Auteur Topic: Portofoon Messenger  (gelezen 3075 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Portofoon Messenger
« Gepost op: 1 januari 2007, 23:56:29 »
Ik weet dat deze website alleen over scanner/ontvangen gaat, maar mischien heeft iemand het wel ergens een keer gezien en kan ik het gebruiken.

Ik zoek namelijk een programma dat als een soort "berichten transmitter/reciever" werkt met de PC, netzoals P2000 (Flex) berichten ontvangt, maar ik wil er ook mee kunnen verzenden.

Even in het kort

Portofoon aangesloten -> (transmit) encodeert een soort van morse of een soort signaal

(het lieft moet het signaal zo snel mogelijk worden verzonden, niet dat je bijv. een zin hebt van 2 regels en dat hij daar 20 seconden over doet)

Andere portofoon -> (recieve) decodeert dat morse of signaal.


Groeten Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: Portofoon Messenger
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2007, 21:52:59 »
Wellicht is packetradio iets voor je..

O.a. ook op 27 Mhz in gebruik, maar dat is portable niet te realiseren, nou ja, oke, met een notebook zou het kunnen, maar wordt toch kabelgedoe

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Portofoon Messenger
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2007, 18:22:50 »
Citaat van: "jomaco"
Wellicht is packetradio iets voor je..

O.a. ook op 27 Mhz in gebruik, maar dat is portable niet te realiseren, nou ja, oke, met een notebook zou het kunnen, maar wordt toch kabelgedoe

Nadat ik mij bericht gepost had, zat ik eigelijk te denken "als iemand dit leest, eigelijk best stom dat iemand dit nodig heeft". Lijkt me leuk, ik ga het eens proberen. Had er namelijk wel al wat van gehoord.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Portofoon Messenger
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2007, 18:55:42 »
Citaat van: "jomaco"
Wellicht is packetradio iets voor je..

O.a. ook op 27 Mhz in gebruik, maar dat is portable niet te realiseren, nou ja, oke, met een notebook zou het kunnen, maar wordt toch kabelgedoe

Heb op de 27 MHz (nog) niks gehoord dat lijkt op packet radio, ehm heb ook nog niet 1,2,3 een programma kunnen vinden dat gebruik maakt van de geluidskaart voor packetradio, helaas zijn de meeste allemaal DOS versies.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: Portofoon Messenger
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2007, 21:20:01 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Citaat van: "jomaco"
Wellicht is packetradio iets voor je..

O.a. ook op 27 Mhz in gebruik, maar dat is portable niet te realiseren, nou ja, oke, met een notebook zou het kunnen, maar wordt toch kabelgedoe

Heb op de 27 MHz (nog) niks gehoord dat lijkt op packet radio, ehm heb ook nog niet 1,2,3 een programma kunnen vinden dat gebruik maakt van de geluidskaart voor packetradio, helaas zijn de meeste allemaal DOS versies.

Probeer AGW monitor i.c.m. AGW Packet Engine eens, hiermee is het mij ook wel eens gelukt om de packet van de iss te monitoren. Vergeet niet het Soundcard help gedeelte te lezen hoe je hem moet instellen als je alleen via de geluidskaart wilt monitoren.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)