Auteur Topic: Gefragmenteerde berichten.  (gelezen 962 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Gefragmenteerde berichten.
« Gepost op: 20 december 2023, 07:46:27 »
Ik heb de laatste week ontzettend veel last van gefragmenteerde berichten in PDW.
Vooral het proefalarm van de VRR om 08.30 gaat behoorlijk de mist in, iets wat ik voorheen nooit had.
Hebben meer mensen hier last van?

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2023, 08:02:52 »
Ja, ik ook Johan.
Groeten, Martijn

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2023, 09:06:28 »
Ik zie dat meldingen die eerder als groep werden verzonden (zoals dit proefalarm) nu ineens als individuele berichten wordt verzonden. Dat geeft veel meer data, daardoor worden ze gefragmenteerd. Heel bijzonder, erg efficient is dit niet. Het geeft veel meer netwerkbelasting...

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 161
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2023, 01:03:37 »
Het proefalarm binnen VRR wordt tegenwoordig via een ander systeem verzonden (was Smart Respond, is nu Itel Alert). Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2023, 08:59:03 »
Het proefalarm binnen VRR wordt tegenwoordig via een ander systeem verzonden (was Smart Respond, is nu Itel Alert). Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Oke, maar het is misschien wel een dingetje hoor. Maakt mij persoonlijk verder weinig uit, maar het is wel bijzonder dat een extern systeem het principe van FLEX overhoop gooit. Waarom dit vanuit GMS wel goed gaat en vanuit iTel niet weet ik ook niet, misschien wordt er per alarmering een ID meegestuurd? Als straks meer regio's dit gaan gebruiken dan gaat het netwerk het nog druk krijgen. Meer congestie, vertraging, etc. Kans dit ergens aan te kaarten?

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2023, 10:31:53 »
iTel word inmiddels in heel NL gebruikt.

https://www.itelalert.nl/

Online Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Gefragmenteerde berichten.
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2023, 11:09:27 »
Het proefalarm binnen VRR wordt tegenwoordig via een ander systeem verzonden (was Smart Respond, is nu Itel Alert). Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Komt dat ook vanuit iTel? Dat wist ik niet. Wat ik wel weet is dat bij het eerste alarm van de iTel app op mijn telefoon ik zowat tegen het plafond zat  ;D
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E