Auteur Topic: Ik zit serieus te overwegen om...  (gelezen 16872 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Ik zit serieus te overwegen om...
« Gepost op: 9 juli 2010, 13:51:08 »
Ik zit serieus te overwegen om de bewerktijd van berichten te limiteren tot bijvoorbeeld een week.

Na overname van het forum van Jacob had ik dit ingesteld, maar dit stuitte op protest, waarna ik dit weer ongedaan heb gemaakt.

Afgelopen nacht had ik een lid een waarschuwing verstuurd omdat hij alleen maar onzin zat te posten op een serieuze vraag en er daarna nog serieus verder op inging in een bepaald topic.

Zojuist ontdekte ik dat hij hij al zijn berichten heeft leeggehaald en nu kan ik alle berichten tussen 2005 en 2010 moet nalopen (zolang was hij lid) om deze berichten te verwijderen, door hem geopende topics moet verwijderen en quotes op zijn berichten verwijderen.

Ik baal hier enorm van, dit is nou al de 4de keer in relatief korte tijd dat iemand dit geintje flikt.

 :evil:

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2010, 16:18:48 »
Ik zoek even een waterdichte methode om het lid die voor het ongemak heeft gezorgd onmogelijk te maken om het forum op welke wijze dan ook te bezoeken. Tot die tijd staat de account activatie op beheerdersniveau.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2010, 16:21:53 »
Update:

Ik heb zo'n 150 berichten weg moeten gooien van dit lid. Daarbij ook nog eens een stuk of 300 quotes of multiquotes.

In sommige topics had hij een dusdanig grote bijdrage dat separate berichten en quotes verwijderen niet afdoende was, waardoor ik ongeveer een tiental topics helemaal heb moeten verwijderen.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2010, 16:32:13 »
Ik kan me voorstellen dat de mod hier iets structureels aan wil doen.

Remon bedankt weer.
Luisterspulletjes :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2010, 17:02:20 »
Citaat van: "Remon"
Ik zit serieus te overwegen om de bewerktijd van te limiteren tot bijvoorbeeld een week.
Ik baal hier enorm van, dit is nou al de 4de keer in relatief korte tijd dat iemand dit geintje flikt

Een dag lijkt me voldoende voor het herstellen van (typ)fouten of ongepaste reacties..
 Heel vervelend, dit vandalisme. MIsschien dat iemand op de terugweg van de honkbaltraining eens langs kan gaan ;)

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2010, 17:22:05 »
Citaat van: "Remon"
Ik zoek even een waterdichte methode om het lid die voor het ongemak heeft gezorgd onmogelijk te maken om het forum op welke wijze dan ook te bezoeken. Tot die tijd staat de account activatie op beheerdersniveau.

ip ban?
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2010, 17:26:50 »
Citaat van: "sam98"
Citaat van: "Remon"
Ik zoek even een waterdichte methode om het lid die voor het ongemak heeft gezorgd onmogelijk te maken om het forum op welke wijze dan ook te bezoeken. Tot die tijd staat de account activatie op beheerdersniveau.

ip ban?

Ik kan helaas niet testen of dat alleen van toepassing is bij registratie of in het algeheel bij het bezoeken van het forum.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2010, 17:27:35 »
Citaat van: "sam98"
ip ban?

Werk, thuis, mobiel, via de buren. Allemaal verschillende IP-adressen.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2010, 17:28:06 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Remon"
Ik zit serieus te overwegen om de bewerktijd van te limiteren tot bijvoorbeeld een week.
Ik baal hier enorm van, dit is nou al de 4de keer in relatief korte tijd dat iemand dit geintje flikt

Een dag lijkt me voldoende voor het herstellen van (typ)fouten of ongepaste reacties..
 Heel vervelend, dit vandalisme. MIsschien dat iemand op de terugweg van de honkbaltraining eens langs kan gaan ;)

Destijds stuitte dit op protest. Heel begrijpelijk omdat er topics zijn met daarin overzichten in de startpost, die telkens voorzien moeten worden van aanvullingen/updates.

Maar door iedereen de mogelijkheid te geven om zijn berichten tot in de eeuwigheid terug te bewerken, zal ik altijd te maken hebben met lieden die vandalisme plegen en het forum en mij benadelen.

Helaas bestaat er geen "can override limit edit time" optie in phpBB, anders had ik leden die overzichten bijhouden in een speciale groep kunnen zetten.

Ik denk niet dat er veel meer opties over blijven om dit soort vandalisme in de toekomst tegen te gaan..

Leen Ansems

  • Gast
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #9 Gepost op: 9 juli 2010, 18:52:06 »
1 dag de tijd om wat verkeerd getikt is te corrigeren, is een redelijk termijn. Ik heb het vermoeden dat een aantal forumleden nooit hun bericht eerst naleest en corrigeert voordat ze gaan verzenden en daarom veel zinnen vol met fouten blijven staan. Ik doe het wel, maar toch is er soms iets waardoor een zin niet lekker loopt of met andere woorden beter over komt. Daarvoor moet de correctie na het posten mogelijk blijven. Is dat tijdvenster afgesloten, dan kan je altijd in een extra bericht nadere uitleg geven. Het weghalen van oude berichten moeten we gewoon blokkeren. In andere fora krijg je ook geen vakje met een kruisje te zien. Misschien dat Remon kans ziet om een backup van het complete forum terug te zetten. Dat hierbij recentere berichten weer verloren gaan is dan jammer. Vanwege het warme weer kan het aantal daarvan op dit moment misschien best meevallen. Voor wie het met dit forum niet eens is staan twee wegen open: je meldt je netjes af of je verdwijnt geruisloos.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2010, 02:27:50 »
De laatste back-up is van afgelopen zondag op maandagnacht, dus terugzetten is geen optie vanwege het berichtenverlies.

Maar al het werk is al verzet en ik slaap er een nachtje over of ik de bewerktijd ga limiteren naar één week.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2010, 07:11:26 »
Ik vind het terugbrengen naar 1 week helemaal niet verkeerd hoor. Vaak passen mensen hun berichten aan in een bericht die op pagina 1 staat van een onderwerp wat zeg maar uit 4 pagina's bestaat. Als ik dan in dat onderwerp naar nieuwe berichten ga kijken ga ik toch echt niet kijken of een bericht op een eerdere pagina is aangepast. Tevens kan het gevaar bestaan dat quotes op een bericht wat later wordt aangepast niet meer de juiste reactie hebben.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #12 Gepost op: 10 juli 2010, 07:48:10 »
Eén week om nog je berichten te kunnen bewerken lijkt mij ook een hele mooie termijn. Ik kan me ook niet voorstellen waarom je later nog een berichten zou willen wijzigen, behalve dan misschien als je iets te koop aanbiedt, de advertentie langere tijd staat en je daar dan iets zou willen veranderen.

En dan nog iets  :D . Inspraak is leuk, maar het moet allemaal niet te ver gaan  :D  Persoonlijk lijkt mij het allerbelangrijkste dat de beheerder zijn werk zo makkelijk mogelijk in zo weinig mogelijk tijd moet kunnen doen. Je mag wat mij betreft best eenzijdig besluiten om de bewerkingstijd van berichten op een bepaalde tijd te zetten. Zijn leden het er niet mee eens, dan is dat wat mij betreft:"jammer maar helaas".  Overigens kan ik me niet voorstellen dat de leden die ter goeder trouw zijn hier veel problemen mee hebben.

Zou je nou, om welke reden dan ook, al je berichten van het forum verwijderd willen hebben, dan denk ik dat Remon daar best toe bereid is, als je dat vriendelijk aan hem vraagt en uitlegt waarom.

Groetjes,
Ed

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #13 Gepost op: 10 juli 2010, 09:03:50 »
Remon,

De optie om je berichten niet meer te wijzigen kan wat mij betreft terug naar een aantal uur. Andere fora werken ook zo en het heeft als positief effect dat gebruikers eerst nadenken voordat ze iets posten. Voor typfouten of herformuleren is het wel gewenst dat je enige tijd beschikbaar stelt. Ik ben voor maximaal 1 uur, dat zie je ook bij andere fora.

Het enige probleem waar dan wel een andere oplossing voor bedacht moet worden zijn de z.g.n. frequentieprojecten of grootschalige evenmenten waarbij je pagina 1 wilt blijven editten om een leesbaar overzicht te houden (zoals Johan al beschreef). Wellicht is dit op te lossen door een aantal kerngebruikers een iets andere rol op het forum te geven (hulp mod o.i.d.).

Overigens moet iemand het wel heel bont maken wil je zijn berichten allemaal verwijderen  :shock: Gaan we iemand missen?

EDIT:  :D  Als oplossing voor de projecten kan de starter overigens steeds een aangepaste lijst posten, dit is misschien wel handiger, ook voor de overige lezers...
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2010, 14:35:02 »
Ja we gaan "dxman" missen, al zijn berichten bestonden uit niet meer dan het volgende: ---

Ik heb nu ingesteld dat berichten een week lang aangepast kunnen worden. Eigen berichten verwijderen kan nu tot 2 dagen na plaatsing, mits er niet onder gereageerd is.

Ik zag overigens dat het lid "paul19622" ook een aantal berichten had leeggehaald in het verleden, dus heb weer berichten, quotes en topics weg moeten gooien.

Het lid "jomaco" heeft het ook heel erg bont gemaakt in het verleden, nog erger dan "dxman": search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&author_id=4266&start=80 Als dit vandalisme in de tijd waarin ik beheerder ben had plaatsgevonden, dan had hij zonder enige twijfel een permanente ban gekregen.

Om dat op te lossen ben ik uren bezig. Als ik daar tijd voor heb dan gaat het forum enige tijd plat.