Auteur Topic: Winflops 10 en PDW  (gelezen 14346 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Winflops 10 en PDW
« Gepost op: 6 augustus 2015, 20:47:55 »
Sinds enkele dagen kan ik mijn pc´s en laptops upgraden naar Windows 10, aangezien ik het eerste even wil aankijken doe ik dit gefaseerd. Dinsdag heb ik als eerste mijn netbook waar PDW op draait geupgrade, daar staat verder niets op behalve PDW dus was een ´veilige´ keuze.
Voorheen had ik onder Windows 7 meestal de 2.14 versie draaien vanwege de ftp optie, die versie werkt niet onder 10 en geeft een fout waardoor het systeem herstart. Ftp is alleen voor eigen gebruik vandaar dat ik 3.12 heb geïnstalleerd en deze draait wel, de kwaliteit van ontvangst is echter zeer beroerd te noemen. Waar ik voorheen met Windows 7 een volle 100% scoorde kom ik nu niet hoger dan 64.2% en mis dus nogal wat berichten of ze zijn onleesbaar.

Voor de begrijpelijke vraag gesteld wordt zal ik deze beantwoorden, mijn opstelling:
Scanner met discrimator uitgang, via een 3.5mm kabel van een meter verbonden aan de microfoon ingang van het netbook. Aan deze opstelling is niets veranderd en de kabel is vervangen, de discriminator uitgang is opnieuw gesoldeerd en het geeft geen resultaat, interface opties heb ik allen geprobeerd en de beste score is op Discriminator1. Om er zeker van te zijn dat de scanner, kabel en aansluitingen goed zijn heb ik tijdelijk PDW laten draaien op mijn pc met Windows 7, ook hier 100%.

Ik ben benieuwd wie er nog meer PDW laten draaien onder Windows 10 en vooral wat de ervaringen hiermee zijn, ik blijf er even mee aan het stoeien en zal mijn ervaringen delen.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2015, 18:31:46 »
Hoe gaat het nu Ron? Draai je nog met W10 of ben je alweer terug gestapt.
Ik wil ook W10 installeren maar dan wel met de zekerheid dat PDW het goed blijft doen.

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2015, 18:39:34 »
Bij mij draait pdw gewoon onder W10 zonder problemen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2015, 14:33:52 »
Voor de rest nog niemand ervaringen met PDW onder Windows10?

Offline ampieq

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2015, 16:41:20 »
PDW draait hier normaal onder W10

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2015, 17:54:31 »
Ook bij mij draait PDW normaal onder W10. Geen verschil met W8.1.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2015, 20:57:58 »
Heb hier geprobeerd te upgraden maar halverwege de installatie stopt het proces, wordt er teruggeschakeld naar Windows7 en krijg ik een foutmelding.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2015, 21:45:24 »
Heb hier geprobeerd te upgraden maar halverwege de installatie stopt het proces, wordt er teruggeschakeld naar Windows7 en krijg ik een foutmelding.

Verwijder eerst je antivirus software .............

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2015, 08:46:01 »
Dank voor de tip Ron, het installatieproces kwam nu al een heel stuk verder. Maar op een gegeven moment kwam de melding bugusbdriver en moest de pc opnieuw worden opgestart. Dat deed ie automatisch en hierna ging de installatie heel even verder maar stopte al snel weer en werd de pc teruggezet naar Windows7. Ik heb nu als melding in beeld; Fout C1900101-2000C. Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2015, 10:00:27 »
Ik heb nu als melding in beeld; Fout C1900101-2000C. Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden.

http://cyberwarzone.com/how-to-fix-the-windows-10-c1900101-2000c-error

Maar bedenk wel een paar dingen:
Wanneer je een nieuwe PC hebt, dan kan de BIOS terug gezet worden op UEFI, zonder jouw toestemming.
Heb je secure boot uitgezet, dan kan dit tijdens de installatie weer aangezet worden.
Het is in deze gevallen ook mogelijk, dat de HD opnieuw wordt geformatteerd, waarbij alle partities verwijderd worden.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, op mijn PC (octal boot) wil het niet hebben.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2015, 10:05:08 »
Nou ik vind het wel best zo Ron, ik blijf wel met Windows7 draaien. Bedankt voor je hulp.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2015, 13:29:49 »
Voor de rest nog niemand ervaringen met PDW onder Windows10?

Vandaag de PC met PDW 3.12 overgezet naar Windows 10. Draait zonder problemen en zonder problemen met de Rx. Moest alleen wel de profilic driver weer downgraden naar de versie uit 2008.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:49:12 »
Behalve problemen met PDW loopt W10 hier alles behalve lekker, de kwaliteit van de ontvangst blijft rond de 64% hangen. Even een oude laptop met XP aan de PDW scanner gehangen en daar gewoon 100% zoals het altijd was, overweeg om PDW weer op deze laptop te laten draaien ( zonder internet op de laptop). W10 kijk ik nog even een weekje aan, er komen regelmatig updates voorbij maar ik blijf problemen ondervinden.

Opmerking: mijn scanner is verbonden met de mic ingang op een netbook waar PDW altijd op heeft gedraaid.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2016, 22:26:12 »
Heb nu een nieuwe pc met Windows10. Heb van Discriminator een omgebouwde pager waarvan een kabeltje loopt naar de USB interface die zorgt voor de verloop van RS232 naar USB.
Wat moet ik nu ook alweer in de PDW map zetten en installeren om signaal te krijgen?
Moet ik de XP driver installeren?
Ik zie nog een bestand dvr_inst
Ik zie ook nog een bestand PL2303_ProfilicDriverInstaller_v1417

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2016, 06:56:58 »
Heb nu een nieuwe pc met Windows10. Heb van Discriminator een omgebouwde pager waarvan een kabeltje loopt naar de USB interface die zorgt voor de verloop van RS232 naar USB.
Wat moet ik nu ook alweer in de PDW map zetten en installeren om signaal te krijgen?
Moet ik de XP driver installeren?
Ik zie nog een bestand dvr_inst
Ik zie ook nog een bestand PL2303_ProfilicDriverInstaller_v1417

Je moet de FTDI-driver voor het USB-interface installeren als dat niet automatisch gebeurt. www.discriminator.nl/usb/handleiding.pdf