Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland  (gelezen 48310 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Gepost op: 6 juni 2003, 16:49:41 »
Vandaag maar weer eens overdag Pocflex op P2000 gezet. Kom ik thuis geen alarmering op de Jazz, maar wel op het scherm ?.  De jazz staat niet out of range dus ik ontvang het netwerk. Als ik de logfile van vandaag bekijk blijkt dat er een nieuwe monitorcode is namelijk: 0102998 :?

Hier onder een stuk van de logfile.

UITHOORN [0102300] TEMPORARY ADDRESS: 2029568 -> FRAME 052
A,dam [0102998] TEMPORARY ADDRESS: 2029568 -> FRAME 052
UITHOORN [0102302] TEMPORARY ADDRESS: 2029568 -> FRAME 052
P2000 GROEPSCODE  [2029568] AUTOMATISCHE BRANDMELDING AANDE ZOOM 11    PRIO  1 682     621 UITRUKKEN
------------ 06 JUN 2003  12:00 ------------
A,dam [0102998] TEMPORARY ADDRESS: 2029568 -> FRAME 013
A-WAGEN [0101208] TEMPORARY ADDRESS: 2029568 -> FRAME 013
P2000 GROEPSCODE  [2029568] BASISWEG 60 BRAND


Groet André

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21592
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2003, 18:46:30 »
Andere monitorcode he? Hmmmmm. Vandaar dat ik de laatste dagen al zo weinig berichten doorkrijg.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2003, 21:54:00 »
Damn!! Heb ik eindleijk geen "Out of Range" meer, krijgen we dit weer  :cry:

Hopelijk is het een tijdelijk iets...

Groeten,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2003, 02:10:08 »
LOL :-D

Mijn systeem draait al een poosje niet mee, anders had ik het uiteraard ook wel gesignaleerd ;-)

Grappig dat ze het zo proberen op te lossen. Stiekum had ik er wel aan gedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren, maar niet verwacht dat het ook daadwerkelijk zou gebeuren. Alle piepers terugsturen voor herprogrammering dus, maar wees verstandig en laat ze er dan *beiden* inzetten :)

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2003, 08:50:09 »
"Grappig dat ze het zo proberen op te lossen"

Ehhh... wat dan?
Zouden ze het steeds blijven veranderen? Anders kan je beter ook 0102997 enz. er in laten zetten.
Of is  2029568 een idee ??[/i]
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2003, 09:24:08 »
Tja, herprogrammeren en dan veranderen ze over een maandje weer, kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen...  :x

Betere opties zijn misschien om je lokale korpsje te programmeren, alleen pak je dan niet meer alle alarmen mee, en/of het aanschaffen van een andere FLEX pager die meer codes kan hebben (max. van de Jazz is 4 dacht ik). Scheelt je bovendien een lading aan "OVD CONTACT AC" berichten ;-)

Groeten,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2003, 14:04:30 »
Hallo,

Ik had van de Jazz leverencier begrepen dat de Temp. Code's zoals 2029568 niet te programeren zijn!

Dus die optie houd ook op!

Groeten GerP
Groeten van Ger

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2003, 18:53:57 »
De Jazz kunnen 6 codes in als ik me niet vergis. De 'betere' modellen zoals de Advisor Gold / Elite zelfs 16 codes.

Temporary adresses, nee dat is inderdaad onmogelijk, ook niet met een hack ofzo. Het protocol staat het simpelweg niet toe, een pager kan alleen van het netwerk een instructie krijgen om tijdelijk naar zo'n code te luisteren, niet om er altijd naar te luisteren. Is maar goed ook, als de ITO weer eens gaat testen dan word je helemaal gek van de temporary addresses ;-)

Groeten, Peter.

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2003, 20:20:05 »
Hoi Peter

 :?  Nee de Temp code zou ik er ook niet in willen hebben.
Echter ik heb ook begrepen dat er maar 4 in de Jazz kunnen.

Ik vraag me eigenlijk af waarom men nu nog "even" de Monitor-code
veranderd, als men straks toch de freq gaat wijzigen :?:

Groeten GerP
Groeten van Ger

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #9 Gepost op: 7 juni 2003, 20:59:46 »
In de Jazz kunnen inderdaad maar 4 code`s. De verandering van de monitorcode heeft niks te maken met het veranderen van de freqentie van P2000, deze 2 zaken staan los van elkaar. Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat ze in de regio Amsterdam e.o. niet tevreden zijn over de pagers, misschien zijn ze via deze code een nieuwe pager aan het testen op de RAC ??. Lijkt mij sterk maar je weet maar nooit.

André

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2003, 22:49:28 »
Citaat van: "Pager"
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat ze in de regio Amsterdam e.o. niet tevreden zijn over de pagers, misschien zijn ze via deze code een nieuwe pager aan het testen op de RAC ??. Lijkt mij sterk maar je weet maar nooit.

Hmm, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Waarom een nieuwe code... die monitor pager is trouwens om te controleren of de meldingen daadwerkelijk verstuurd worden door het netwerk, dus ermee testen lijkt me uit den boze....

Ik gok op een zet om de meelezers een kleine hak te zetten...  :?

Groeten,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2003, 22:54:57 »
Bartho,

Zou inderdaad kunnen. Nu is het omprogrammeren nog even lastig, maar in de toekomst voorzie ik meerdere leveranciers en zeker meerdere "programmeer-punten", dus dan is zoiets al snel gefixt.

Zo'n programmer schijnt erg simpel te bouwen te zijn, het schijnt zelfs met een aangepaste (oude) compoort te kunnen als ik me niet vergis. Software is wel op Internet te vinden, dat is natuurlijk erg makkelijk in deze tijd...

Groeten, Peter.

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2003, 23:31:47 »
Citaat van: "Bart"
Ik gok op een zet om de meelezers een kleine hak te zetten...  :?

Dat is ze dan aardig gelukt :x . Ik wacht nog ff met het opsturen van mijn jazz tot ook de freqentie is veranderd, anders blijven we aan de gang. Ik denk net wat Peter ook al schreef dat het in de toekomst allemaal beter wordt meer leveranciers en dergelijk. Ook zullen er wel programmers op de markt komen wat natuurlijk het makelijkste is. Krijgt Anton het ook weer wat rustiger :wink:

Groeten,
André

elby

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2003, 21:59:22 »
Onderzoek en informatie opvragen bij de juiste personen leverde het volgende op. De monitorfunctie is in het leven geroepen voor de brandweer meldkamer om zo te zien of er inderdaad een bericht uitgezonden werd als men een alarm uitstuurde. Nu is door enkele aanpassingen in het systeem voor een groot deel deze monitorfunctie overbodig geworden, en heeft de brandweer deze cap-code gewijzigd. Dit zal binnenkort zeker nog een aantal keren gaan gebeuren omdat inmiddels ook andere brandweerregio's met dit systeem operationeel gaan werken. Aangezien de brandweer zelf over een programmeerset beschikt en men ook weet hoe e.e.a. in oproepsysteem moet aanpassen ben ik bang dat het nu een soort krijgertje spelen wordt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Amsterdam-Amstelland
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2003, 22:19:24 »
Citaat van: "elby"
Dit zal binnenkort zeker nog een aantal keren gaan gebeuren omdat inmiddels ook andere brandweerregio's met dit systeem operationeel gaan werken.

Eerlijk gezegd snap ik niet wat het verband is tussen het operationeel gaan van andere regio's / diensten en de monitorcode van de AC Amsterdam.

Groeten, Peter.