Auteur Topic: Ervaringen UBC72xlt met Close Call  (gelezen 24176 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2006, 07:32:43 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Vraagje: wat staat er eigenlijk allemaal in die toren bij jou in de buurt?
Als je helemaal bovenin grote witte omgekeerde badkuipen ziet heb je een probleem qua UHF ontvangst.

Slechts eenmaal werd de Entropia site gepakt, toen ik hem vervolgens wegdrukte kwam hij niet meer terug ondanks dat ik wel een kwartier om die toren heen heb gestaan :?

In ieder geval staan er allerlei badkuipjes en mastjes op het dak.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2006, 09:19:39 »
Hier kijkt Paul tegenaan;


Offline Jack S.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2006, 12:06:46 »
Citaat van: "Scanfreak"
Verder krijg ik het niet voor elkaar om tijdens CloseCall uitgeschakelde freq's op te roepen (en weer bij te zetten); als dat niets met bovenstaande te maken heeft snap ik er niets van. Iemand hiervoor nog de goede tip?

Als je in Search-mode handmatig door de gekozen band heen stapt, staat er L/O in het display bij alle in Close Call-mode weggedrukte frequenties. M.b.v. de toetsen Function en L/O kun je ze dan weer één voor één bijschakelen.
Dat kan handig zijn wanneer je veel frequenties L/O hebt staan en je één of enkele weggedrukte frequenties toch weer mee wilt nemen.
Ook kun je op deze manier frequenties al bij voorbaat L/O zetten zodat de scanner er in Close Call-mode niet op zal blijven hangen.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2006, 22:59:12 »
Heb ik gevonden, goede tip werkt idd hartstikke mooi.

Nu alleen nog een keer bij die badkuipen kijken of die andere inschakeling van de Close Call (betere) hits geeft.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2006, 21:50:24 »
Vandaag nog een keer om die toren van de CHV geweest maar hoe ik Close Call ook inschakel, ik krijg die Entropia freq echt niet.
In de search mode pakt de UBC72 hem zelfs zonder rubber duck, maar met Close Call wordt helemaal niets gevangen. Wie het weet mag het zeggen maar ik snap er geen bal van.... :?

En wat ie wel pakt zit toch echt wel (ruim) binnen de 500 meter, dus ik ben ook nog steeds benieuwd wat de gemiddelde UBC72 gebruiker voor afstanden "scoort" bij het tracken via de Close Call optie als je praat over een "gewone" zenders......

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2006, 21:56:18 »
Volgens mij zit er gewoon teveel "rommel" in de ether daar in de omgeving.

Ik woon zelf vlakbij het zenderpark in IJsselstein, en de Close Call functie is hier amper te gebruiken, doordat de Close Call functie teveel voor zijn kiezen krijgt, en niet weet wat 'ie met de brij aan signalen moet.

Voorbeeld: Ik heb de 72XLT met Close Call op de keukentafel staan, en ik sta zelf in de voortuin met een PMR portofoon, afstand is 5 meter, maar Close Call springt niet aan.

Toen ik in maart naar de radiobeurs in Rosmalen ging, had ik de scanner ook meegenomen, ik vangde aan de lopende band signalen op, ook onderweg in de auto. (oa. van zendamateurs die ook onderweg waren)

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2006, 22:00:25 »
Ok zou kunnen, maar de Call max kanalen pakt ie weer wel.....

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2006, 22:03:36 »
Citaat van: "Scanfreak"
Ok zou kunnen, maar de Call max kanalen pakt ie weer wel.....

Ik pak ook Callmax, ERMES, P2000 en Nationaal 3. Maar geen Entropia, en zelf niet mijn PMR die 5 meter van de scanner verwijderd is...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #23 Gepost op: 23 april 2006, 22:03:36 »
Citaat van: "Scanfreak"
Ok zou kunnen, maar de Call max kanalen pakt ie weer wel.....

Tsja wat wil je, Callmax zendt met een vermogen van 100 tot 150 watt. Entropia hoogstens 25.

Gert Jan

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #24 Gepost op: 23 april 2006, 22:42:49 »
Volgens mij zit Entropia met 10watt max of ze moeten heel veel verlies hebben in de couplers die erachter zitten...

@Scanfreak: heb jij die Entropiafrequentie misschien op lockout gezet per ongeluk?
Zit er misschien op dat gebouw nog meer UHf spul wat een continu signaal in de lucht heeft zoals Mobitex (424MHz), Telerail of wat dan ook?
Je zou er eigenlijk een keer met een spectrumanalyzer moeten gaan staan om te kijken wat voor crap er nog meer zit.

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #25 Gepost op: 23 april 2006, 23:00:55 »
Citaat van: "Johan Beck"
Tsja wat wil je, Callmax zendt met een vermogen van 100 tot 150 watt. Entropia hoogstens 25.

Maar ook die ben ik kwijt als ik maar een beetje verwijderd ben van die toren...

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #26 Gepost op: 23 april 2006, 23:18:43 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
heb jij die Entropiafrequentie misschien op lockout gezet per ongeluk?

nee, staat goed. ik hem hem een keer gehad, weggedrukt en niet meer teruggekomen. Misschien bevestiging van het verhaal van Remon?

Citaat van: "Gert Jan Faas"
Zit er misschien op dat gebouw nog meer UHf spul wat een continu signaal in de lucht heeft zoals Mobitex (424MHz), Telerail of wat dan ook?

Zie foto die Johan heeft geplaatst. Mobitex is neem ik aan dat klopsignaal wat over die band over diverse freq's is te horen, dat kwam er idd ook doorheen

Citaat van: "Gert Jan Faas"
Je zou er eigenlijk een keer met een spectrumanalyzer moeten gaan staan om te kijken wat voor crap er nog meer zit.

en die heb ik dus niet...

Maar ik blijf er mee zitten dat de wel ontvangen signalen vrij snel compleet verwijnen zonder dat ik heel ver van die zenders af ben.

Mike(DH)

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #27 Gepost op: 23 april 2006, 23:21:32 »
Is ie wel goed?

Scanfreak

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #28 Gepost op: 24 april 2006, 07:48:24 »
Misschien dan wel niet. :(

Mike(DH)

  • Gast
Re: Ervaringen UBC72xlt met Close Call
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2006, 07:49:38 »
2e Hands of nieuw gekocht?


Lees dit even:

Hoofdstuk/pagina 37

Daar staat inderdaad dat ie dichtbij multi transmission towers....Dus zendmasten, Gewoon niet tot slecht werkt in verkoop taal ;)

http://www.uniden.com/pdf/BC72XLTom.pdf