Auteur Topic: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call  (gelezen 6763 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Gepost op: 22 juli 2016, 12:29:24 »
Het wordt de hoogste tijd om mijn baksteen de UBC3300XLT te gaan "ruilen" voor een iets recenter model. De markt is momenteel zo geëvolueerd dat ik toch wel stillaan begin te hunkeren naar de close-call functie die Uniden standaard bij hun modellen meegeeft. Ik wil natuurlijk zoals iedereen zoveel mogelijk mogelijkheden voor zo weinig mogelijk geld. Ik zie veel scanners met veel functies waaronder Trunktracker, Weather alert, grafisch scherm toont waar radio-activiteit is en noem maar op. Werken doet dit natuurlijk niet allemaal in onze landen. Dus om een lang verhaal kort te maken ik ben op zoek naar een all-around scanner, zo groot mogelijk bereik, iets waar ik nog jaren plezier mee ga beleven. Wachten op de 3600XLT is niet echt een optie, tegen dat deze scanner hier bij ons verkrijgbaar is zijn we al een tijdje verder. Het moet natuurlijk ook een pocket versie zijn en programmeren via de computer hoeft niet want geen winddoos pc voorhanden.
Alle opmerkingen, voorstellen, misschien nog wel vragen zijn welkom.

Scanner Brussels

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2016, 14:14:31 »
De veelgenoemde 125xlt is een mooie optie.

Ik gebruik zelf al jaren een 3500 maar als ik nu zou moeten kiezen dan wordt het een 125.

Ron 01

  • Gast
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2016, 15:08:19 »
Mee eens, de 125 is een fijne scanner met een mooi display en veel mogelijkheden.

Mvg Ron

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2016, 17:17:02 »
De 125 had ik ook op het oog maar de 3500 biedt wel wat meer mogelijkheden zoals het frequentiebereik. Wat denken jullie van de UBC346XT  http://www.ers.be/Uniden_bearcat_Scanners/Draagbare_scanner_UBC/UBC_346_XT?
Beetje overkill?

Scanner Brussels

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2016, 19:28:59 »
Ik heb de 346XT al een paar jaar in bezit. Prima scanner hoor, maar heeft geen mil. air band... ( zie ook http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=21006.0)
Analoge trunking is inmiddels uitgestorven, en de prijs die men in NL en BE voor dit Amerikaanse model vraagt is extreem hoog.
Als je niet kunt wachten op de opvolger van de 3500XLT, neem dan een 125XLT.  ::)

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2016, 19:51:17 »
Ok dan zal het de 125 worden. Bedankt voor de opmerkingen en de reacties. Hopelijk komt de 3600 niet volgende week dan uit  ;D
Trouwens Mark, die (museum)website van U mag er wezen. Zal binnenkort eens een foto opsturen van mijn COMMTEL COM103 als je dat wil.

Scanner Brussels

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2016, 18:30:22 »
waarom geen digitale scanner ? deze geeft nog jaren plezier , alleen de prijs zal een nadeel zijn .

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2016, 20:52:01 »
Digitaal, wat kan je daar dan mee doen juist? Is er veel digitaal te horen? Zijn die niet gecrypteerd?
Bedankt voor de info alvast!

Scanner Brussels

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2016, 15:48:10 »
Digitaal, wat kan je daar dan mee doen juist? Is er veel digitaal te horen? Zijn die niet gecrypteerd?
Bedankt voor de info alvast!

Scanner Brussels

Pas geleden is hier op het forum een bericht geplaatst over de nieuwe digitale scanners die uit komen .
Ook op youtube zijn filmpjes te vinden over deze scanners .
Er zijn al vele gebruikers die op digitaal zitten,en het worden er steeds meer , je kan ook nog de analoge freq luisteren met deze scanners.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2016, 16:03:47 »
Ik heb mijn eigen geheel niet verdiept in het digitale scanner gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het mogelijk om zowel digitale kanalen te beluisteren en bijvoorbeeld de marifoon kanalen te beluisteren met 1 scanner?

vr.gr...John R

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2016, 16:20:39 »
De verwachting is dat de 3600XLT ergens rond augustus uit zou komen. Dus........

Peter241

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2016, 16:37:39 »
Als het ergens in augustus is dan duurt het nog wel even eer ze hier in onze landen verkrijgbaar zijn niet?
Dus met die digitale scanners is er wel wat meer te horen maar niet echt spectaculair veel als ik het begrijp. Het zal dus een 125 worden, en wie weet binnen enkele maanden (dag kerstman) een digitale DESKTOP scanner want die staat ook op het verlanglijstje.

Scanner Brussels

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2016, 17:04:44 »
De verwachting is dat de 3600XLT ergens rond augustus uit zou komen. Dus........

Peter241

Heb je hier een bron van, met wellicht wat meer info? Ben benieuwd of het een Europese BC436HP wordt, denk het wel aangezien we in Europa vooral ietwat andere Amerikaanse modellen krijgen.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2016, 17:16:17 »
Nee in Augustus (ongeveer) in Nederland. De bron van dit verhaal is de importeur in Nederland.
Wat ik begrijp hetzelfde uiterlijk als de 3500, maar dan o.a. met DMR.

Peter241

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe scanner kopen - Anno juli 2016 - Close Call
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2016, 19:25:42 »
Bedankt! Wel jammer dat hij dus waarschijnlijk hetzelfde uiterlijk behoudt. Het lijkt mij mooier als ze hem hetzelfde uiterlijk en dezelfde functies geven als de 436HP. Het design van de 3500 (en daarbij diverse Amerikaanse modellen, waaronder de BC396XT en BR330T) wordt in Amerika niet meer gebruikt naar mijn weten. Lijkt mij (mits het zo is) een gemiste kans. Blijf het sowieso heel bijzonder vinden dat er naast een telefoonnummer nergens een website te vinden is voor support en een catalogus van Uniden in Europa. Alleen al een medewerker die ons hier op de hoogte houdt van ontwikkelingen (zoals UPMan op RadioReference) zou mij fijn lijken, maar verder kom ik weer ontopic ;)
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))