Auteur Topic: PDW versie 2.3 valt weg  (gelezen 8866 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
PDW versie 2.3 valt weg
« Gepost op: 20 januari 2008, 22:01:56 »
Hoi ben net nieuw hier, maar ik ben al zo'n beetje 4 jaar bezig met het P2000. Heb allerlei versies van PDW gehad in de loop der tijd. Prima en bere-interessant programma. Dus een compliment aan allen die die gemaakt heb(-ben) en natuurlijk de rest voor de testen etc.
Ik wil hierin ook een steentje bijdragen in mijn ervaringen etc.
Nu zit ik zelf met een probleem waar ik voor het eerst niet meer uitkom.
Sinds de invoer van versie 2.3 val mijn P2000 scherm helemaal weg. Heb het idee dat het aan de filters ligt. Bijna 100 procent zeker. Maar waarom weet ik absoluut niet. Ga ik dan P2000 opstarten op een oudere versie 2.2 dan gebeurt hetzelfde. Weg P2000 scherm. Nog een versie lager 2.16 en het probleem doet zich niet meer voor.
Waarom denk ik dat het aan de filters lig? Ik back-up zeer regelmatig mijn eigen ingevoerde filters . Inmiddels bijna 13000 codes/combi's. Met het invoeren van een bepaalde filter gebeurde dit dus. Ga ik een ge-back-upped filter bestand weer terugbrengen in mijn PDW map van de datum 31-12-2007 dan blijft PDW v2.3 gewoon draaien. Met de filters van die oude datum. Pak ik de filters weer terug van de laatste voor de crash (zo noem ik het maar ff) ...crashed hij dus weer.

Ik draai al jaren P2000 op een desktop PC 2.8Ghz pentium 4 met RAM 1024 etc. Absoluut niet gek lijk mij. Ooit een com-poort gebruikt, maar sinds 2 jaar op de geluidskaart. Gaat allemaal prima. Ook op een laptop draait hij NAGENOEG prima. In ieder geval crashed hij nooit op geen van beide.
Na de crash heb ik dezelfde bestanden weggeschreven na mijn laptop onder versie 2.3 en verrek ook hier klap mijn pdw eruit.
Dus in mijn ogen is even dit kortweg gezegd ook geen pc probleem.
Puur software-matig.

Ik hoop dat ik niet te onsamenhangend bent geweest en WIE ZOU MIJ KUNNEN BIJSTAAN IN DIT GROTE PROBLEEM?????

Voorlopig draai ik op versie 2.16. Al dagen gaat dat goed.
Versie 2.3 draait even dubbel voor uitsluitend wat alarmeringen in mijn buurt ( Gorinchem ). Alle codes heb ik in die extensiemap gerejeced behalve wat ik wil zien ---> filter back-up gebruikt van 31-12-2007. Dus die draait prima.

Ik wacht jullie hulp af.

Patrick uit Gorinchem.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2008, 08:52:02 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Sinds de invoer van versie 2.3 val mijn P2000 scherm helemaal weg. Heb het idee dat het aan de filters ligt. Bijna 100 procent zeker. Maar waarom weet ik absoluut niet. Ga ik dan P2000 opstarten op een oudere versie 2.2 dan gebeurt hetzelfde. Weg P2000 scherm. Nog een versie lager 2.16 en het probleem doet zich niet meer voor.
Waarom denk ik dat het aan de filters lig? Ik back-up zeer regelmatig mijn eigen ingevoerde filters . Inmiddels bijna 13000 codes/combi's. Met het invoeren van een bepaalde filter gebeurde dit dus. Ga ik een ge-back-upped filter bestand weer terugbrengen in mijn PDW map van de datum 31-12-2007 dan blijft PDW v2.3 gewoon draaien. Met de filters van die oude datum. Pak ik de filters weer terug van de laatste voor de crash (zo noem ik het maar ff) ...crashed hij dus weer.

Patrick uit Gorinchem.

Ik ben geen expert, maar ik ken maar 1 probleem dat deze situatie zou kunnen veroorzaken, n.l. een syntaxfout in de filterfile. Dat is de richting waarin je het zelf ook zoekt. Als je filters invoert met PDW kan dit echter (bijna) niet voorkomen. Dit probleem ontstaat eenvoudig als je bv met kladblok bewerkingen aan de filterfile doet.
Tja, een foutje zoeken in 13000 regels, dat zal niet meevallen. :?

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2008, 11:32:19 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "P-2000-atrick"
Sinds de invoer van versie 2.3 val mijn P2000 scherm helemaal weg. Heb het idee dat het aan de filters ligt. Bijna 100 procent zeker. Maar waarom weet ik absoluut niet. Ga ik dan P2000 opstarten op een oudere versie 2.2 dan gebeurt hetzelfde. Weg P2000 scherm. Nog een versie lager 2.16 en het probleem doet zich niet meer voor.
Waarom denk ik dat het aan de filters lig? Ik back-up zeer regelmatig mijn eigen ingevoerde filters . Inmiddels bijna 13000 codes/combi's. Met het invoeren van een bepaalde filter gebeurde dit dus. Ga ik een ge-back-upped filter bestand weer terugbrengen in mijn PDW map van de datum 31-12-2007 dan blijft PDW v2.3 gewoon draaien. Met de filters van die oude datum. Pak ik de filters weer terug van de laatste voor de crash (zo noem ik het maar ff) ...crashed hij dus weer.

Patrick uit Gorinchem.

Ik ben geen expert, maar ik ken maar 1 probleem dat deze situatie zou kunnen veroorzaken, n.l. een syntaxfout in de filterfile. Dat is de richting waarin je het zelf ook zoekt. Als je filters invoert met PDW kan dit echter (bijna) niet voorkomen. Dit probleem ontstaat eenvoudig als je bv met kladblok bewerkingen aan de filterfile doet.
Tja, een foutje zoeken in 13000 regels, dat zal niet meevallen. :?

Tekstverwerkers zetten ook vaak tekens op regels om een mooie schermopmaak te krijgen.
Niet zichtbaar als leesbare tekst, maar toch aanwezig als verborgen teken.
Om die tekens eruit te filteren moet je denk ik alles exporteren naar een schone file in ASCII format. Heb ik het mis, dan mag een ieder me verbeteren.
Mvg,
Leen

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2008, 12:17:02 »
Wouw...
Hoe exporteer ik dat dan? Vanuit filteroptions in het actuele P2000 scherm of uit de extensiemap waarin P2000 staat en het mapje filters-configuratieinstellingen? En waarheen moet ik het exporteren? Word? Kladblok? ...
Ik ben hier niet zo in thuis...sorry :oops:

Bedankt alvast
Patrick :?

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2008, 13:19:17 »
Hoi ben ik weer ff...
Ik heb ff onderzocht van dat ASCII inhoudt...
Globaal begin ik het te begrijpen. Het heb misschien dan ook wat met de gekke tekens te maken zoals het &-teken.
En precies de versies waarin het &-teken is ingevoerd gaat het mis. Versie 2.2 & 2.3. Want onderversie 2.16 doet hij het gewoon. Maar ja wat wel gek is dat de versies 2.2  en 2.3 het wel een tijd hebben gedaan. Totdat er een grote brand was in Groot-Ammers op 14 januari en ik zag dat ik iets niet goed gefilterd had heb ik iets aangepast met de filteropties GOR0&nader bericht. Kort daarna ( 2 minuten)  ging het systeem voor het eerst plat.

Misschien dat dit een aanvulling is in de oplossing...

Patrick weeer :)

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2008, 15:27:21 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Hoi ben ik weer ff...
Ik heb ff onderzocht van dat ASCII inhoudt...
Globaal begin ik het te begrijpen. Het heb misschien dan ook wat met de gekke tekens te maken zoals het &-teken.
En precies de versies waarin het &-teken is ingevoerd gaat het mis. Versie 2.2 & 2.3. Want onderversie 2.16 doet hij het gewoon. Maar ja wat wel gek is dat de versies 2.2  en 2.3 het wel een tijd hebben gedaan. Totdat er een grote brand was in Groot-Ammers op 14 januari en ik zag dat ik iets niet goed gefilterd had heb ik iets aangepast met de filteropties GOR0&nader bericht. Kort daarna ( 2 minuten)  ging het systeem voor het eerst plat.

Misschien dat dit een aanvulling is in de oplossing...

Patrick weeer :)

In dat teken & kan best eens de problemen zitten. Ben zelf een beginneling in het gebruik van PDW, maar hier zijn goeroes op het forum die je dat allemaal haarfijn kunnen vertellen.
Mvg,
Leen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2008, 21:14:57 »
Ik volg het half maar als je het & teken weghaalt is het weg? Het kan gerust zo zijn dat PDW dat & teken niet kan lezen, het gehele filter menu is op de schop gegaan in de laatste release zodat je kleuren ziet etc.

Gewoon & weghalen en als het dan werkt is het prima toch?

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2008, 21:35:05 »
Ja,...ik ben nog druk bezig met bepaalde teksten. Het zit hem, denk ik -sinds vanmiddag- , in het filterscherm - in het PDW edit filterschermpje.
Daar kan je een tekst invoeren waar hij op moet letten bij bepaalde capcodes. Bv bij de OvDcode 1403070. Deze code heb ik er 4 keer in staan. Maar wel elke keer met andere filterteksten.En daaraan gekoppeld de wavefiles. Die werken overigens prima.
Ik ben nu eerst aan het testen met wat filteropties om die weg te laten. Daarna eens proberen zonder dat & teken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Patrick :):):)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2008, 07:13:58 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Ja,...ik ben nog druk bezig met bepaalde teksten. Het zit hem, denk ik -sinds vanmiddag- , in het filterscherm - in het PDW edit filterschermpje.
Daar kan je een tekst invoeren waar hij op moet letten bij bepaalde capcodes. Bv bij de OvDcode 1403070. Deze code heb ik er 4 keer in staan. Maar wel elke keer met andere filterteksten.En daaraan gekoppeld de wavefiles. Die werken overigens prima.
Ik ben nu eerst aan het testen met wat filteropties om die weg te laten. Daarna eens proberen zonder dat & teken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Het ligt absoluut niet aan het & teken, daarmee onderscheidt PDW verschillende te filteren teksten binnen 1 melding, ik zou niet weten wat daar mis mee zou moeten zijn, het valt gewoon netjes binnen de weer te geven 7-bits ASCII.

Er moet een andere fout in de filters zitten, maar wat, tsja dat is misschien even een flinke klus om dat uit te zoeken. Zo'n fout kan ook optreden als PDW (of de gehele PC) onverhoopt crasht tijdens het schrijven van de filters. Handmatig bewerken van de filters hoeft dus niet direkt de oorzaak te zijn, hoewel ik het wel afraad. Hooguit in dit soort gevallen om fouten te zoeken en te herstellen.

Als ik het zo lees dan ben je goed werkende zaken aan het verwijderen, je kunt een code zo vaak in het filter zetten als jij wilt, alles wat jij noemt dat klopt gewoon volledig, maar PDW verslikt zich blijkbaar ergens anders in, maar wat dat is op afstand natuurlijk lastig te beoordelen....

Groeten, Peter.

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2008, 10:21:57 »
Hoi,

Mijn test is GESLAAGD en PDW 2.3 BLIJFT WERKEN

Wat heb ik gedaan?
Ik heb eens geprobeerd te achterhalen wat de laatste handelingen waren van me toen het fout ging in PDW 2.3 op 14 januari des avonds.
Dat waren twee dingen... ---> en inderdaad Peter: Het ligt niet aan het &-teken. Daar was ik bang voor n.a.v. dat ASCII-verhaal gisterenmiddag. Maar na de volgende handeling bleek alles daaraan te liggen;
Ik heb in PDW 2.3 een aantal capcodes geselecteerd, te weten een aantal groepscodes met teksten erin dat Gorinchem gealarmeerd met nader bericht...bla bla. Die selectie ( bestaande uit ongeveer 10 codes) heb ik in één keer verplaatst naar helemaal bovenaan. Boven de individuele codes. Codes lager in nummeriek uiteraard dan de groepscodes. Met als doel die eerder te filteren en dat geluid te horen - wat een ovd code ging af. Maar daar zat al een denkfout bij mij in. Heb de wavefile gewoon groter gemaakt van de groepscode. TOEN GING HET DIREKT MIS MET DAT VERSLEPEN. Binnen de minuut P2000 weg. Ik heb daarna wel het één en ander weer in de oude staat proberen te verslepen, maar hij blijft wegvallen in PDW 2.3
Nu heb ik bijna een week in 2.16 gedraaid, ondertussen geforumt, geprobeerd etc.
Na gisteren ben ik op het idee gekomen om de volgorde weer te maken zoals hij was voor 14-01 en dat via PDW 2.16 te doen. 2.16 toen gesloten en 2.3 opgestart.
EN VOÃŽLLA ; ... HIJ WERKT NOG STEEDS NA 12 UUR TEST DRAAIEN TERWIJL IK DIT BERICHT.
Dat is haast al voldoende om te zeggen dat het PROBLEEM VERHOLPEN IS.

Ik denk dat ik geholpen ben...
Iedereen bedankt voor het meedenken...en misschien heb ik een aantal van jullie ook wel hiermee geholpen.
Groetjes
Patrick :):):):):)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2008, 10:54:39 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Ik heb in PDW 2.3 een aantal capcodes geselecteerd, te weten een aantal groepscodes met teksten erin dat Gorinchem gealarmeerd met nader bericht...bla bla. Die selectie ( bestaande uit ongeveer 10 codes) heb ik in één keer verplaatst naar helemaal bovenaan. Boven de individuele codes. Codes lager in nummeriek uiteraard dan de groepscodes.

TOEN GING HET DIREKT MIS MET DAT VERSLEPEN.

Allereerst is het natuurlijk fijn om te horen dat het probleem opgelost is. Het is mij echter nog niet duidelijk wat er nu precies mis is gegaan en wat dat verslepen ermee te maken zou hebben. Zelf verplaats/versleep ik met regelmaat filters en ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden, ik neem aan dat anderen deze optie ook regelmatig gebruiken.

Wellicht kun je hier nog iets meer over vertellen? Het zou natuurlijk ook een (ongunstige) samenloop van omstandigheden kunnen zijn. Daarom ook de vraag, is het te reproduceren? Eenmalige problemen zijn als een speld in een hooiberg, maar zodra je iets duidelijk kunt reproduceren dan is de oorzaak vaak makkelijker te achterhalen en vervolgens op te lossen.

Groeten, Peter.

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2008, 11:15:16 »
Tja, da's een wat moeilijker te omschrijven verhaal.
Wat ik heb verplaats zijn allen groepscode met allemaal filteringen op &-tekens.
Een stuk of 30 codes heb ik na de plus-minus 10 groepscodes gezet. Eerst een stuk of 75 laten vervallen> nog filteringen vanuit PDW2.16, die overbodig waren door dat &-teken in 2.2. en 2.3. Toen verplaats...
Na de eerste crash was het systeem alle geregisteerde hitcounters kwijt. Hij gaf nog wel het aantal keren aan, maar niet wat de laatste keer ( datum ) was. Als je dat dus bekeek en op apply drukte of ok dat viel direkt het P2000 weg. Ook als je alle hitcounters resette dan bleef dit net omschreven problemen terugkomen.
Voor mij dus echter onduidelijk hoe/wat/waarom. Ik ben nog blij dat ik nog wist te onhouden waarmee het fout was gegaan. En heb nu een paar stapjes terug genomen om van dat punt uit weer opnieuw te beginnen.
Tot hier dus zover in details wat ik je kan vertellen.
dus.... :?

Patrick

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2008, 11:17:23 »
o ja... Ik verplaats ook zeer regelmatig en heb ook nooit problemen meegehad. Vandaar dat ik er misschien ook niet als eerste vanuit ging dat het daarmee te maken had. Ik snap dat ook niet echt waarom dat kon/kan.
p :|

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2008, 09:10:01 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Ik heb in PDW 2.3 een aantal capcodes geselecteerd, te weten een aantal groepscodes met teksten erin dat Gorinchem gealarmeerd met nader bericht...bla bla. Die selectie (...) heb ik in één keer verplaatst naar helemaal bovenaan.

Om het 100% zeker te weten, had jij een filter met & teken als EERSTE in de lijst staan?

Groeten, Peter.

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2008, 12:02:10 »
Ja...inderdaad ; ik had een groepscode 2029568 staan met lettend op de woorden; GOR0&nader bericht
Hoezo? ... kan dat inderdaad ook problemen geven?

Patrick