Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 132540 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2006, 20:26:38 »
Citaat van: "RonF"
Citaat van: "vuurvreter63"
Ongetwijfeld zuller er meer belangstellende zijn, maar zoals op de site van de P2000shop is te lezen, wordt hij alleen uitgeleverd aan de hulpverleningsdiensten.
Hier is hij voor ontwikkeld, en daar wordt hij getest en indien nodig aangepast aan de behoeften van deze diensten.

Bestaat er, op termijn, een mogelijkheid dat deze pager ook aan niet hulpverleningsdiensten wordt uitgeleverd of is de kans hiervan minimaal???

Gr.
RonF

Persoonlijk sluit ik dit niet uit, o.a. door de inbreng van de hobbyist is de jupiter uit gegroeid tot wat hij heden ten dage is, daaruit is de belangstelling ontstaan van de brandweer, wat weer tot gevolg heeft gehad dat de Galaxy is geboren.

Laten we de Galaxy even de tijd geven om goed uitgetest te worden, mischien dat er nog wensen worden aangebracht waar we nu nog niet aandenken.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2006, 20:52:34 »





Lijkt me duidelijk welke goed af te lezen is ;-) Ook met trillen gaat hij hem verreweg voorbij en zeker met de hardheid van het alarm signaal.

Er zullen best wat opties meegenomen worden vanuit hulpdiensten zoals al aangegeven is, wie weet wat er allemaal nog bij komt. Hij is net nieuw en als je ziet wat de Jupiter al doorgemaakt heeft 4x geupdate.

Nog even over de programmer, je kunt hem programmeren door het batterijvakje los te schroeven. Het is dus niet een pager die je elke avond even omprogt. Maar dan zitten er 4 pinnen ipv 3 want de 4e bevat een spanning van +/-3volt. Mijn programmer is aangepast maar het is een hels karwei ik heb nu 4 pinnen met een daarvan de spanning om de pager aan te schakelen tijdens het programmeren. Je kan nl niet de batterij laten zitten want daar zitten de contacten onder :)

Hij is toch alleen voor hulpdiensten te krijgen en zij kopen een orginele prog unit die zal wel tussen de 80-110 eu komen net zoiets als deze http://www.pagershop.nl/product_info.ph ... cts_id=220 maar deze is als VOORBEELD voor de bravo.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2006, 21:11:40 »
Heren, MIJN oprechte dank voor alle reacties tot nu toe. Hopelijk is ie ook eerdaags voor ons te koop, en tuurlijk ik kan niet in iemands portemenee kijken , en dat wil ik ook helemaal niet hoor. maar als ie leverbaar is voor ± laten we zeggen 200 EURO dan zal ik ZEKER er 1 bestellen. handel is handel tocht?. MAAR dit is nogmaals MIJN MENING. met vriendelijke groeten, Henk :)

RonF

  • Gast
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2006, 21:14:47 »
Citaat van: vuurvreter63
[

Persoonlijk sluit ik dit niet uit, o.a. door de inbreng van de hobbyist is de jupiter uit gegroeid tot wat hij heden ten dage is, daaruit is de belangstelling ontstaan van de brandweer, wat weer tot gevolg heeft gehad dat de Galaxy is geboren.

Das mooi. Voorlopig wacht ik dan toch maar even, ter vervanging van mijn huidige jupiter pro's, met de aanschaf van nieuwe pagers (ja ik ben er ook zo'n 1 die de nieuwste modellen wil hebben.... pppfffffffff   ;)

Gr
RonF

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2006, 21:20:43 »
OJA en even voor de duidelijkheid voor het ´´ gepiel met batterijen `` als ik me batterijtje uit me MERCURIUS pager haal om dat ie leeg is dan is alles weg en moet ik em opnieuw inproggen met de hand weliswaar daar ik geen prog-unit heb,vandaar de tekst. groetjes Henk

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2006, 21:29:42 »
Citaat van: "cappie"
Heren, MIJN oprechte dank voor alle reacties tot nu toe. Hopelijk is ie ook eerdaags voor ons te koop, en tuurlijk ik kan niet in iemands portemenee kijken , en dat wil ik ook helemaal niet hoor. maar als ie leverbaar is voor ± laten we zeggen 200 EURO dan zal ik ZEKER er 1 bestellen. handel is handel tocht?. MAAR dit is nogmaals MIJN MENING. met vriendelijke groeten, Henk :)

Hij is 140 EX BTW dus je houdt nog geld over :) deze pager in contrast tot de X3 is helemaal een peuleschil, hier zie je tenminste namen bij de capcode uitzetten en hij is 2x zo goedkoop.

Eerdaags zal hij wel niet voor de hobby te koop zijn, eerder eermaands...maar dan blijft het nog bidden of hij niet alleen voor prof gebruikers blijft. De tijd zal het leren.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2006, 21:48:38 »
De hulpverleners krijgen de eerste definitieve versies in handen. Die mensen moeten zo snel mogelijk van hun pagerellende afgeholpen worden. Als dat geregeld is, dan zal de pager ook voor de hobbyist beschikbaar zijn. Zoals Wopper aangeeft moet je daar wel enige maanden voor rekenen. Het heeft ook z`n voordeel: alles is door en door getest.. :)
Mvg,
Leen

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2006, 23:58:17 »
Dat zijn goede berichten. misschien is ie dan wel te koop op de brandweerbeurs in DORDRECHT welke gehouden zal worden op dd: 4 NOVEMBER as. als ik me niet vergis hoor in de datum, maar dit even terzijde. Afwachten maar ennu hoop doet leven.  :) toch?. Mvg Henk. en voor een ieder die naar vlissingen gaat veel plezier  :P:P

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2006, 07:17:14 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De hulpverleners krijgen de eerste definitieve versies in handen. Die mensen moeten zo snel mogelijk van hun pagerellende afgeholpen worden. Als dat geregeld is, dan zal de pager ook voor de hobbyist beschikbaar zijn. Zoals Wopper aangeeft moet je daar wel enige maanden voor rekenen. Het heeft ook z`n voordeel: alles is door en door getest.. :)
Mvg,
Leen

Dat is zeer goed nieuws Leen  :)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:14:22 »
Ook ik heb hem in bezit en ik moet zeggen dat ik er best heel erg positief over ben. Hij is ontzettend hard en trilt ook krachtig. Alleen van het trillen word je al wakker. Alleen wat kleine dingetjes, zoals trillen in de lader en wat andere dingetjes, maar die worden inmiddels verbeterd.
Het is gewoonweg ideaal dat er een lader bij zit waar je hem zo in kan schuiven. Ik heb hem zondag volledig opgeladen en heb de Galaxy nu nog steeds niet in de lader gezet.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:53:05 »
Hoelang gaat de batterij mee? Gemiddeld gebruik (lees alarmeringen). Ook een aantal maanden net als de pro?

Als ik daaf z'n post zo lees moet ie elke week in de lader?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:23:05 »
Batterij? Er zit een Ni-MH cel van 2,4 Volt in die je op kan laden, dus elke dag kan je beginnen met een stampvolle accu.
Mvg,
Leen

peen van dienst

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:37:41 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Batterij? Er zit een Ni-MH cel van 2,4 Volt in die je op kan laden, dus elke dag kan je beginnen met een stampvolle accu.
Mvg,
Leen

Ik laad hem meestal eens in de 3 tot 5 dagen op; gaat prima.
 
Dus ook als je een nachtje niet thuis slaapt, kan hij gewoon aan blijven staan  :oops:

Met het geluids/tril/licht niveau wat het ding produceert kan je niet verwachten dat hij maanden op 1 lading doet; dan zou er wel een hele revolutionaire accu in moeten zitten. Ja; misschien dat hij het een week uithoudt als hij helemaal niets hoeft te doen (geen alarmen) en alleen maar 'in rust' op je nachtkastje ligt.

Feitelijk exact gelijk aan de analoge Quattro pagers; die konden ook een dag of 4 zonder lader als het moest.

Peen

A3 markelo

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:48:31 »
Hoe kan het dat men deze pager al test? Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

peen van dienst

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:53:46 »
Citaat van: "A3 markelo"
Hoe kan het dat men deze pager al test? Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

Die vraag is op pagina 2 van dit onderwerp al beantwoord....

Om het je makkelijk te maken: hier dus viewtopic.php?t=9114&postdays=0&postorder=asc&start=10

Peen