Auteur Topic: Motorola GP380 van de NS  (gelezen 6277 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Motorola GP380 van de NS
« Gepost op: 30 oktober 2014, 11:13:26 »
Hallo!

Ik kan aan een Motorola GP380 komen die afkomstig is van de Nederlandse Spoorwegen.
Hier hebben de machinisten en conducteurs onderling mee gecommuniceerd.
Er zit een extra option board in om de 5 of 7 TVO op te slaan (treinnummer).

Nu mijn vraag:

Kan ik deze portofoon (nu nog geprogrammeerd op de NS freq) zelf met mijn eigen CPS software en normale codeplug overschrijven om zo naar eigen wens te programmeren?
Ik heb begrepen dat de option board alleen te beschrijven is met speciaal daarvoor ontworpen software, maar de option board gebruik je in het normale gebruik toch niet...

Ik hoor het graag!

Gerben

Online r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:24:55 »
Koppel de elektronica van het optie bordje los, dan kan je met de "standaard" software gewoon deze portofoon uitlezen en programmeren.
Dit gaat met het bordje aangekoppeld ook.......

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2014, 15:13:23 »
Bedankt voor de info Ron!

Dan kan ik dat met een rustig hart doen!

Groet Gerben

Online r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2014, 15:38:51 »
Nog een extra tip:
Vanuit het menu op de portofoon, kan je de pin-code veranderen, zet deze op "0000".
Je kunt dan geen fouten maken, alleen zal de porto vragen op een nieuwe code bij het aanzetten, dan gewoon ook 4x de nul intoetsen .......

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:00:53 »
Hoi Ron,

Die begrijp ik even niet...
Elke GP380 kun je een pincode invoegen toch? Of is dat alleen met option board...

Stel nou: Bij uitlezen vraagt ie een pincode. Ik kan dan een eigen codeplug eroverheen zetten, maar zit ik dan nog steeds met die pincode die jij bedoelt (uit het menu)?

Online r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:18:00 »
Zodra je hem aanzet, vraagt hij om de pincode, deze code zit in het optie bordje.
Zodra je te vaak (3x ?) een verkeerde code hebt ingevoerd, blokkeert het optiebord de portofoon.
Zet je deze op "0000" dan is deze gereset, je moet alleen de oude pincode weten.
Er is maar één goed alternatief, het optiebordje vervangen door het "standaard" printje van het toetsenbord, maar hoe kom je daar aan .......

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Motorola GP380 van de NS
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2017, 22:24:55 »
Is het gelukt die portofoon te resetten? en zo ja hoe precies?