Auteur Topic: Verlichting Pager Jupiter  (gelezen 2278 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Piet-R76

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Verlichting Pager Jupiter
« Gepost op: 14 januari 2011, 09:44:09 »
Goedendag,

Zojuist een nieuwe pager gekocht (Jupiter Gold Apollo). Bij het aanzetten is de tekst bijna niet zichtbaar. Doe ik iets fout? Herkent iemand dit?

Groet,

Pieter

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Verlichting Pager Jupiter
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2011, 10:07:08 »
Dat is de contrastinstelling, die kun je wijzigen via handmatig programmeren, zie bladzijde 31 van de handleiding.
Het begint op bladzijde 25.

Of via een programmeerset.

Suc6.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Leen Ansems

  • Gast
Re: Verlichting Pager Jupiter
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2011, 10:35:26 »
Citaat van: "Piet-R76"
Goedendag,

Zojuist een nieuwe pager gekocht (Jupiter Gold Apollo). Bij het aanzetten is de tekst bijna niet zichtbaar. Doe ik iets fout? Herkent iemand dit?

Groet,

Pieter

Mogelijk is er een misverstand. Je stelt een vraag over de verlichting: die gaat NIET aan als je de pager inschakelt.
Pas als de pager het scherm met de tijd en datum toont, gaat de verlichting branden bij drukken op elk willekeurige knop en als er een melding binnen komt. De tijd en datum worden na enige tijd automatisch goed gezet met info uit het P2000 net. Zijn de karakters zelf slecht te lezen met de achtergrondverlichting aan, dan moet je inderdaad even met de contrastinstelling spelen. Als rond de karakters de achtergrond zwart begint te worden staat het contrast te hoog. Een normale stand is waarde 3. Indien je dan nog geen goede resultaten hebt, dan is er mogelijk wat met je pager aan de hand. Dat komt overigens zelden voor.

Offline Piet-R76

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Verlichting Pager Jupiter
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2011, 10:38:27 »
Bedankt voor de reacties, Gaspieper en Leen. Het was inderdaad een fabrieksinstelling. Na het instellen van de capcodes kon ik het contrast aanpassen, die heb ik nu op 5 gezet. Bedankt voor de snelle reacties! Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Verlichting Pager Jupiter
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2011, 10:43:39 »
Met stand 5 krijg je vette karakters, maar de achtergrond komt al mee. Probeer toch maar eens 3. Die bevalt denk ik nog beter.