Auteur Topic: hulp gevraagd  (gelezen 4210 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline benvherwaarde@gmail.com

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
hulp gevraagd
« Gepost op: 10 oktober 2020, 09:57:19 »
beste leden. ik heb een vraag
ik heb mij een paar maanden geleden een portofoon  dualband yaesu FT65  in mn maag laten duwen (aangeschaft) om tijdens mijn werk als verkeersregelaar in bezit te zijn van eigen wel langer dan uur werkende portofoon eigen oortje enz.

echter wat ik ook doe, hoe ik ook zoek  ik kan nergens de frequenties vinden van opdrachtgevers waar ik voor werk zoals bv M&M security of de landelijke verkeersregelaars frequentie enz.

ook heb ik wel een gebruiksaanwijzing maar die is in Engels en dat is niet mijn sterkste taal en dan nog technische engels waar ik geheel niet uitkom.

wie kan en wil mij helpen de frequenties te vinden en mij uitleggen in Jip en Janneke taal hoe ik moet programmeren
nu heb ik hier in ons schitterende dorp alleen Duitse radiozenders met muziek, gezellig ja maar niet de doelstelling.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: hulp gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2020, 10:20:19 »
Hoewel ik er van overtuigd ben dat er hier best forumleden zijn die je willen helpen hierbij, zou ik je allereerst willen adviseren om bij je (grootste/belangrijkste) opdrachtgevers te vragen welke frequenties en tq's zij gebruiken (lees: ze een licentie/vergunning van het AT hebben).

Heb je bij de porto ook een programeerkabel en software?
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: hulp gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2020, 16:18:52 »
Worden portofoons niet gewoon door je werkgever en/of opdrachtgever beschikbaar gesteld?
Zij zouden moeten zorgen voor de juiste spullen om tot een goede dienst uitoefening te komen? Of zit ik ernaast?
Of werkt u als zzp-er en wordt ervan u verwacht zelf voor apparatuur en zendlicenties te zorgen? Evenals bedrijfskleding?