Auteur Topic: Ervaringen UBC72xlt met Close Call  (gelezen 24176 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gert Jan

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #30 Gepost op: 24 april 2006, 14:40:21 »
Het is niet meer dan logisch dat Close Call niet goed werkt of helemaal niet bij (zeer) sterke signalen, mijn Scout 40 heeft hetzelfde en ik denk alle andere counters ook.
Het probleem is de wirwar aan signalen die de counter om zijn oren krijgt, hoe sterker die signalen, hoe minder hij kan "sweepen" omdat hij over de gehele band zooi hoort.
Toen ik voor het eerst met de Scout 40 bij de Gerbrandytoren in IJsselstijn stond dacht ik dat ik heel veel zender zou zien op de Scout maar helaas, de Scout bleef stil terwijl de veldsterktemeter in de hoek lag..

Leen Ansems

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #31 Gepost op: 24 april 2006, 14:45:14 »
Het wordt misschien wel mogelijk om te meten als je doorlaatfilters in de antenneketen opneemt.
Alle overbodige signalen worden dan tegengewerkt.
mvg,
Leen

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #32 Gepost op: 24 april 2006, 15:59:22 »
Dat verhaal had ik ook wel vluchtig gelezen en idd vanmorgen nog even snel "gekeken" via de search mode en er wordt aardig wat gevangen in de 422-424 MHz.
Zover helemaal duidelijk.

Maar wat ik me nog steeds afvraag: is het logisch dat mijn nieuwe UBC72 een zender of nog beter een mobi in een auto op een 500 meter afstand niet pakt??

Mike(DH)

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #33 Gepost op: 24 april 2006, 16:06:34 »
Op de gewone scan functie of close call?
Als het op de scan functie is dan zou ik het wel erg raar vinden.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #34 Gepost op: 24 april 2006, 16:31:28 »
Uiteraard de Close Call, daar ging dit topic ook over ;)

Mike(DH)

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #35 Gepost op: 24 april 2006, 17:13:08 »
Als dit bij dezelfde zendmast gebeurt dan kan ik op zich wel begrijpen dat hij gewoon staakt.

Maar als je niet in de buurt ben van die stoorzender dan moet dit toch wel gaan.

Gert Jan

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #36 Gepost op: 24 april 2006, 18:55:00 »
Citaat van: "Scanfreak"
Maar wat ik me nog steeds afvraag: is het logisch dat mijn nieuwe UBC72 een zender of nog beter een mobi in een auto op een 500 meter afstand niet pakt??

Dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken, als je erg veel rotzooi (lees: veel sterke zenders) in de buurt hebt is dat niet meer dan normaal aangezien Close Call in de war raakt van al die rommel en zo dus zeer weinig tot helemaal niets laat horen en zien.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #37 Gepost op: 24 april 2006, 22:19:18 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken, als je erg veel rotzooi (lees: veel sterke zenders) in de buurt hebt is dat niet meer dan normaal aangezien Close Call in de war raakt van al die rommel en zo dus zeer weinig tot helemaal niets laat horen en zien.

En daarom zei ik ook dat me dat duidelijk was. Mijn laatste vraag gaat dus NIET over die Entropia site maar over een mobi zender i.h.a. (zie ook pag. 1 van dit topic): ik zie een auto hemelsbreed een meter of vijfhonderd voor me rijden die ik met Close Call niet pak. Is dat normaal m.a.w. heeft Close Call voor dat soort zenders een bereik van maar enkele honderden meters???

xon

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #38 Gepost op: 13 juni 2006, 20:40:09 »
Nou weer eens even dit topic omhoog gooien :)

Ik was in de b.uurt van Montfoort gister dus kon het niet laten om ook een 72xlt scanner met close call te halen. Beetje nerd wil natuurlijk op de weg terug naar Haarlem even kijken hoe het werkt zo ook ik..batterijtjes zat gelukkig nog wat spanning op dus prik op de scanner.

Op de gehele terugweg is de scanner maar 2 keer gaan brullen en dit was beide keren voor pagers/p2000 verder dooodste stilte.

Daar gingen mijn dromen over gekke wegwerkers, scheldende truckchauffeurs, rare datasignalen etc...het was stil..en bleef stil.

Uiteraard was ik het gemekker al snel zat van de pagers en meteen op locked out gezet...

Vanmiddag maar eens even wat verder getest. Mijn motorola GP300 porto even ingeknepen met 1 watt..close call ging aan op zo'n 10 meter! Met 5 watt kwam daar nog eens een meter of 20 a 30 bij.

Dit valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen en had toch wel iets meer verwacht ..het is wel HEEEL close zo.


Ik zit op zich wel aardig in de buurt van een Entropia site maar ook deze verzuimt hij te pakken...

Verwacht ik teveel?

Zou overigens een mooie optie zijn op het moment dat je de gevoeligheid met een potmetertje even wat meer zou kunnen draaien in het apparaat  ;)

Gert Jan

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #39 Gepost op: 13 juni 2006, 20:43:18 »
Je kunt proberen de squelch beter af te stellen, als die zwaar staat hoor je minder, ook met close call.
Verder krijg ik toch de indruk dat er een aantal "mindere" 72xlt's ronddwalen gezien de problemen die ik hoor.

xon

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #40 Gepost op: 13 juni 2006, 20:58:49 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Je kunt proberen de squelch beter af te stellen, als die zwaar staat hoor je minder, ook met close call.
Verder krijg ik toch de indruk dat er een aantal "mindere" 72xlt's ronddwalen gezien de problemen die ik hoor.

:|
Squelch heb ik (zou haast zeggen..uiteraard) al geprobeerd en staat soms zelfs helemaal naar links. Ik zou wel eens willen wat er van binnen gebeurd als er een signaal binnenkomt en de criteria zijn om het door te laten.

Hoor graag jullie ervaringen..

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #41 Gepost op: 13 juni 2006, 22:33:07 »
De ervaringen die hierboven staan zijn voor mij heel herkenbaar.
Ik had ook (hele) hoge verwachtingen van het apparaat maar die waren idd ook al op de terugweg van Montfort al aardig bijgesteld (totaal dood).

Ik pak geen zenders die meer dan een tiental meters zijn verwijderd :(
Close moet blijkbaar erg letterlijk worden opgevat.

xon

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #42 Gepost op: 17 juni 2006, 18:03:57 »
ehmm heren...was deze jullie al bekend of haal ik oude koeien uit de sloot  ;)

You can use Close Call Feature has conventional Frequency Counter (scout, aceco) pressing

HOLD + 3 + 0 while Power ON

Screen will show stronger freq detected.
By default it only scan UHF you can switch to Hi-VHF pressing Up arrow.

You check with a ham radio, PMR , GMRS, etc. It will display frequency used.

This should also work on BC-92XLT and PRO-83

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #43 Gepost op: 17 juni 2006, 18:40:22 »
Citaat van: "xon"
ehmm heren...was deze jullie al bekend of haal ik oude koeien uit de sloot  ;)

You can use Close Call Feature has conventional Frequency Counter (scout, aceco) pressing

HOLD + 3 + 0 while Power ON

Screen will show stronger freq detected.
By default it only scan UHF you can switch to Hi-VHF pressing Up arrow.

You check with a ham radio, PMR , GMRS, etc. It will display frequency used.

This should also work on BC-92XLT and PRO-83

Bij mij zit de teller dan als een gek rond een TV frequentie te springen, dat verklaard gelijk waarom het Close Call gebeuren minder goed werkt waar ik zit. (2 km van de Gerbrandy toren vandaan, alwaar er met een Megawatt (1.000.000 Watt) effectief uitgestraald vermogen een paar analoge TV zenders de ether in worden geslingerd)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #44 Gepost op: 17 juni 2006, 18:42:46 »
Dan is er troost Remon: over enkele maanden gaat de knop om en is analoge TV voorbij.
mvg,
Leen