Auteur Topic: Nieuw begin scannerforum  (gelezen 28474 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PD1EU

  • Gast
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2010, 22:27:43 »
Citaat van: "Remon"
Ik ga gewoon een avondje niet naar de kroeg

Of juist wel om van de schrik te bekomen.
Even rust zal je goed doen. :wink:

-Ed

Online MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1726
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2010, 09:06:27 »
Het P2000 forum ligt eruit, lijkt me gevolg van afgelopen wijzigingen. Gaat dit nog wel terug komen?
Groet,
MarcD

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2010, 09:36:49 »
Citaat van: "MarcD"
Het P2000 forum ligt eruit, lijkt me gevolg van afgelopen wijzigingen. Gaat dit nog wel terug komen?

Inderdaad capcodes.nl werkt niet meer.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

PD1EU

  • Gast
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2010, 12:12:10 »
Handig dat het nu niet meer uitmaakt dat de GUI ingelogd uitgebreider was dan uitgelogd.....NICE  :wink:

-Ed

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2010, 15:18:06 »
Citaat van: "MarcD"
Het P2000 forum ligt eruit, lijkt me gevolg van afgelopen wijzigingen. Gaat dit nog wel terug komen?

Het P2000 forum (die ik nog als backup heb) gaat niet meer in de oude vorm terugkomen. Dit was een versimpelde/uitgeklede phpBB2 forum, welke standaard op zichzelf al simpel was. phpBB2 forums zijn zeer eenvoudig te hacken, dus dat wil ik (en mijn hoster) niet hebben.

Ik zat te denken aan een weblog-achtige CMS (content management system) welke zich veel beter leent voor dit soort doeleinden. Alleen heb ik nog geen tijd gehad om dit te ontwikkelen. Ben vanaf woensdagavond 20:30 tot vandaag (zaterdag) 7:00 in de weer geweest met het scannerforum zelf en heb ik die periode amper geslapen of gegeten... Dus ik houdt even een paar daagjes rust.

Mochten er idee ën of suggesties zijn voor de capcodelijsten, dan verneem ik dat graag.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #20 Gepost op: 8 mei 2010, 15:22:03 »
Citaat van: "Remon"
Het P2000 forum (die ik nog als backup heb) gaat niet meer in de oude vorm terugkomen. Dit was een versimpelde/uitgeklede phpBB2 forum, welke standaard op zichzelf al simpel was. phpBB2 forums zijn zeer eenvoudig te hacken, dus dat wil ik (en mijn hoster) niet hebben.

Integreren in het scannerforum?

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #21 Gepost op: 8 mei 2010, 15:23:46 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Remon"
Het P2000 forum (die ik nog als backup heb) gaat niet meer in de oude vorm terugkomen. Dit was een versimpelde/uitgeklede phpBB2 forum, welke standaard op zichzelf al simpel was. phpBB2 forums zijn zeer eenvoudig te hacken, dus dat wil ik (en mijn hoster) niet hebben.

Integreren in het scannerforum?

Zat ik ook aan te denken, maar het is een enorme klus (zeg maar haast ondoenlijk) om voor elke veiligsheidsregio een aparte moderator aan te maken met het permissies-systeem in phpBB3.

Wat ik wel zal kunnen doen is een groep "Capcode Moderators" aanmaken, maar dan hebben deze toegang in elkaars lijsten. Ik weet niet of dat wenselijk is.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #22 Gepost op: 8 mei 2010, 16:18:24 »
Citaat van: "Remon"
Wat ik wel zal kunnen doen is een groep "Capcode Moderators" aanmaken, maar dan hebben deze toegang in elkaars lijsten. Ik weet niet of dat wenselijk is.

Ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om van elkaars lijsten af te blijven. Zaak is denk ik wel dat de overzichten zsm weer online komen. Het is voor velen een veel geraadpleegde infobron en het zou zonde zijn van de tijd en moeite die velen er in hebben gestoken.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #23 Gepost op: 8 mei 2010, 16:44:58 »
Citaat
Wat ik wel zal kunnen doen is een groep "Capcode Moderators" aanmaken, maar dan hebben deze toegang in elkaars lijsten. Ik weet niet of dat wenselijk is.

Kan ook handig zijn.
Bijvoorbeeld als iemand langere tijd niet aanwezig is.

paul19622

  • Gast
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #24 Gepost op: 8 mei 2010, 17:29:44 »
Erg jammer dat deze lijsten zijn verdwenen.
Via mijn startpagina mail krijg ik vele vragen waarom deze links niet meer werken ja zelfs
boze mails van mensen die nu niet meer weten welke capcodes ze moeten hebben.

Ik heb de links (tijdelijk) aangepast op de startpagina, die verwijzen nu naar de P2000 site van bommel.
Weet iemand of deze pagina redelijk te vertrouwen is? en komen de oude lijsten nog terug?

Groetjes Paul,

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2010, 17:47:55 »
Zoals vele malen gezegd, maar ik zal het nogmaals doen:

- Jacob heeft geen tijd meer voor het forum.
- Ik geef aan het forum over te willen nemen.
- Er moet van alles geregeld worden, omdat de domeinnaam niet op naam van Jacob staat.
- Oude registrar werkt mee en geeft TOKEN die nodig is om te verhuizen.
- Ik bel de contactpersoon (tevens directeur van hostingbedrijf) die alles voor mij regelt op, terwijl hij vakantie aan het vieren is in het buitenland.
- Hij maakt vanuit een luguber internetcafeetje op zijn vakantiebestemming diverse voorbereidingen.
- Woensdagavond 20:30 j.l. is alles geregeld en is het wachten op de DNS servers update.
- DNS servers lopen overal synchroon en het verhuizen kan beginnen.
- Ongeveer 3 uur later is alles verhuisd.
- Ik ben tot donderdag 13:00 's middags bezig geweest met alle instellingen, permissies en dergelijke goed te zetten. Heb de hele nacht en ochtend doorgewerkt.
- Na 3 uur geslapen te hebben ben ik verder gegaan met de spreekwoordelijke puntjes op de i te zetten.
- Pas op vrijdagochtend om 5:30 ben ik helemaal klaar.
- Vrijdagavond wil ik alles testen.
- Ik zie dat er een aantal permissies niet goed staan en wil kijken hoe ze vroeger stonden, hiervoor zet ik een nieuw tijdelijk forum op, op een andere domein.
- Ik importeer de database van voor de verhuizing naar de tijdelijke host, naar een tijdelijke speciaal aangemaakte database.
- Ik vergeet het importeerscript aan te passen naar de instellingen voor de nieuwe tijdelijke database.
- Ik overschrijf dus de database van het scannerforum, die op dat moment al bijna helemaal gereed was.
- Ik wil de mysql/database dumpfile/backup van 's ochtends 5:30 terugzetten, maar deze is te groot voor phpmyadmin en bigdump kan er niet mee overweg.
- Ik zit flink te stressen, ik kreeg zowat een hartverzakking.
- Uiteindelijk heb ik de hoster op zijn privé telefoonnummer kunnen bereiken en hij was bereid mij te helpen.
- De hoster is een half uurtje bezig geweest en ik een rekening van 45 euro rijker..
- Toen moest ik weer verder met het punt waar het eerder op de avond fout ging.
- Toen moest ik de permissies instellen en daarmee ben ik tot vanmorgen (zaterdag) 7:00 zoet mee geweest.

Ik wil even tot rust komen!

Voor de duidelijkheid:

De gegevens van het capcode forum zijn niet verloren gegaan, die staan veilig opgeslagen op mijn computer en op externe back-up apparaten. De backups dateren van 5 minuten voordat de verhuizing plaatsvond.

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2010, 18:10:21 »
dAt is lang doorwerken! slaap ff een nacht goed, wij wqchten wel ;)
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #27 Gepost op: 8 mei 2010, 18:18:15 »
Dat bedoel ik, gewoon even geduld hebben!

Voorheen waren de capcode-lijsten beschikbaar op een forum. Een forum is bedoeld voor discussies en dus niet het meest geschikte stukje software voor dit soort doeleinden.

Het instellen van een phpBB2 forum (waarop het eerst draaide) is een fluitje van een cent. Maar het opzetten van een phpBB3 forum vergt enorm veel instellingen. Ongeveer 99% van alle mogelijkheden moet dan worden uitgeschakeld. Dat is hetzelfde als een huis kopen en deze helemaal slopen omdat je een baksteen nodig hebt, terwijl je ook gewoon een losse baksteen kan kopen.

Een losstaande website heeft toch mijn voorkeur tegenover het integreren met het scannerforum. Er zijn genoeg opties zoals Joomla, Mambo, Wordpress, Typo3, Drupal, et cetera. Ik moet daar alleen nog even mee oefenen en brainstormen hoe ik alles ga indelen.

Ook de chatbox gaat terugkomen. Ben momenteel in gesprek met iemand die chatservers, -applicaties en -webpagina's gaat aanbieden.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #28 Gepost op: 8 mei 2010, 18:35:36 »
Citaat van: "Remon"
Zoals vele malen gezegd, maar ik zal het nogmaals doen

Als je je verhalen wat korter houdt dan hou je meer tijd over voor andere zaken ;)

Gaat het nog lukken met die icoontjes? Het bezoek aan het forum ervaar ik momenteel minder prettig omdat ik niet meer in 1 oogopslag kan zien wat er nieuw is en wat niet.
Ook betreur ik de verwijdering van de P2000-regio's, voorheen kon ik in 1x klikken op de regio met nieuwe berichten, nu moet dat via een omweg...

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #29 Gepost op: 8 mei 2010, 18:41:19 »
Citaat van: "Remon"
Zoals vele malen gezegd, maar ik zal het nogmaals doen:

- Jacob heeft geen tijd meer voor het forum.
- Ik geef aan het forum over te willen nemen.
- Er moet van alles geregeld worden, omdat de domeinnaam niet op naam van Jacob staat.
- Oude registrar werkt mee en geeft TOKEN die nodig is om te verhuizen.
- Ik bel de contactpersoon (tevens directeur van hostingbedrijf) die alles voor mij regelt op, terwijl hij vakantie aan het vieren is in het buitenland.
- Hij maakt vanuit een luguber internetcafeetje op zijn vakantiebestemming diverse voorbereidingen.
- Woensdagavond 20:30 j.l. is alles geregeld en is het wachten op de DNS servers update.
- DNS servers lopen overal synchroon en het verhuizen kan beginnen.
- Ongeveer 3 uur later is alles verhuisd.
- Ik ben tot donderdag 13:00 's middags bezig geweest met alle instellingen, permissies en dergelijke goed te zetten. Heb de hele nacht en ochtend doorgewerkt.
- Na 3 uur geslapen te hebben ben ik verder gegaan met de spreekwoordelijke puntjes op de i te zetten.
- Pas op vrijdagochtend om 5:30 ben ik helemaal klaar.
- Vrijdagavond wil ik alles testen.
- Ik zie dat er een aantal permissies niet goed staan en wil kijken hoe ze vroeger stonden, hiervoor zet ik een nieuw tijdelijk forum op, op een andere domein.
- Ik importeer de database van voor de verhuizing naar de tijdelijke host, naar een tijdelijke speciaal aangemaakte database.
- Ik vergeet het importeerscript aan te passen naar de instellingen voor de nieuwe tijdelijke database.
- Ik overschrijf dus de database van het scannerforum, die op dat moment al bijna helemaal gereed was.
- Ik wil de mysql/database dumpfile/backup van 's ochtends 5:30 terugzetten, maar deze is te groot voor phpmyadmin en bigdump kan er niet mee overweg.
- Ik zit flink te stressen, ik kreeg zowat een hartverzakking.
- Uiteindelijk heb ik de hoster op zijn privé telefoonnummer kunnen bereiken en hij was bereid mij te helpen.
- De hoster is een half uurtje bezig geweest en ik een rekening van 45 euro rijker..
- Toen moest ik weer verder met het punt waar het eerder op de avond fout ging.
- Toen moest ik de permissies instellen en daarmee ben ik tot vanmorgen (zaterdag) 7:00 zoet mee geweest.

Ik wil even tot rust komen!

Nou als er dan nog mensen zijn die babbels hebben dan zou ik zeggen: We wezen met dat soort figuren.
Petje af Remon!