Auteur Topic: Motorola GP360 software  (gelezen 6911 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeroen_Alphen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Motorola GP360 software
« Gepost op: 1 maart 2007, 19:26:22 »
Hallo,

Wie kan mij helpen aan de software voor de Motorola GP360 portofoon.
Het gaat hier om versie R02.00.xx en niet om de nieuwe 3 versie, deze laatste heb ik al en werkt niet.

Groeten,
Jeroen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2007, 22:00:24 »
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Hallo,

Wie kan mij helpen aan de software voor de Motorola GP360 portofoon.
Het gaat hier om versie R02.00.xx en niet om de nieuwe 3 versie, deze laatste heb ik al en werkt niet.

Groeten,
Jeroen

Beetje raar verhaal. Iedere nieuwe programmeersoftware ondersteund de oudere versie firmware. Je kan echter geen portofoon met nieuwere firmware met oude programmeersoftware programmeren.
Mvg,
Leen

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2007, 22:43:18 »
Hoeft niet...

Als hij een 'whatever versie software' heeft voor een verkeerde regio zal het niet werken.

Motorola heeft van deze software diverse regio's in omloop, zo zal de LA (Latijns Amerikaanse) versie ook alleen de LA radio's kunnen lezen/schrijven.
Voor ons "streekje" hebben we de EMEA (=European/MiddleEast/Arabic) versie van de software nodig. Dit kun je controleren door de software op te starten en dan bij info (uit mijn hoofd) geeft hij het versie nummer en regio weer.


Ed

Offline Jeroen_Alphen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2007, 12:05:43 »
Ik heb de officiele software (op naam), alleen betreft het de oude versie. Overschrijven lukt in dit geval niet en ben dus op zoek naar de oude (ver.2) software.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2007, 12:17:33 »
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Ik heb de officiele software (op naam), alleen betreft het de oude versie. Overschrijven lukt in dit geval niet en ben dus op zoek naar de oude (ver.2) software.

Ik denk dat je verkeerd handeld. Lees eerst de porto uit. Dat moet altijd gaan.
Verander die gegevens naar wens en schrijf ze terug. Pak je een default file van een hogere versie software en wil je die in de porto stoppen, dan gaat dat niet omdat de firmware niet bijgewerkt is. (te oud). Kom je er niet uit, dan kan ik hulp geven.
Mvg,
Leen

Offline Jeroen_Alphen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2007, 13:11:03 »
Het uitlezen lukt ook niet.... Dan geeft hij een foutmelding. Wat die exact is zal ik vanavond even opzoeken en hier posten.

Hij geeft in ieder geval aan dat de software de verkeerde is.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2007, 13:16:58 »
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Het uitlezen lukt ook niet.... Dan geeft hij een foutmelding. Wat die exact is zal ik vanavond even opzoeken en hier posten.

Hij geeft in ieder geval aan dat de software de verkeerde is.

Ik heb een ander vermoeden. Het is toch wel een originele GP360 en geen omgebouwde trunkingset?
Mvg,
Leen

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2007, 18:37:16 »
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Het uitlezen lukt ook niet.... Dan geeft hij een foutmelding. Wat die exact is zal ik vanavond even opzoeken en hier posten.

Hij geeft in ieder geval aan dat de software de verkeerde is.

Ben benieuwd?

Anders zal het een kwestie van upgraden van de firmware worden.


Ed

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2007, 12:36:19 »
Citaat van: "EdSki"
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Het uitlezen lukt ook niet.... Dan geeft hij een foutmelding. Wat die exact is zal ik vanavond even opzoeken en hier posten.
Hij geeft in ieder geval aan dat de software de verkeerde is.

Ben benieuwd?
Anders zal het een kwestie van upgraden van de firmware worden.
Ed

Dat zal het probleem niet oplossen. Met de nieuwste programmeersoftware kan je de alleroudste porto`s gewoon uitlezen. Maar er kan nog van alles mis zijn: verkeerde regiocode, verkeerde compoort of defekte programmeerkabels....
Mvg,
Leen

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2007, 13:23:01 »
Leen,

Mee eens. De foutcode zal enige duidelijkheid moeten scheppen over wat er nu precies aan de hand is.


Ed

Offline Jeroen_Alphen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2007, 16:20:31 »
Het is een originele Motorola GP360 VHF portofoon met officiele (op naam) zijnde software. De com-poort, kabels etc zijn ook goed en werken ook op deze portofoon. Kan namelijk wel de "info" uitlezen uit de portofoon via "com-check".

Offline Jeroen_Alphen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2007, 16:21:49 »
Probleem blijkbaar opgelost! Heb het zojuist geprobeert en nu doet ie het in ene. Oorzaak mij onbekend, maar hij blijft het doen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Gert Jan

  • Gast
Re: Motorola GP360 software
« Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2007, 22:28:26 »
Citaat van: "Jeroen_Leiden"
Probleem blijkbaar opgelost! Heb het zojuist geprobeert en nu doet ie het in ene. Oorzaak mij onbekend, maar hij blijft het doen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Kan een stukje vuil tussen een pinnetje geweest zijn, als een verbinding niet lukt altijd even voorzichtig wrikken met de connector.