Auteur Topic: Scannerforum mobiel beschikbaar maken  (gelezen 8597 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JFKSPL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Gepost op: 23 juli 2010, 13:18:18 »
In het topic 'even voorstellen' heb ik mezelf echt net voorgesteld en het is nu al scannerforum voor en na het werk. Zou het niet geweldig zijn als dit forum mobiel beschikbaar zou komen om ook op mijn werk (en tijdens het spotten op EHAM) te kunnen lezen. Ik heb op mijn iPhone een app waarmee dus verschillende fora om worden gezet om mobiel te kunnen zien en ik zou heel graag scannerforum willen toevoegen.

Gr. Thomas

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2010, 16:06:02 »
Het Scannerforum is gewoon met elke mobiele telefoon te bekijken.

Ik keek regelmatig via een Samsung Star en sinds vandaag via een Nokia 5230. Dit geeft geen enkel probleem op zowel de standaard browsers van de telefoons alsmede op Opera Mini.

Om het forum helemaal om te bouwen, zodat het speciaal werkt op een of andere applicatie voor de iPhone, zie ik niet zitten.

Offline JFKSPL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2010, 04:00:19 »
Ik heb zeker geen probleem op de iPhone om de website in te lezen gelukkig. Het ging me meer om het dataverbruik zal wel iets sneller gaan. Maar ik neem gewoon m'n reserve batterij mee voor de iphone om overal lang te kunnen lezen ;)

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:37:38 »
Citaat van: "Remon"
Het Scannerforum is gewoon met elke mobiele telefoon te bekijken.

Ik keek regelmatig via een Samsung Star en sinds vandaag via een Nokia 5230. Dit geeft geen enkel probleem op zowel de standaard browsers van de telefoons alsmede op Opera Mini.

Om het forum helemaal om te bouwen, zodat het speciaal werkt op een of andere applicatie voor de iPhone, zie ik niet zitten.

Remon,

In dit geval is het niet veel meer dan een stukje code toe te voegen, zie onderstaande berichtgeving.

FF een stukkie tekst geknipt van het BMWRTForum, ik heb onderstaande op dat forum uitgeprobeerd en het werkt monster.

[Geknipt tekst]
Mijn vraag is dan ook...
Kan er een plug-in op het forum worden geïnstalleerd, waarmee het makkelijker is om het forum te benaderen via een - iPhone / Android / BlackBerry / Nokia - telefoon?

Via de App 'TouchBB' heb ik de mogelijkheid om razendsnel en een stuk handiger dan via een mobiele internetverbinding op het forum te surfen.
Voor ons forum werkt dit helaas niet, daar het forum eerst geschikt zou moeten worden gemaakt met wat simpele software.
Daar ligt m.i. dan ook een taak voor onze webmasters...

TouchBB; voor de iPhone beschikbaar.
Het Add-On script - welke GRATIS is - vindt u hier: KLiK
De gebruiker betaalt niets voor de 'Lite' versie of €0,79 voor de volledig functionerende App.

TapaTalk; beschikbaar voor zowel iPhone, Android, Blackberry en Nokia.
Het Add-On script - welke GRATIS is - vindt u hier: KLiK
De gebruiker betaalt niets voor de 'Read-Only' versie of €2,39 voor de volledig functionerende App.


[/Geknipte tekst]
Om de goegemeente een idee te geven van hoe dit eruit ziet op een iPhone:


Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:32:21 »
Dan moet ik het forum beschikbaar maken voor twee redelijk onbekende applicaties, genaamd TouchBB en TapaTalk? Is het niet handiger om het forum universeel mobiel beschikbaar te maken, dus niet specifiek voor twee stukjes software voor op een telefoon?

Ik zie nu dat ze ook aan "rebranding" doen, dus waarschijnlijk met hun advertenties erop. Om dit uit te schakelen schrijven ze het volgende:

Citaat
License Price: $999USD (per forum and per mobile platform)

Ook zie ik via Google dat ik de applicatie rechtstreeks toegang moet geven tot de database, dus buiten phpBB om. Dit geeft wel een veiligheidsrisico m.b.t. hacken en dergelijke.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:43:35 »
Citaat van: "Remon"
Dan moet ik het forum beschikbaar maken voor twee redelijk onbekende applicaties, genaamd TouchBB en TapaTalk? Is het niet handiger om het forum universeel mobiel beschikbaar te maken, dus niet specifiek voor twee stukjes software voor op een telefoon?

Ik zie nu dat ze ook aan "rebranding" doen, dus waarschijnlijk met hun advertenties erop. Om dit uit te schakelen schrijven ze het volgende:

Citaat
License Price: $999USD (per forum and per mobile platform)

Ook zie ik via Google dat ik de applicatie rechtstreeks toegang moet geven tot de database, dus buiten phpBB om. Dit geeft wel een veiligheidsrisico m.b.t. hacken en dergelijke.

Remon,

Ik gebruik beide programma's (nadat ze zijn toegevoegd) op 2 motor forums en van reclame heb ik nog niets gemerkt.
Voor zover ik het zien kan, geeft die code alleen toegang tot het lezen van een bepaalde forum, en met het programma TouchBB en TapaTalk kan je het forum heel erg snel laden, lezen en reageren.
Dus ik denk dat het met de door jouw genoemde veiligheidsrisico wel meevalt, te meer het door heel veel forum wordt toegepast.
Dus als er problemen zouden zijn, dan hadden we dit allang ergens gelezen.

Je zou het eens kunnen proberen, en ingeval er toch iets van reclame zou opduiken verwijder je de code.
Die er zo uit ziet ( voorbeeld: http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/touchbb.php) en dat is alles.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:48:54 »
Maar de applicatie haalt buiten phpBB om gegevens uit de database.

Tapatalk doet aan rebranding/advertenties.

TouchBB is slechts enkel voor de iPhone en daarmee bedien je niet iedereen met een mobiele telefoon. Je kan dan met andere woorden wel 200 applicaties installeren op het forum om elke mobiele app, platform en merk te ondersteunen.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:52:33 »
Citaat van: "Remon"
Maar de applicatie haalt buiten phpBB om gegevens uit de database.

Tapatalk doet aan rebranding/advertenties.

TouchBB is slechts enkel voor de iPhone en daarmee bedien je niet iedereen met een mobiele telefoon.

Zoals gezegd, is er van reclame niets te merken, en eerlijk gezegd is Tapatalk de betere van beide programma's.
Het is een verzoek en als je het niet wilt, even goede vrienden.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:53:39 »
Ik sta best open voor een mobiele versie van het forum, maar dan moet het wel cross platform en applicatie onafhankelijk zijn.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:57:25 »
Citaat van: "Remon"
Ik sta best open voor een mobiele versie van het forum, maar dan moet het wel cross platform en applicatie onafhankelijk zijn.

TapaTalk is voor meerdere platforms zoals ik uit de reacties van mede forumgebruikers heb kunnen lezen.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2010, 22:04:29 »
Maar dan kan het nog alleen maar communiceren in combinatie met de TapaTalk applicatie.

Waar ik op doel is een mobiele weergave voor standaard mobiele browsers.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2010, 22:21:45 »
Citaat van: "Remon"
Maar dan kan het nog alleen maar communiceren in combinatie met de TapaTalk applicatie.

Waar ik op doel is een mobiele weergave voor standaard mobiele browsers.

Dat is duidelijk, en het lijkt me "zonder reclame te maken" dat TapaTalk hierin aan het groeien is.
Het ondersteunt Nokia, BlackBerry, Iphone en Android waarmee het voor de meeste toestellen beschikbaar is/wordt.

http://www.tapatalk.com/mobile.php
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Scannerforum mobiel beschikbaar maken
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2010, 22:39:23 »
Ik blijf de ontwikkelingen in de gaten houden!