Auteur Topic: p2kflex P2000 Telegram BOT  (gelezen 31359 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #105 Gepost op: 15 april 2021, 17:06:53 »
Gebruiksaanwijzing p2kflex P2000 Telegram BOT

Zoek de @p2kflexP2000bot op Telegram (of via de link https://t.me/p2kflexP2000bot)
Vervolgens dient u onderin op Starten te drukken. Soms gaat dit de eerste keer niet direct goed en verschijnt er een rood uitroepteken. Klik in dat geval op de verschenen regel /start
Je kunt nu je locatie sturen. Doe dit door onderin op het paperclipje te klikken.

Je kunt hiermee een aantal zaken delen, waaronder foto’s en bestanden maar ook uw locatie. Klik eerst in de keuzebalk onderin op Locatie, hierna kun je kiezen voor je huidige/ geselecteerde locatie of het delen van je live-locatie. Laatstgenoemde optie kan voor 15 minuten, 1 uur of voor 8 uur. Dit is iets van Telegram en is door de BOT niet aan te passen. Aangezien je telefoon regelmatig locatie-updates zal sturen en er altijd meerdere gebruikers zullen zijn die hun live-locatie willen delen, is de dringende vraag om dit alleen te gebruiken als je daadwerkelijk onderweg bent. Op het moment dat het delen stopt (handmatig, of automatisch na de gekozen periode) dan zal de laatst bekende locatie onthouden blijven en gebruikt worden in combinatie met de opgegeven radius.
NB: ivm belasting van de server worden locatie-updates maximaal 1x per minuut verwerkt en indien de nieuwe locatie minimaal 100m verschilt ten opzichte van de vorige locatie.

Door je locatie te delen stuur je een plattegrondje waar de P2000 BOT coördinaten uithaalt.
Deze coördinaten zullen vergeleken worden met die van de P2000 meldingen om op basis daarvan te bepalen welke bij jou in de buurt zijn en welke niet. De BOT zal bevestigen dat de locatie is ontvangen en nu kun je een radius (een straal) instellen rondom jouw locatie. Gebruik hiervoor het /radius commando, zie onder. Je kunt een radius opgeven van 1 tot 10km, bijvoorbeeld /radius 5

Met het /info commando kun je alle mogelijke commando’s opvragen, maar ook jouw op dat moment bekende locatie en radius.

Voor de volledige handleiding, inclusief afbeeldingen, zie https://www.p2kflex.nl/P2000bot.pdf

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #106 Gepost op: 28 oktober 2023, 10:35:09 »
Wederom een melding…..
Is dit ook een spoor?

23:16:14 27-10-23GROUP-1A1 (DIA: ja) AMBU 17992 Leiden - Voorhout Sassenheim SASSHM bon 150784
1420059MMT Zuid West (Traumaheli Lifeliner 2 - Rotterdam)
1420999MKA Rotterdam (Monitorcode)

100% zeker. Tussen de stations Leiden en Voorhout, grondgebied Sassenheim. Later omgezet naar Ow (overweg) :

23:50:29 27-10-23-ALPHA-Prio 1 Ow Rijksstraatweg 40.69 SASSHM Spoorvervoer aanrijding letsel (passagierstrein)
1533999OC Politie Eenheid Den Haag (Persalarm Hollands Midden)

https://www.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode&q=52.207063+4.490502

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 132
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #107 Gepost op: 28 oktober 2023, 19:09:30 »
Ik zag vanmiddag via Twitter een tweet over Traumaheli Nederland dat je de traumahelis’s ook kunt volgen via Bot. Zijn er al mensen die dit al doen met Telegram?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #108 Gepost op: 29 oktober 2023, 10:32:14 »
Wat bedoel je exact met volgen? Mijn data komt bij 112pers vandaan, zij hebben verschillende kanalen op Telegram;

112PERS @helikopters

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 132
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #109 Gepost op: 29 oktober 2023, 15:04:53 »
Ik volg via twitter account @Traumaheli_NL (Traumaheli Nederland), deze kun je nu ook via een kanaal op Telegram volgen alleen werkt deze helaas niet……maar goed heb deze inmiddels maar weer verwijderd.
Ik ga die andere wel gebruiken.

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 132
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #110 Gepost op: 1 november 2023, 14:31:24 »
Wat bedoel je exact met volgen? Mijn data komt bij 112pers vandaan, zij hebben verschillende kanalen op Telegram;

112PERS @helikopters

Wat voor kanalen hebben ze daar nog meer? Moest je daar niet voor betalen om meldingen via Telegram te ontvangen?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #111 Gepost op: 1 november 2023, 14:33:25 »
Neem eens een kijkje op hun eigen site.
https://112pers.nl/

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #112 Gepost op: 1 november 2023, 17:12:01 »
Wat bedoel je exact met volgen? Mijn data komt bij 112pers vandaan, zij hebben verschillende kanalen op Telegram;

112PERS @helikopters

Als je naar @helikopters gaat en je klikt bij een heli op "Volg via Telegram" dan kom je op het specifieke kanaal van die heli uit.

Wat voor kanalen hebben ze daar nog meer? Moest je daar niet voor betalen om meldingen via Telegram te ontvangen?

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 132
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #113 Gepost op: 23 november 2023, 10:07:08 »
Iemand ervaring met de P2000 BOT (112pers-nl) via Telegram? Je kunt zoals ik het begrepen heb dit alleen doen in combinatie van een abonnement?? Klopt dit, en werkt dit naar behoren?

Groet, Roald

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 132
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #114 Gepost op: 25 november 2023, 21:40:53 »
Iemand ervaring met de P2000 BOT (112pers-nl) via Telegram? Je kunt zoals ik het begrepen heb dit alleen doen in combinatie van een abonnement?? Klopt dit, en werkt dit naar behoren?

Groet, Roald

Niemand ervaring met 112pers en Telegram?

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #115 Gepost op: 3 december 2023, 20:41:00 »
Kan het zijn dat er iets mis gaat de meldingen in Telegram?

Ik krijg de laatste 2 weken meldingen binnen uit diverse delen van het land.
Amsterdam, Alkmaar, Maastricht, Voorburg, Delft, Sinderen en Rotterdam enz enz
Terwijl het daarvoor niet het geval was.

Ik monitor alleen regio Gelderland Midden.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #116 Gepost op: 3 december 2023, 21:12:40 »
Kan het zijn dat er iets mis gaat de meldingen in Telegram?

Ik krijg de laatste 2 weken meldingen binnen uit diverse delen van het land.
Amsterdam, Alkmaar, Maastricht, Voorburg, Delft, Sinderen en Rotterdam enz enz
Terwijl het daarvoor niet het geval was.

Ik monitor alleen regio Gelderland Midden.

Ik denk dat dit te maken heeft met spoor- of snelwegmeldingen? Die heb je misschien een tijdje geleden ingesteld maar die hebben nooit goed gewerkt. Sinds een paar dagen werkt dit wel zoals het hoort en die meldingen zijn landelijk. Dus ik gok dat je die instellingen even door moet lopen :)

EDIT: Ik zie dat je inderdaad spoormeldingen aan hebt staan.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #117 Gepost op: 3 december 2023, 21:22:00 »
Kan het zijn dat er iets mis gaat de meldingen in Telegram?

Ik krijg de laatste 2 weken meldingen binnen uit diverse delen van het land.
Amsterdam, Alkmaar, Maastricht, Voorburg, Delft, Sinderen en Rotterdam enz enz
Terwijl het daarvoor niet het geval was.

Ik monitor alleen regio Gelderland Midden.

Ik denk dat dit te maken heeft met spoor- of snelwegmeldingen? Die heb je misschien een tijdje geleden ingesteld maar die hebben nooit goed gewerkt. Sinds een paar dagen werkt dit wel zoals het hoort en die meldingen zijn landelijk. Dus ik gok dat je die instellingen even door moet lopen :)

EDIT: Ik zie dat je inderdaad spoormeldingen aan hebt staan.

Mooi dan is de oorzaak gevonden.
Blijft dit landelijk?
Want daar had ik het niet voor aangezet.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #118 Gepost op: 3 december 2023, 21:38:19 »
Kan het zijn dat er iets mis gaat de meldingen in Telegram?

Ik krijg de laatste 2 weken meldingen binnen uit diverse delen van het land.
Amsterdam, Alkmaar, Maastricht, Voorburg, Delft, Sinderen en Rotterdam enz enz
Terwijl het daarvoor niet het geval was.

Ik monitor alleen regio Gelderland Midden.

Ik denk dat dit te maken heeft met spoor- of snelwegmeldingen? Die heb je misschien een tijdje geleden ingesteld maar die hebben nooit goed gewerkt. Sinds een paar dagen werkt dit wel zoals het hoort en die meldingen zijn landelijk. Dus ik gok dat je die instellingen even door moet lopen :)

EDIT: Ik zie dat je inderdaad spoormeldingen aan hebt staan.

Mooi dan is de oorzaak gevonden.
Blijft dit landelijk?
Want daar had ik het niet voor aangezet.

Het is juist de bedoeling dat dit landelijk is, dat staat ook bij de instelling. Spoormeldingen binnen de eigen regio ontvang je toch wel op basis van je eigen instellingen. Het is meer een extra categorie die uitgelicht is juist om deze landelijk te kunnen ontvangen. Net als water, snelwegen, luchtvaart en natuurbranden.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #119 Gepost op: 3 december 2023, 21:54:09 »
Kan het zijn dat er iets mis gaat de meldingen in Telegram?

Ik krijg de laatste 2 weken meldingen binnen uit diverse delen van het land.
Amsterdam, Alkmaar, Maastricht, Voorburg, Delft, Sinderen en Rotterdam enz enz
Terwijl het daarvoor niet het geval was.

Ik monitor alleen regio Gelderland Midden.

Ik denk dat dit te maken heeft met spoor- of snelwegmeldingen? Die heb je misschien een tijdje geleden ingesteld maar die hebben nooit goed gewerkt. Sinds een paar dagen werkt dit wel zoals het hoort en die meldingen zijn landelijk. Dus ik gok dat je die instellingen even door moet lopen :)

EDIT: Ik zie dat je inderdaad spoormeldingen aan hebt staan.

Mooi dan is de oorzaak gevonden.
Blijft dit landelijk?
Want daar had ik het niet voor aangezet.

Het is juist de bedoeling dat dit landelijk is, dat staat ook bij de instelling. Spoormeldingen binnen de eigen regio ontvang je toch wel op basis van je eigen instellingen. Het is meer een extra categorie die uitgelicht is juist om deze landelijk te kunnen ontvangen. Net als water, snelwegen, luchtvaart en natuurbranden.

Dat het landelijk is, zie ik niet direct terug (heb net gekeken) maar voor nu is het mij wel duidelijk.
Dank voor de uitleg.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.