Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 132692 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

A3 markelo

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #30 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:57:47 »
Bedankt. Had ik inderdaad zelf ook na kunnen lezen.  :oops::oops::oops::oops::oops::oops::)

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #31 Gepost op: 16 augustus 2006, 12:28:32 »
hallo

ik deze mischien ook tekoop voor prive gebruik?

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #32 Gepost op: 16 augustus 2006, 13:06:01 »
Citaat van: "sat-star"
hallo

ik deze mischien ook tekoop voor prive gebruik?

lezen is een vak.... deze pager is nog niet beschikbaar voor prive gebruik, alleen voor de hulpdiensten. Met een beetje geluk over een paar maand voor particulieren.

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #33 Gepost op: 16 augustus 2006, 13:48:35 »
Citaat van: "IkWilbert"
Citaat van: "sat-star"
hallo

ik deze mischien ook tekoop voor prive gebruik?

lezen is een vak.... deze pager is nog niet beschikbaar voor prive gebruik, alleen voor de hulpdiensten. Met een beetje geluk over een paar maand voor particulieren.

ben een beetje kleuren blind.. :x

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2006, 16:29:08 »
Citaat van: "IkWilbert"
Hoelang gaat de batterij mee? Gemiddeld gebruik (lees alarmeringen). Ook een aantal maanden net als de pro?

Als ik daaf z'n post zo lees moet ie elke week in de lader?

Ik heb na een volledige lading de pager een week uit de lader gehouden, en na een week gaf hij nog steeds vol aan. Hierbij heb ik toch een flink aantal meldingen meegekregen, o.a. grote heide brand in Otterlo, grote brand in Barneveld waarbij ik toch zeker in 2 dagen tijd 30 meldingen heb gehad. En omdat hij wat geluid betreft dus danig opviel bij de collega's heb ik de meldingen niet direct weggedrukt.

Zelf schat ik dat hij het makkelijk 2 weken zonder lading af kan, afhankelijk of je een grote regio monitort, of alleen je eigen codes. Ik had mijn eigen codes aanstaan en de OvD code.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2006, 17:17:01 »
Citaat van: "A3 markelo"
Hoe kan het dat men deze pager al test? Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

Dat is niet gratis he ;-) Dat is gewoon je knip trekken en accoord gaan dat je een van de eerste versies koopt en dat het dus kan zijn dat er later een nieuwere is. Wat ook heel gebruikelijk is in de PC wereld dat types elkaar snel op volgen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #36 Gepost op: 16 augustus 2006, 17:20:42 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Citaat van: "IkWilbert"
Hoelang gaat de batterij mee? Gemiddeld gebruik (lees alarmeringen). Ook een aantal maanden net als de pro?

Als ik daaf z'n post zo lees moet ie elke week in de lader?

Ik heb na een volledige lading de pager een week uit de lader gehouden, en na een week gaf hij nog steeds vol aan. Hierbij heb ik toch een flink aantal meldingen meegekregen, o.a. grote heide brand in Otterlo, grote brand in Barneveld waarbij ik toch zeker in 2 dagen tijd 30 meldingen heb gehad. En omdat hij wat geluid betreft dus danig opviel bij de collega's heb ik de meldingen niet direct weggedrukt.

Zelf schat ik dat hij het makkelijk 2 weken zonder lading af kan, afhankelijk of je een grote regio monitort, of alleen je eigen codes. Ik had mijn eigen codes aanstaan en de OvD code.

Tja is heel afhankelijk of je hem ook gebruikt om te kijken hoe laat het is zoals ik, dan gaat de verlichting nl ook aan. Ik doe er 4-5 dagen mee, en Peen 3-5 dus hou het daar op voor de gemiddelde gebruiker.

Net wat Peen al aangaf, hij trilt en piept zo enorm hard dat je niet kan verwachten dat een pager van dit formaat een maand mee gaat. Als je hem een keer heb af horen gaan en je bent een vaste slaper wil je nooit meer anders ;-) En ook als je aan een machine werkt komt deze trilfunctie er volgens mij flink bovenuit.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2006, 17:27:05 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "A3 markelo"
Hoe kan het dat men deze pager al test? Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

Dat is niet gratis he ;-) Dat is gewoon je knip trekken en accoord gaan dat je een van de eerste versies koopt en dat het dus kan zijn dat er later een nieuwere is. Wat ook heel gebruikelijk is in de PC wereld dat types elkaar snel op volgen.

Ik ben vanmiddag gebeld door Anton Kroot, dat volgende week de definitieve Galaxy gaat uitkomen. In deze pager zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd, die de huidige pager niet heeft.

* Ledje op de pager (gaat alleen branden tijdens alarmering, daarna gaat het uit).
* Auto nachtstand kan nu ook op halve uren ingesteld worden.
* Trilmotor aan/uit kunnen zetten in de software, wanneer hij in de lader staat.

Persoonlijk vindt ik optie 1 en 3 overbodig, maar de meerderheid blijkt dit toch te willen hebben in een pager, wie ben ik dan om dit tegen te houden  ;)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2006, 18:02:05 »
Citaat van: "vuurvreter63"
* Ledje op de pager (gaat alleen branden tijdens alarmering, daarna gaat het uit).
* Auto nachtstand kan nu ook op halve uren ingesteld worden.
* Trilmotor aan/uit kunnen zetten in de software, wanneer hij in de lader staat.

Persoonlijk vindt ik optie 1 en 3 overbodig, maar de meerderheid blijkt dit toch te willen hebben in een pager, wie ben ik dan om dit tegen te houden  ;)

Trillen in lader uit overbodig?!?!? Man dat ding trilt van je nachtkast af.....
Dit is een must dat die motor uitgeschakeld wordt tijdens het laden.

Ik vind een ledje ook niet overbodig, het is net de finishing touch van een perfect ontwikkelde pager. En je kan zonder berichten te bekijken zien dat er alarm geweest is.

arjan

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #39 Gepost op: 16 augustus 2006, 18:10:54 »
Zijn er hele korpsen die hem testen of alleen b.v. de bevelvoerder.  Zijn dat veel korpsen,  en is er wel vraag naar door de korpsen, want bij ons op de veluwe  weet ik een aantal korpsen die de pro-one zelf erbij genomen hebben en die zullen niet weer geld uit willen geven uit eigen zak omdat dat gratis ding niet goed bevalt?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #40 Gepost op: 16 augustus 2006, 18:12:57 »
Citaat van: "arjan"
Zijn er hele korpsen die hem testen of alleen b.v. de bevelvoerder.  Zijn dat veel korpsen,  en is er wel vraag naar door de korpsen, want bij ons op de veluwe  weet ik een aantal korpsen die de pro-one zelf erbij genomen hebben en die zullen niet weer geld uit willen geven uit eigen zak omdat dat gratis ding niet goed bevalt?

Er zijn er in totaal, dat ik weet, 12, uitgegeven aan de veiligheidsregio's. En dan zijn ze meestal bij 1 of 2 iemanden in bezit, ter test dus.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #41 Gepost op: 16 augustus 2006, 18:51:12 »
Citaat van: "D a a f"
Citaat van: "vuurvreter63"
* Ledje op de pager (gaat alleen branden tijdens alarmering, daarna gaat het uit).
* Auto nachtstand kan nu ook op halve uren ingesteld worden.
* Trilmotor aan/uit kunnen zetten in de software, wanneer hij in de lader staat.

Persoonlijk vindt ik optie 1 en 3 overbodig, maar de meerderheid blijkt dit toch te willen hebben in een pager, wie ben ik dan om dit tegen te houden  ;)

Citaat van: "D a a f"
Trillen in lader uit overbodig?!?!? Man dat ding trilt van je nachtkast af.....

Dat is ook precies de de bedoeling, en dit wil je dan vervolgens uitzetten? nee echt niet. De oude analoge pager trilde ook, en niemand die dat wilde uitlaten zetten (kon trouwens ook niet).

Citaat van: "D a a f"
Dit is een must dat die motor uitgeschakeld wordt tijdens het laden.

wordt je niet wakker van het piepen (ja die mensen heb je) dan wordt je wel wakker van het trillen. En dat is nou net de bedoeling, maar ja, net als bij zoveel dingen smaken verschillen, dus van mij mag ie lekker trillen.

Citaat van: "D a a f"
Ik vind een ledje ook niet overbodig, het is net de finishing touch van een perfect ontwikkelde pager. En je kan zonder berichten te bekijken zien dat er alarm geweest is.

Nee je leest niet goed wat ik schreef, alleen tijdens het alarmeren brandt het ledje, daarna gaat hij uit. Dit noemen we besparing van de accu. Dus wat heb je dan aan het ledje? als je hem bij je draagt, zal je eerst naar de melding in je pager kijken terwijl je de melding afdrukt, en dat ledje zie dan maar een fractie van een seconde.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2006, 18:56:31 »
Citaat
Nee je leest niet goed wat ik schreef, alleen tijdens het alarmeren brandt het ledje, daarna gaat hij uit. Dit noemen we besparing van de accu. Dus wat heb je dan aan het ledje? als je hem bij je draagt, zal je eerst naar de melding in je pager kijken terwijl je de melding afdrukt.

Gaat hij daarna uit, nà de alarmering? Dus hij blijft niet knipperen totdat je een knop aangeraakt hebt....dat is jammer. En bij de alarmeringsherhaling, brandt het ledje dan ook niet ?
Dan is het inderdaad geen toegevoegde waarde nee....

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2006, 19:06:50 »
Citaat van: "D a a f"
Citaat
Nee je leest niet goed wat ik schreef, alleen tijdens het alarmeren brandt het ledje, daarna gaat hij uit. Dit noemen we besparing van de accu. Dus wat heb je dan aan het ledje? als je hem bij je draagt, zal je eerst naar de melding in je pager kijken terwijl je de melding afdrukt.

Citaat van: "D a a f"
Gaat hij daarna uit, nà de alarmering? Dus hij blijft niet knipperen totdat je een knop aangeraakt hebt....dat is jammer.

Nee, helaas ;)  maar je batterij gaat wel langer mee.

Citaat van: "D a a f"
En bij de alarmeringsherhaling, brandt het ledje dan ook niet ?

Of hij dat doet weet ik niet, die pager komt pas volgende week uit, ik denk van niet.

Citaat van: "D a a f"
Dan is het inderdaad geen toegevoegde waarde nee....

Tja dat is weer brandweer eigen, er moet ergens een lampje branden of knipperen  :)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2006, 19:15:04 »
In de nieuwe versie, die er waarschijnlijk nog niet volgende week is bij mijn weten hooguit 1 testversie per regio, zal waarschijnlijk het ledje blijven knipperen na alarm. Wat dan de toegevoegde waarde is ? Dat als jij onder de douche of uit een andere kamer komt en je kan dan in één oogopslag zien dat er alarm is geweest. Maar dit zou nog met Apollo besproken worden of dit mogelijk was.

Dat de batterij langer mee gaat is theoretisch wel waar maar in de praktijk gelul :) in 80% van de gevallen heb je de pager direct voor handen en lees je de melding met de read knop en gaat het ledje uit. In de andere 20% ligt de pager niet naast je en zie je de led knipperen of hoor je uit een ander vertrek de alarm toon, mocht je deze niet horen heeft de led als reminder zeker een toegevoegde waarde. En stel dat je dan terug komt van het toilet of van de douch of van een vergadering, van die (max 3 uur?) zal je batterij echt niet met sprongen omlaag gaan. Dus ik vindt dat je batterij er leger van wordt in de praktijk een slecht excuses, in theorie wel want een led gebruik meer stroom. Maar ja bij alarm trekt hij een halve ampere vanwege het geluid/tril, zal dat ledje dan uitmaken ;-)