Auteur Topic: Problemen met PDW v2.3  (gelezen 7418 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Problemen met PDW v2.3
« Gepost op: 1 januari 2008, 13:02:46 »
Citaat van: "Achmahim"
Heb alleen met versie 2.3 wat probleempjes (geluiden bij meldingen doen het niet en het in de lijst brengen van nieuwe filters) dus gebruik voorlopig weer versie 2.16

Terugstappen naar 2.16 lijkt me geen lange termijn oplossing. Of er zit iets fout in PDW, of misschien doe je zelf iets verkeerd. In beide gevallen zal dat waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen met de komst van een nieuwe versie. Dus wellicht kun je het probleem wat duidelijker schetsen, misschien kunnen we het dan oplossen.....

Groeten, Peter.

Achmahim

  • Gast
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2008, 15:03:20 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Achmahim"
Heb alleen met versie 2.3 wat probleempjes (geluiden bij meldingen doen het niet en het in de lijst brengen van nieuwe filters) dus gebruik voorlopig weer versie 2.16

Terugstappen naar 2.16 lijkt me geen lange termijn oplossing. Of er zit iets fout in PDW, of misschien doe je zelf iets verkeerd. In beide gevallen zal dat waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen met de komst van een nieuwe versie. Dus wellicht kun je het probleem wat duidelijker schetsen, misschien kunnen we het dan oplossen.....

Groeten, Peter.

Ik krijg geen geluid wanneer er een melding via een filter uitgefilterd wordt. In het filter geeft ik het wel aan en tevens heb ik de wav-files van versie 2.16 naar de map Wavfiles van versie 2.3 gecopieerd. Het zou dus moeten werken, melding wordt uitgefilterd en weergegeven in het onderste venster maar PDW laat geen geluid horen.
Aangezien ik geen oud filter-file heb zal ik dat weer overnieuw moeten opbouwen en dat is met versie 2.3 wat lastig omdat ik voor elk nieuw filter dat ik wil toevoegen PDW overnieuw opstarten omdat anders het laatst toegevoegde filter wordt overschreven. Ook kan het gebeuren dat het nieuwe filter na drukken op de knop Add niet in de lijst opgenomen wordt.
Hier heb ik op het forum volgens mij al iets over gelezen, echter nog niet de oplossing gevonden......

Misschien dat deze uitleg e.e.a. iets duidelijker maakt, het is wat lastig maar het maakt het plezier dat ik heb van PDW niet minder om  ;)

Groet René

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2008, 16:36:35 »
Wat bij mij wel eens is voor gekomen is dat ik filterde op HELI dan werd dit wel gezien maar geen geluid.
Wat bleek bij PDW Edit Filter en dan bij Text daar had ik HELI met een spatie er achter en dan kreeg ik geen geluid spatie weg gehaald en toen wel geluid.
Dus niet HELI I  maar zo HELII rode streep steld even de spatie voor.
Misschien dat dit ook bij jouw het probleem is.

Achmahim

  • Gast
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2008, 17:25:53 »
Ik heb er even naar gekeken maar heb geen onnodige spaties dus dat is het ook niet......
Bedankt voor het meedenken  ;)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2008, 17:48:40 »
Citaat van: "Achmahim"
Ik krijg geen geluid wanneer er een melding via een filter uitgefilterd wordt. In het filter geeft ik het wel aan en tevens heb ik de wav-files van versie 2.16 naar de map Wavfiles van versie 2.3 gecopieerd. Het zou dus moeten werken, melding wordt uitgefilterd en weergegeven in het onderste venster maar PDW laat geen geluid horen.
Aangezien ik geen oud filter-file heb zal ik dat weer overnieuw moeten opbouwen en dat is met versie 2.3 wat lastig omdat ik voor elk nieuw filter dat ik wil toevoegen PDW overnieuw opstarten omdat anders het laatst toegevoegde filter wordt overschreven. Ook kan het gebeuren dat het nieuwe filter na drukken op de knop Add niet in de lijst opgenomen wordt.

Je noemt verschillende problemen...

1. Niet afspelen van geluidsbestanden
2. Overnieuw op moeten bouwen van filterfile
3. Het niet op kunnen bouwen van een nieuwe filterfile

In welke volgorde ik er precies op moet reageren weet ik niet, maar er zou geen verschil mogen zijn tussen de filters zoals PDW ze schrijft en leest tussen de 2 genoemde versies. Wat me ook opvalt is dat je in dit verhaal versie 2.2 overslaat, ik ben benieuwd wat voor resutaten je daarmee behaalt?

Zelf heb ik een aardige waslijst met filters en bijbehorende wavfiles die ik al +/- vanaf versie 2.0 gebruik en bij elke update blijft alles netjes functioneren, er mag immers geen functionaliteit verloren gaan...

Het niet kunnen toevoegen van filters indien er nog totaal geen filters aanwezig zijn is ook door iemand anders geschetst. In mijn testomgeving heb ik dit getracht te reproduceren, hetgeen 1x is gelukt, om precies te zijn bij de eerste poging. Hoe vaak ik vervolgens ook opnieuw begon zonder filters, het is me niet meer gelukt. Iets wat ik niet kan reproduceren is voor mij erg lastig op te lossen. In mijn testomgeving kan ik PDW stapsgewijs door de programmacode laten lopen en precies zien wat er gebeurt en wat er eventueel fout gaat. Zonder daadwerkelijk een fout te ervaren is dit werkelijk een speld in een hooiberg, al zag ik gisteren toevallig bij Mythbusters dat het wel degelijk mogelijk is om spelden in hooibergen te kunnen vinden  ;)

Mocht je me dus meer kunnen vertellen, zoals of het wel/niet werkt met versie 2.2 :

http://www.gsm-antennes.nl/PDW/PDW2.2.zip

En wat je exact doet bij het toevoegen van filters (iedereen kan dit op een andere manier doen, wellicht leidt slechts 1 specifieke wijze cq volgorde tot problemen).

Groeten, Peter.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2008, 14:05:19 »
Citaat van: "hunter"
3. Het niet op kunnen bouwen van een nieuwe filterfile

Kan het zijn (en die vraag geldt ook voor Edwin Edeling) dat je na het invoeren van een nieuw filter deze probeert toe te voegen met de "Apply" knop? Ik heb hier namelijk wat testen mee gedaan naar aanleiding van een melding die ik via email krijg en dan gaat het inderdaad mis. De Apply knop is hier -oorspronkelijk- ook niet voor bedoeld, deze is in het leven geroepen om gemakkelijk een reeks aaneensluitende filters te kunnen bewerken zonder steeds op OK en het volgende filter te hoeven klikken.

Als jullie kunnen laten weten of jullie ook de Apply knop gebruik(t)en en zoja, of het wel werkt door het venster af te sluiten met OK, dan zal ik in de tussentijd kijken of ik dit eenvoudig kan oplossen, of dat de Apply knop in het uiterste geval uitgeschakeld zal moeten worden bij het "Adden" van een nieuw filter.

Groeten, Peter.

Achmahim

  • Gast
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2008, 19:48:20 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "hunter"
3. Het niet op kunnen bouwen van een nieuwe filterfile

Als jullie kunnen laten weten of jullie ook de Apply knop gebruik(t)en en zoja, of het wel werkt door het venster af te sluiten met OK, dan zal ik in de tussentijd kijken of ik dit eenvoudig kan oplossen, of dat de Apply knop in het uiterste geval uitgeschakeld zal moeten worden bij het "Adden" van een nieuw filter.

Groeten, Peter.

Beide methodes heb ik gebruikt om een filter toe te voegen......
Mijn filter-file bevat op dit moment 12 items.
De verschillende situaties die ik vandaag uitgetest heb:


1. Direct na opstarten een filter toevoegen (eerste aanvulling aan de lijst)
   Door middel van het apply-knopje in bovenstaande afbeelding wordt het filter in de lijst toegevoegd en blijft het dialoogvenster geopend.    
   Doe ik het toevoegen door middel van de OK knop dan sluit hierna het dialoogvenster. In beide gevallen is het resultaat dat er een filter
   aan de lijst is toegevoegd en de lijst nu dus bestaat uit 13 items.

2. Na bovenstaande situatie nog een filter aan de lijst toevoegen. (tweede aanvulling aan de lijst).
   De knop "apply" en "OK" hebben hier afgezien van het wel of niet sluiten van het dialoogvenster hetzelfde effect:
   Standaard zal bij het openen van de filter-lijst in PDW het bovenste item in de lijst geselecteerd staan. Wanneer er nu via de knop "add"
   het bovenstaande dialoogvenster wordt opgeroepen en een filter wordt toegevoegd zal het geselecteerde filter overschreven worden.
   Resultaat van deze actie zal dus een aangepaste lijst van filters zijn. Bovenstaande filter is vervangen door het nieuwe filter en de lijst
   bestaat nog steeds uit 13 items.

3. De derde situatie is identiek aan de tweede situatie, echter heb ik dan voordat ik de add-button indruk eerst het geselecteerde filter in
    de lijst gedeselecteerd. In deze situatie wordt er niks in de lijst veranderd of toegevoegd. Bij OK sluit het dialoogvenster en bij apply
   gebeurd er schijnbaar helemaal niks.

Het enige wat er voor mij overblijft in situatie 2&3 is PDW afsluiten en weer opstarten. Hierdoor is situatie 1 dan weer actueel en kan ik weer één filter aan de lijst toevoegen.



Verder heb ik e.e.a. ook met versie 2.2 (Peter bedankt voor het linkje) uitgeprobeerd en in die versie werkt het zonder problemen. Hier is dan wel alleen sprake van een knop "Ok" en een knop "Cancel" maar hier heeft dan wel de knop "Ok" elke keer het gewenste effect, elke keer wordt er probleemloos een filter aan de lijst toegevoegd. Versie 2.2 gebruik ik nu dan ook om mijn filter-file uit te breiden waarna ik het filter-file naar de dir van versie 2.3 copieer......het is een omweg maar het werkt.

Nog even over mijn geluidsproblemen......
Geheel mijn fout  :oops:
In versie 2.13 staat bij de filter-opties de optie "Filter Beep / Wavfiles" standaard op enabled waar in versie 2.2 en 2.3 deze optie standaard disabled is. Behoorlijke beginnersfout om dat niet op te merken voor iemand als mij die al vanaf de zx81 met computers aan het rotzooien is maar ik had dit compleet over het hoofd gezien.....probleem opgelost  ;)


Hoop dat deze uitleg weer wat duidelijker was in de omschrijving van mijn probleem en anders lees ik het wel weer.
Groeten René

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2008, 22:59:17 »
Citaat van: "Achmahim"
1. Direct na opstarten een filter toevoegen (eerste aanvulling aan de lijst) Door middel van het apply-knopje in bovenstaande afbeelding wordt het filter in de lijst toegevoegd en blijft het dialoogvenster geopend. Doe ik het toevoegen door middel van de OK knop dan sluit hierna het dialoogvenster. In beide gevallen is het resultaat dat er een filter aan de lijst is toegevoegd en de lijst nu dus bestaat uit 13 items.

Nog steeds zie ik de "apply" knop terugkeren in jouw verhaal. Iemand anders die hetzelfde probleem ervaarde met het toevoegen van filters was wel geholpen met mijn verhaal. Eerlijk gezegd ben ik er niet van overtuigd dat jij de Apply knop helemaal links hebt laten liggen? Als je nu eens in versie 2.3 alleen de OK knop gebruikt, net zoals je in 2.2 doet? In de volgende versie zullen -, Apply en + niet meer zichtbaar zijn bij het toevoegen van een filter, aangezien deze inmiddels al voor verschillende problemen/onduidelijkheden hebben gezorgd. Alleen bij het bewerken van filters zullen deze nog te gebruiken zijn.

Groeten, Peter.

Achmahim

  • Gast
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2008, 11:21:41 »
Excuses voor mijn dikke kop en mijn onvolledig lezen  ;)
Ik heb net een aantal filters toegevoegd door alleen gebruik te maken van de OK knop......werkte zonder problemen. Ik blijf dus maar lekker van die andere knopjes af en ga op deze manier verder met het vullen van mijn filter-file. Voor mij is het probleem op deze manier opgelost, bedankt voor je geduld  ;)

Groet,
René

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2008, 21:57:56 »
Vandaag geprobeert mijn filter voor callmax aan te passsen.
Na 2 uur ben ik maar gestopt.

RIC's (Pogsag) van 1990000 t/m 1999999 toevoegen/bewerken in het filter is bijna onmogelijk.

Na 3 filters in bewerkt of in gevoegd te hebben stopt PDW.
Bij opstarten zijn sommige filters omgezet naar flex.
Soms haal je de 3 filters niet eens en slaat PDW al eerder op tilt.

Andere RIC's gaan wel goed.

Dacht eerst dat het aan XP pro lag, maar op andere pc met home gaat het ook mis.
Aantal filters in PDW op dat moment 374.

Voor P200 (Flex) en KPN (geen RIC in genoemde gebied) gaat het wel goed.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2008, 01:50:13 »
Citaat van: "Erik"
RIC's (Pogsag) van 1990000 t/m 1999999 toevoegen/bewerken in het filter is bijna onmogelijk.

Wellicht een overbodige vraag, maar je maakt geen gebruik van de apply knop?

Groeten, Peter.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Problemen met PDW v2.3
« Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2008, 07:25:14 »
Citaat
Wellicht een overbodige vraag, maar je maakt geen gebruik van de apply knop?

Nee.

van alle knoppen die er zijn gebruik ik alleen de "OK" knop.
Ik kopieer altijd een geheel filter die ik dan verbouw.
En vervolgens afsluit met OK.