Auteur Topic: TETRA decoderen  (gelezen 386323 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline mt186450

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: TETRA decoderen
« Reactie #480 Gepost op: 26 februari 2017, 21:26:41 »
Ik woon in België .

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: TETRA decoderen
« Reactie #481 Gepost op: 27 februari 2017, 08:36:58 »
Hoever ben je zelf gekomen, wat lukt er niet ?

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline mt186450

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: TETRA decoderen
« Reactie #482 Gepost op: 27 februari 2017, 12:26:31 »
Ik ben van het bouwjaar 1951 en om nog met Linux te beginnen ligt moeilijk .

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: TETRA decoderen
« Reactie #483 Gepost op: 27 februari 2017, 12:31:02 »
Als aanvulling,

er is ook een Windows versie: http://www.rtl-sdr.com/tetra-decoding-on-windows-with-telive/. Zelf niet getest maar er zijn mensen die het werkend hebben gekregen. O.a: http://www.rtl-sdr.com/wintelive-tutorial-and-updates-to-the-windows-telive-tetra-decoder-implementation/
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: TETRA decoderen
« Reactie #484 Gepost op: 27 februari 2017, 13:02:13 »
Ik ben van het bouwjaar 1951 en om nog met Linux te beginnen ligt moeilijk .

Onzin.
Deze opa is uit 1952 en ik gebruik geen Windows, maar doe alles met Linux.
Linux is veel logischer van opbouw, alles is en mag aangepast worden.
Wanneer je het 3 maanden gebruikt, wil je zelfs niet meer naar Windows ;D

Het gebruik van Linux heeft eigenlijk maar 2 nadelen:
1. Je buurman kan je niet helpen, je zult zelf moeten zoeken (op internet).
2. Veel software is gemaakt voor Windows, in Linux zal je naar een alternatief moeten zoeken.

Het gebruik van Linux heeft veel voordelen:
1. Geen antivirus nodig, dus de PC wordt niet afgeremd.
2. Het is volledig aan te passen aan je wensen.
3. De Linux kernel is de meest gebruikte in de wereld.
4. Bijna alles is OpenSource, dus geen backdoors e.d.
enzovoort.

Offline mt186450

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: TETRA decoderen
« Reactie #485 Gepost op: 27 februari 2017, 14:35:29 »
Hallo .

 Dan kunnen we elkaar de hand geven , ik zal maar zelf gaan experimenteren en als ik het draaiende heb zal ik jullie iets laten weten , we zijn nooit te oud om bij te leren . Bedank ik iedereen voor de reacties . Grtjs .

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: TETRA decoderen
« Reactie #486 Gepost op: 27 februari 2017, 14:37:48 »
Zelf proberen en hier vragen stellen mag ook hoor  ;)

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline mt186450

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: TETRA decoderen
« Reactie #487 Gepost op: 1 maart 2017, 21:56:08 »
Vandaag telive draaiende gekregen met USB stick met Linux image. Ik ontvang 1 ch en er is meer dan genoeg te beluisteren , ik woon in het grensgebied België , Nl , GERM . Een wereld gaat voor je open . Grtjs . Marcel .

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: TETRA decoderen
« Reactie #488 Gepost op: 1 maart 2017, 21:59:12 »
En viel het een beetje mee dat Linux  ;)
Mooi dat het gelukt is en nu op zoek naar interessante netwerken,  veel luister plezier.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline mt186450

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: TETRA decoderen
« Reactie #489 Gepost op: 2 maart 2017, 07:28:48 »
Als men weet hoe het moet is het niet moeilijk . Grtjs .

Offline sandersmit

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: TETRA decoderen
« Reactie #490 Gepost op: 27 juni 2017, 23:55:09 »
Na een ruime tijd van stilte in dit topic zal ik even weer een update plaatsen.

Met de laptop vanmiddag vanaf de spottersplek bij de Polderbaan Schiphol even gezocht op Tetra signalen en als snel begon het scherm van Wintelive vol te lopen. Meerdere gesprekken tegelijk op verschillende frequentie's.

Ik heb de losse stukjes geluid bij elkaar gezocht en achter elkaar gezet. Gesprekken van één partij kon ik al snel bij elkaar zoeken en lijkt iets van een berging- of autoverhuurbedrijf te zijn. Deze waren bezig met het ophalen en/of afleveren van huurauto's. Deze opname is via link 1 te besluiteren

Verder via link 2 diverse partijen te horen:

- Gesprekken over diverse kisten op Schiphol waaronder Flybe
- Iemand die melding maakt van een gevonden telefoon, locatie mij niet geheel duidelijk
- Melding van wildplasser aan het J.W. Siebbeleshof (Amsterdam), werd genoteerd door iemand op een meldkamer
- Gesprek over vluchten KL1609 naar Rome en KL1419 naar Lyon, mogelijk mensen van KLM

Helaas heeft Wintelive naar mijn weten geen mogelijkheid om Freqs, SSI's, MNC's en LA's op te slaan in een logfile. Uit screenshots weet ik dat het in elk geval om MNC's 11, 6359 en 5947 gaat. MNC 6359 zou gaan om het netwerk van Entropia. MNC 5947 is ook al eerder genoemd op het forum als een netwerk met encryptie en tussen de opname's die ik ontving zaten ook inderdaad fragmenten die flink vervormd binnenkwamen dus mogelijk horen deze bij elkaar.

Toen de accu van de laptop leeg was hield het helaas even op. Over een tijdje maar weer een poging doen..

Link 1 (Waarschijnlijk auto verhuur): https://soundcloud.com/user-399424857/tetra-schiphol-autoverhuurbedrijf  
Link 2 (Diverse gesprekken): https://soundcloud.com/user-399424857/tetra-omgeving-schiphol-diverse-gesprekken

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: TETRA decoderen
« Reactie #491 Gepost op: 28 juni 2017, 09:30:55 »
Na een ruime tijd van stilte in dit topic zal ik even weer een update plaatsen.

Met de laptop vanmiddag vanaf de spottersplek bij de Polderbaan Schiphol even gezocht op Tetra signalen en als snel begon het scherm van Wintelive vol te lopen. Meerdere gesprekken tegelijk op verschillende frequentie's.

Ik heb de losse stukjes geluid bij elkaar gezocht en achter elkaar gezet. Gesprekken van één partij kon ik al snel bij elkaar zoeken en lijkt iets van een berging- of autoverhuurbedrijf te zijn. Deze waren bezig met het ophalen en/of afleveren van huurauto's. Deze opname is via link 1 te besluiteren

Verder via link 2 diverse partijen te horen:

- Gesprekken over diverse kisten op Schiphol waaronder Flybe
- Iemand die melding maakt van een gevonden telefoon, locatie mij niet geheel duidelijk
- Melding van wildplasser aan het J.W. Siebbeleshof (Amsterdam), werd genoteerd door iemand op een meldkamer
- Gesprek over vluchten KL1609 naar Rome en KL1419 naar Lyon, mogelijk mensen van KLM

Helaas heeft Wintelive naar mijn weten geen mogelijkheid om Freqs, SSI's, MNC's en LA's op te slaan in een logfile. Uit screenshots weet ik dat het in elk geval om MNC's 11, 6359 en 5947 gaat. MNC 6359 zou gaan om het netwerk van Entropia. MNC 5947 is ook al eerder genoemd op het forum als een netwerk met encryptie en tussen de opname's die ik ontving zaten ook inderdaad fragmenten die flink vervormd binnenkwamen dus mogelijk horen deze bij elkaar.

Toen de accu van de laptop leeg was hield het helaas even op. Over een tijdje maar weer een poging doen..

Link 1 (Waarschijnlijk auto verhuur): https://soundcloud.com/user-399424857/tetra-schiphol-autoverhuurbedrijf  
Link 2 (Diverse gesprekken): https://soundcloud.com/user-399424857/tetra-omgeving-schiphol-diverse-gesprekken

Zou die gesprekken niet online laten staan. niet iedereen is er hier van gediend. Als je wat ontvangt hou het dan mooi voor je zelf.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: TETRA decoderen
« Reactie #492 Gepost op: 21 juli 2017, 11:01:43 »
Beste luisteraars, na veel moeite ben ik er toch achter wat er gebeurd waardoor het bij mij niet helemaal goed gaat. Althans ik denk te weten waar het niet fout gaat.
Na diverse herinstallaties van de software en zelfs Linux, blijkt het niet daar in te zitten. Maar waar wel.
Na het opstarten van Telive, heb ik een bepaalde tijd om mijn instellingen te maken tot het scherm grijs wordt van gnuradio.
Hierna is er ook geen aanpassing of invoer mogelijk. Als ik geluk heb wordt het scherm weer normaal en kan ik verder.
Processor en geheugen van de pc lijkt mij ook geen probleem.

Wie kan mij helpen?
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: TETRA decoderen
« Reactie #493 Gepost op: 21 juli 2017, 14:33:52 »
Sorry ben mijn glazen bol kwijt, misschien wat meer achtergrond info.

Specs van de hardware
Linux versie
hoe geïnstalleerd (via script of handmatig)
Kan je de GNU scripts starten of loopt het boeltje ook al vast zonder dat je de scripts laat lopen
Welke receiver(s) gebruik je de file of de IP gebaseerde.

Misschien kunnen we met deze info iets gerichter naar een oplossing zoeken.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: TETRA decoderen
« Reactie #494 Gepost op: 21 juli 2017, 15:25:27 »
Sorry ben mijn glazen bol kwijt, misschien wat meer achtergrond info.

Specs van de hardware
Linux versie
hoe geïnstalleerd (via script of handmatig)
Kan je de GNU scripts starten of loopt het boeltje ook al vast zonder dat je de scripts laat lopen
Welke receiver(s) gebruik je de file of de IP gebaseerde.

Misschien kunnen we met deze info iets gerichter naar een oplossing zoeken.

Elmar

Sorry Elmar,
Ik ging er van uit dat dit een bekend iets zou zijn.
Mijn kennis van Linux is niet optimaal, maar zal zo volledig mogelijk antwoord proberen te geven.
Hardware: RTL2838UHIDIR Fitpower FC0012 dongle, intel Core 2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHZ x2 processor met 3,4Gb geheugen
Linux: Ubuntu 16.04 LTS 32Bit
Alles geïnstalleerd volgens rtl-sdr.com en ook deze manier van uitvoeren volg ik ook.

Als het programma loopt, loopt hij en decodeert hij ook. Echter is het scherm wel grijs. Om het af te kunnen sluiten moet het geforceerd.
Normaal zou ik het geheugen de schuld geven, echter is dit het enigste wat er op de pc draait.
Ik heb twee dezelfde dongles die hetzelfde probleem geven.

Alvast bedankt voor je input.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50