje  8)

Zijn er nog meer forummers die data willen uitwisslen?

Offline hobbykast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
    • Luchtvaart online
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2016, 15:21:47 »
Ja ik lever ook al weer 15 dagen data aan hem werkt prima

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: ADS-B Ontvangers gezocht!
« Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2016, 16:40:28 »
Ja ik lever ook al weer 15 dagen data aan hem werkt prima

Heb je interesse om data met mijn VRS uit te wisselen? Ik heb momenteel een bescheiden bereik in de omgeving Groene Hart/Rotterdam.