Auteur Topic: ontvangst PDW  (gelezen 9767 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sjef48

  • chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
ontvangst PDW
« Gepost op: 6 oktober 2010, 15:43:40 »
hallo,
 zijn er mensen die mij uit de nood kan/ kunnen helpen, namelijk pdw werkt niet meer,
heb al alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat, zo nu en dan ontvang ik wel wat al is het nier veel 5/6 meldingen en dan niets meer , hij heeft het altijd goed gedaan wat kan de oorzaak dan zijn terwijl er geen veranderingen hebben plaats gevonden
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.


NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: ontvangst PDW
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2010, 17:20:05 »
Citaat van: "tonka1948"
zijn er mensen die mij uit de nood kan/ kunnen helpen, namelijk pdw werkt niet meer,
heb al alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat, zo nu en dan ontvang ik wel wat al is het nier veel 5/6 meldingen en dan niets meer , hij heeft het altijd goed gedaan wat kan de oorzaak dan zijn terwijl er geen veranderingen hebben plaats gevonden

Onze kristallen bol is helaas stuk. Wat voor apparatuur gebruik je? Scanner? Discriminatoruitgang? Interface of geluidskaart? Blackbox? Wat voor operating system? Welke versie van PDW?

Offline sjef48

  • chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
Re: ontvangst PDW
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:01:01 »
ik heb de blackbox en werkend via de pc met windows xp en versie 2.53
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.


NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline bramo.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: ontvangst PDW
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2010, 15:03:58 »
Hier ook, de laatste tijd ontvang ik bijna niets via mijn blackbox. En hij staat nog steeds op dezelfde plaats als een paar maand terug. Ik gebruik windows 7 32 bit. Dit heeft steeds gewerkt tot nu. Heb de 3.1 eens geprobeerd maar geen verbetering.

Leen Ansems

  • Gast
Re: ontvangst PDW
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2010, 15:23:27 »
Alle mensen die problemen hebben: hebben jullie wel eens geluisterd met een portofoon of scanner hoe de ontvangst op 169.650 MHz daar is? Over het algemeen is de ontvanger daarvan beter dan van die blackbox. Is het geluid van de p2000 uitzending niet zuiver om welke reden dan ook, dan kan die blackbox er ook niks mee.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: ontvangst PDW
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2010, 15:50:53 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Alle mensen die problemen hebben: hebben jullie wel eens geluisterd met een portofoon of scanner hoe de ontvangst op 169.650 MHz daar is? Over het algemeen is de ontvanger daarvan beter dan van die blackbox. Is het geluid van de p2000 uitzending niet zuiver om welke reden dan ook, dan kan die blackbox er ook niks mee.

De Blackbox is de Astrid-versie van de Flexbox.

Leen Ansems

  • Gast
Re: ontvangst PDW
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2010, 18:25:39 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Leen Ansems"
Alle mensen die problemen hebben: hebben jullie wel eens geluisterd met een portofoon of scanner hoe de ontvangst op 169.650 MHz daar is? Over het algemeen is de ontvanger daarvan beter dan van die blackbox. Is het geluid van de p2000 uitzending niet zuiver om welke reden dan ook, dan kan die blackbox er ook niks mee.

De Blackbox is de Astrid-versie van de Flexbox.

In dat geval afstemmen op de pagerfrequentie van Astrid om te horen hoe het signaal is.

Offline bramo.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: ontvangst PDW
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:18:51 »
Het is zeer vreemd. En ik ontvang niets , maar meter slaagt wel uit ( de eerste 2 streepjes raakt ie)

Offline bramo.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: ontvangst PDW
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:27:56 »
Ik heb men scanner een kenwood TH-22E eens op die freq. geplaatst en ik hoor weinig tot niets.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: ontvangst PDW
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:33:47 »
Citaat van: "bramo."
Ik heb men scanner een kenwood TH-22E eens op die freq. geplaatst en ik hoor weinig tot niets.

Heb je 169.625 geprobeerd? De frequentie door Leen gegeven is van het Nederlandse systeem.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: ontvangst PDW
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:34:20 »
Voor alle duidelijkheid: in België moet je afstemmen op 169.6250 MHz. Hoor je dan nog steeds niets? Waar woon je ergens?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline bramo.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: ontvangst PDW
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2010, 20:23:16 »
Citaat van: "Asterix900"
Voor alle duidelijkheid: in België moet je afstemmen op 169.6250 MHz. Hoor je dan nog steeds niets? Waar woon je ergens?

Ik woon in mechelen. Ik hoor op de scanner regelmatig tot dikwijls een toon met een korte piep in. Dus ik veronderstel dat ik goed ontvangst heb met de zender. Maar op blackbox komt er geen melding door. Soms komt er eentje binnen zo om de 5 minuten of zo.  Zelfs die test berichten worden niet allemaal ontvangen.

Heb de blackbox heb boxje eens opgezet en dat van mijn zender gaat veel meer open. Dus op men blackbox ontvang ik te weinig waarschijnlijk.

UPDATE: Nu hoor ik blackbox evenveel als op zender dus blackbox werkt. Enkel melding komt niet opscherm ik gebruik WINDOWS 7 32bit x86 met COM poort

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: ontvangst PDW
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2010, 22:37:10 »
Citaat van: "bramo"
Enkel melding komt niet opscherm ik gebruik WINDOWS 7 32bit x86 met COM poort

OK, kijk HIER dan eens.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline bramo.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: ontvangst PDW
« Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2010, 16:47:03 »
Ik heb PDW wel al 2 maand gebruikt op windows 7 en dat werkte goed, soms wel vastgelopen. Tot nu toe dus. Zal terug op xp moeten overgaan helaas. (dit is een teleurstelling :cry: ). Is toch niet zo goedkoop de blackbox en wat blijkt dat het niet optimaal werkt met Windows 7. (werkt meer niet dan wel).
Zou het opgelost raken als ik bv. een converter koop bij discriminator voor van com naar USB te gaan, met de nieuwe interface.

Offline kovoe2020

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: ontvangst PDW
« Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2016, 14:44:01 »
wat moet ik instellen? heb hem aangesloten maar krijg niets op PDW. of moet ik nog iets aan de TH-22e doen.