Auteur Topic: AOR AR DV1 en DV10  (gelezen 20464 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Roland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
  • Veteraan - Ptss
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #60 Gepost op: 17 augustus 2023, 09:40:09 »
Hallo Peter,

En heb je de sleutel binnen gekregen , en hoe bevalt het dan tetra omtrent ontvangst ?


mvg Roland

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 174
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #61 Gepost op: 17 augustus 2023, 10:36:49 »
Hallo Peter,

En heb je de sleutel binnen gekregen , en hoe bevalt het dan tetra omtrent ontvangst ?


mvg Roland

Vanochtend de key ontvangen,eerst naar vorige firmware versie om te activeren,en daarna de versie 2205a weer geactiveerd,werkt super.
                     mvg Peter.

Offline Roland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
  • Veteraan - Ptss
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #62 Gepost op: 18 augustus 2023, 06:31:49 »
Geweldig dat het gelukt is.

Trouwens wist ik niet dat je naar de vorige firmware terug moest gaan en vervolgens tetra kon installeren en dan weer de huidige moet installeren.

Ik dacht tetra downloaden en installeren op de dv1.

Weer wat wijzer geworden.

gr Roland

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 174
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #63 Gepost op: 18 augustus 2023, 07:27:50 »
Geweldig dat het gelukt is.

Trouwens wist ik niet dat je naar de vorige firmware terug moest gaan en vervolgens tetra kon installeren en dan weer de huidige moet installeren.

Ik dacht tetra downloaden en installeren op de dv1.

Weer wat wijzer geworden.
gr Roland

Ik heb de nieuwe versie van de dv10,bij trnk was alles grijs,en werkte de key niet,na het installeren van de vorige firmware
wel,daarna weer de nieuwe firmware er weer op.
Na betaling krijg je van AOR een email met een reeks cijfers die de key vormen
Die moet je invoeren bij menu trnk en dan werkt het.
 
    vgr,Peter.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #64 Gepost op: 18 augustus 2023, 11:22:13 »
Heb een AOR DV 1 aangeschaft met butel Pro software (legaal uiteraard) heb het 1 en ander ingevoerd. Maar ik heb een eigenaardig probleem. Ik kan wel lezen vanaf de ontvanger. maar ik kan mijn nieuwe bestand niet naar de ontvanger sturen, Heeft iemand een idee hoe dat kan ?.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #65 Gepost op: 29 augustus 2023, 18:11:18 »
Hallo allen, ik heb zo alles eens door zitten lezen en de verwijzingen naar de linken bekeken, weliswaar deze van voorgaande jaren zijn, baseer ik dit als verjaarde foutjes van AOR, maar het neemt niet weg dat ik nog steeds niet zeker ben dat ik zo`n € 1249,00 euro gaat uitgeven voor een scanner die nog bugs zou kunnen hebben met het programmeren van deze scanner. graag wil ik daarom ook positieve berichten kunnen lezen om hiervoor overstag te gaan. Aan allen, goed dat ik deze berichten heb kunnen lezen, dit kan te maken hebben met de overweging tot aanschaf. graag hoor ik ook natuurlijk of er vergelijkbare scanner in omloop zijn. Ik hoor graag.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #66 Gepost op: 30 augustus 2023, 15:26:48 »
Log extract geeft als extra ook de color code en MNC nummer van het tetra netwerk als je daar een rec. van maakt in trunked mode.

De MNC en CC zie ik niet met LOG EXTRACT met een file van mijn AR-DV10. Worden die alleen getoond voor de AR-DV1?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #67 Gepost op: 30 augustus 2023, 18:24:22 »
Log extract geeft als extra ook de color code en MNC nummer van het tetra netwerk als je daar een rec. van maakt in trunked mode.

De MNC en CC zie ik niet met LOG EXTRACT met een file van mijn AR-DV10. Worden die alleen getoond voor de AR-DV1?

Je ziet inderdaad geen MNC en CC met Logextract, alleen de GSSI.
Ik had LogExtract verward met Tetratest; hiermee zie je wel de CC en MNC tijdens ontvangst.
Dit is eigenlijk ontwikkeld voor de AR5700D, maar werkt ook met de DV10.
http://www.aorja.com/support/software.html

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #68 Gepost op: 30 augustus 2023, 20:55:19 »
Je ziet inderdaad geen MNC en CC met Logextract, alleen de GSSI.
Ik had LogExtract verward met Tetratest; hiermee zie je wel de CC en MNC tijdens ontvangst.
Dit is eigenlijk ontwikkeld voor de AR5700D, maar werkt ook met de DV10.
http://www.aorja.com/support/software.html

Aha, tnx, dan deed ik dus niks verkeerd.
Dan ga ik Tetratest misschien ooit bekijken. Jammer dat je niet de MNC en CC kunt bepalen als je alleen de AR-DV10 bij je hebt.

Offline NL14207

  • Senior WIFI Engineer
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
  • Pura Vida
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #69 Gepost op: 10 oktober 2023, 09:16:39 »
De communicatie tussen mijn DV-1 en pc loopt écht vreselijk traag. Als ik bv met de Butel ARC DV1 Pro software alle geheugenbanken wil uitlezen dan duurt dit bijna 3 kwartier... baudrate staat op 115200, USB kabel is in orde (heb ook andere geprobeerd)... Is dit normaal?
Icom IC-R8600 / Icom IC-R30 / Uniden UBCD3600XLT / Yupiteru MVT7100 / Diamond D-303 / D-777N / RF Systems DX one Pr MK2 / Rf Systems NAVTEX GMDSS / AOR LA400 / Wellbrook LN1530 / Comet GP93 / Icom IC-7300

Offline louis52

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #70 Gepost op: 10 oktober 2023, 12:25:37 »
Hallo. inderdaad is de AOR DV1 een trage lezer zeg maar. Ik zelf ben daar ook achter gekomen. Dus geduld ha ha. Verder prima ontvanger. Succes met de hobby.
AOR AR DV1, AOR AR DV10, Uniden SDS 200, Uniden ubcd3600xlt , Diamond X200, Inverted v antenne 2x7,5 mtr, SDRPlay RSPdx , Anytone 878 voor DMR ontvangst, Yaesu FTDX10 voor HF ontvangst en MLA 30 plus.

Offline _GGG_

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #71 Gepost op: 22 oktober 2023, 11:05:15 »
zelf gebruik bij voorkeur de software van https://roskosch.de/aor-scanner-features/

deze schrijft realtime per handeling naar de ontvanger en voelt daardoor stukken sneller dan bv butel.
AOR AR-DV1, Uniden UBC8500XLT, Diamond X-5000, RTL-SDR.COM stick

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #72 Gepost op: 2 november 2023, 16:32:37 »
Als ik in huis naar een HTM TETRA-zender luister op mijn AOR AR-DV10 kan ik het beste een antennetje gebruiken dat geschikt is voor frequenties die een stukje boven de te beluisteren frequentie van 426.35625 MHz liggen. Als ik een antenne gebruik die beter is afgestemd op de te beluisteren frequentie, slaat de S-meter verder uit maar klinkt het signaal minder als een datariedel en meer als ruis, als ik de MONITOR-knop indruk.

Tussen de te beluisteren zender en mij staat een amateur-repeater die loeihard binnenkomt. Die zit 12.09375 MHz hoger op 438.4500 MHz. Kan die de oorzaak zijn dat ontvangst van de te beluisteren zender niet lekker gaat?

Vandaag klinkt de spraak slechter dan op andere dagen. De spraak komt brokkelig binnen. Er vallen steeds hele kleine stukjes weg.
Inschakelen van de RF attenuator van 10 dB lijkt niet echt te helpen.
Door de storm is het een stuk drukker op de zender. Zal dat de oorzaak zijn dat spraak brokkeliger binnenkomt? Of zullen andere condities door de storm de oorzaak zijn?

Enig idee of ontvangst met een AOR AR-DV1 beter zou zijn dan met een AOR AR-DV10?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #73 Gepost op: 2 november 2023, 18:22:27 »
Ik heb exact dezelfde ervaring met de DV10. Tetra ontvangst gaat alleen redelijk goed met een korte (balkon) antenne zonder gain.
Bij drukte op het net (gelijktijdig meerdere gesprekken binnen 1 tijdslot) worden de gesprekken brokkelig en vallen woorden weg.
Zelfs bij volle signaalsterkte is er soms nog hakkelende spraak.
Ook als er veel wind staat en het signaal niet stabiel of heel sterk is krijg je dit effect. Gebeurd dan ook als ik met de DV10 mobiel luister.
De marifoon en VHF luchtvaartband zijn in mijn omgeving zonder bandfilter voor de FM omroepband bijna niet te beluisteren op de DV10. Het apparaat is eigenlijk over-gevoelig en heeft daardoor snel last van andere sterke zenders.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #74 Gepost op: 2 november 2023, 18:47:47 »
Het was vandaag bizar druk op de betreffende HTM-frequentie, met meerdere gesprekken tegelijk.Het lijkt er dus op dat de AR-DV10 daar niet goed mee kan omgaan.
Ik heb T-TC SLOT NUMBER op AUTO staan. Dat zal mogelijk ook roet in het eten gooien als het druk is.