Auteur Topic: Commandfile meerdere keren uitgevoerd  (gelezen 1829 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ZicoP86

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Commandfile meerdere keren uitgevoerd
« Gepost op: 25 oktober 2023, 20:33:31 »
Goedenavond Forumleden,

Deze vraag is al eens eerder gesteld maar ik zie dat er geen antwoord op is gekomen en ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Voor PDW heb ik een lijst met filters staan om meldingen voor bepaalde capcodes te filteren, bij een melding met de betreffende capcode voer ik een commando uit via de filter command file. Dit werkt prima, echter, sommige meldingen bevatten meerde capcodes die ik in mijn filter lijst heb staan. Het gevolg is dat mijn commando dan dus meerdere keren wordt uitgevoerd. Hoe kan ik dit voorkomen ? ik hoef de melding maar een keer via het command file uitgevoerd te hebben. Ik heb al zitten kijken in de instellingen, maar nog geen oplossing gevonden.

Wie kan mij verder helpen ?

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Commandfile meerdere keren uitgevoerd
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2023, 13:42:47 »
Dan kan je alleen de code gebruiken die als monitor gebruikt word. dan voorkom je dat de ploegen enzo ook door de commandfile gaan.

Dus maar een code doorzetten, zoals je aangeeft heeft de melding meer code's, pak daar de monitor code van en denk dat op je vraag het antwoord is gegeven.

Offline ZicoP86

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Commandfile meerdere keren uitgevoerd
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2023, 08:41:20 »
Ik snap wat je bedoeld, alleen zit ik er mee dat wij in NHN bijvoorbeeld gebruik maken van een opschallingscode. Als het dan het RV gelijktijdig wordt gealarmeerd dan krijg je dus dat hij hem 2x weer geeft.

Maar als dat zo dan is het zo, ik dacht misschien heeft iemand de ultieme tip

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Commandfile meerdere keren uitgevoerd
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2023, 10:24:57 »
Kun je geen tekstfilter maken waar je vervolgens de commandfile aan hangt? Op basis van capcodes kan zoiets inderdaad meermaals per alarmering getriggerd worden, maar op basis van tekst, of wellicht 1 capcode+tekst zou dat maar 1 keer kunnen gebeuren.

Offline CPA

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Commandfile meerdere keren uitgevoerd
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2023, 11:50:38 »
Ik gebruik hier nu: Eterlogic VSPE license . Ik heb hier 2maal de PDW3.12 draaien.....een voor meldingen die de website opgaan (gefilterd dus) en de tweede is het opslaan en loggen van alle meldingen. Beide hebben allebei een aparte filter.
Voorheen op twitter had ik er 6 tegelijkertijd draaien, voor elke regio in Belgie een andere filterlijst via command-line.

De genoemde applicatie "simuleert" meerdere USB poorten vanaf de inkomende kant zodat je 1 inkomende USB op meerdere PDW's kan draaien