Auteur Topic: Persoonlijke mailbox  (gelezen 7798 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Persoonlijke mailbox
« Gepost op: 26 mei 2011, 17:39:11 »
Hallo

Is het normaal dat een verzonden bericht niet terug te vinden valt in je mailbox, ten minste zolang de bestemmeling het bericht niet heeft geopend? Vind dit vrij vervelend en nutteloos.

Voorts zou het ook handig zijn mocht het scherm meteen naar het geselecteerde bericht springen wanneer je bovenaan in het overzicht van je mailbox een bericht aanklikt om te lezen.

Groeten!
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2011, 19:48:19 »
Om verzonden berichten automatisch op te slaan, moet je een vinkje zetten in je profiel, dat gebeurt niet standaard.

Voorts zou het ook handig zijn mocht het scherm meteen naar het geselecteerde bericht springen wanneer je bovenaan in het overzicht van je mailbox een bericht aanklikt om te lezen.

Die snap ik even niet helemaal?

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2011, 20:40:30 »
Om verzonden berichten automatisch op te slaan, moet je een vinkje zetten in je profiel, dat gebeurt niet standaard.

Peter, kun je svp aangeven waar je dit vinkje kan vinden? B.v.d.
Luisterspulletjes :)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2011, 20:42:35 »
Peter, kun je svp aangeven waar je dit vinkje kan vinden? B.v.d.

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=profile;area=pmprefs

Sla standaard een persoonlijk bericht op in mijn postvak uit

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2011, 20:44:02 »
Peter, kun je svp aangeven waar je dit vinkje kan vinden? B.v.d.

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=profile;area=pmprefs

Sla standaard een persoonlijk bericht op in mijn postvak uit

Check, thx.
Luisterspulletjes :)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2011, 15:00:44 »
Voorts zou het ook handig zijn mocht het scherm meteen naar het geselecteerde bericht springen wanneer je bovenaan in het overzicht van je mailbox een bericht aanklikt om te lezen.

Die snap ik even niet helemaal?

In je inbox heb je bovenaan een tabelletje met telkens een regel van je ontvangen bericht. Het zou handig zijn dat het aanklikken van die regel ervoor zou zorgen dat je meteen naar het betrokken bericht springt in plaats van dat je het nu moet gaan zoeken in de lijst  ;)

Ik ervaar voorts nog twee vervelende bijwerkingen bij het posten van berichten:

1. Vanaf een bepaalde lengte begint het berichtenvak (dus waarin je je bericht tikt) te 'trillen': de cursor springt steevast naar boven.
2. Het toelaten om een geplaatst bericht te bewerken zou ietsje langer mogen duren. Op wat staat de limiet nu? Kwartiertje?

Groeten!
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2011, 19:38:26 »
In je inbox heb je bovenaan een tabelletje met telkens een regel van je ontvangen bericht. Het zou handig zijn dat het aanklikken van die regel ervoor zou zorgen dat je meteen naar het betrokken bericht springt in plaats van dat je het nu moet gaan zoeken in de lijst  ;)

Ik kan dit even niet voor me halen, ik dacht dat dit ook zo was, maar je zou eventueel naar je instellingen kunnen gaan :

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=pm;sa=settings

En de berichten dan weer laten geven als een gesprek, gaat het dan beter?

1. Vanaf een bepaalde lengte begint het berichtenvak (dus waarin je je bericht tikt) te 'trillen': de cursor springt steevast naar boven.

Dat heeft niets met het forum zelf te maken, ook dat is weer een IE-probleem. In FireFox (en andere browsers) gebeurt het niet.

2. Het toelaten om een geplaatst bericht te bewerken zou ietsje langer mogen duren. Op wat staat de limiet nu? Kwartiertje?

Past eigenlijk niet helemaal in dit topic, is al vaker besproken en er moet ergens een grens getrokken worden. Hij is onlangs al iets opgerekt en dat is in onze beleving ruim voldoende om je posting na het plaatsen door te lezen en eventuele spelfouten eruit te halen.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2011, 11:15:32 »
Ik kan dit even niet voor me halen, ik dacht dat dit ook zo was, maar je zou eventueel naar je instellingen kunnen gaan :

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=pm;sa=settings

En de berichten dan weer laten geven als een gesprek, gaat het dan beter?

Opgelost. Bedankt voor de feedback!
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline d.hagen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2011, 17:42:26 »
ik ben ingelogt op de laptop en ik wil ook op vaste computer in loggen hoe moet ik dat doen

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2011, 18:19:46 »
ik ben ingelogt op de laptop en ik wil ook op vaste computer in loggen hoe moet ik dat doen

Gewoon, op je vaste computer naar www.scannerforum.nl gaan en inloggen?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Persoonlijke mailbox
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2011, 18:54:42 »
ik ben ingelogt op de laptop en ik wil ook op vaste computer in loggen hoe moet ik dat doen

Ik snap niet helemaal waarom je die vraag in een bestaand topic plaatst, maar je kunt meerdere malen inloggen vanaf verschillende systemen. Dmv een cookie worden de "sessies" van elkaar gescheiden, dus ze zitten elkaar niet in de weg :)