Auteur Topic: PDW en Databases  (gelezen 92442 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline kleineump

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: PDW en Databases
« Reactie #30 Gepost op: 16 januari 2007, 16:12:02 »
@daaan Het probleem is opgelost.

Het was een rechten probleem
Ik ben nu ingelogd als een domain admin en dat werkt perfect

gr
Jeff

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #31 Gepost op: 16 januari 2007, 16:14:15 »
Citaat van: "kleineump"
@daaan Het probleem is opgelost.

Het was een rechten probleem
Ik ben nu ingelogd als een domain admin en dat werkt perfect

gr
Jeff

dank je voor je bericht dat het is opgelost. Ik zal het er in de openingspost ook even bij zetten.

Offline kleineump

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: PDW en Databases
« Reactie #32 Gepost op: 16 januari 2007, 16:23:40 »
Dus ze hebben admin rechten nodig

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: PDW en Databases
« Reactie #33 Gepost op: 4 september 2007, 11:43:34 »
Citaat van: "daaan"
Via een eigen mini programmatje en een odbc koppeling.

We hebben nu een database koppeling gemaakt. Nu moeten we die nog gebruiken. Hiervoor heb ik zelf een programma geschreven. Het is geen technisch hoogstandje, maar het doet wat het moet doen. (en anders crashed hij :S)
Het programma download je hier: http://www.zoutkamp.net/pdw_db.zip
Pak het programma uit, en zorg dat het op de root van de c: schijf staat.
"c:pdw_db.exe" dus.

Dat is dat, nu PDW instellen
Vink hier de optie 'Enable command file aan'. In het eerste textveld vul je 'c:pdw_db.exe' in.
In het tweede veld komen je gegevens voor in de database.
Dit staat er bij mij:
"%1" "%7" "%8"
Belangrijk is dat deze gegevens exact overgenomen worden. Anders werkt mijn programmatje niet.

Ik zal het even ontleden voor jullie:
De drie waarden zijn opties van PDW zelf:
%1 geeft de capcode
%7 geeft de melding
%8 geeft de label van het filter

@daaan:
Bovenstaande werkt prima.. tenminste.. totdat er een melding komt waarin een  '  (single quote) staat. Door die single quote klopt je SQL syntax niet meer. En dat is jammer want zo mis je al de berichten met een ' erin. Mogelijk is dit op te lossen?

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #34 Gepost op: 4 september 2007, 15:14:43 »
Sterker nog, dit is al opgelost. ( niet door mij overigens )

Ik zoek dit voor je uit, en post zsm de oplossing.

(m.a.w. vergeten de nieuwe versie te posten  :oops: )

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #35 Gepost op: 4 september 2007, 15:25:19 »
Gevonden!  :)

Ik heb het zit bestand die ik online heb staan geupdate. Alles in de handleiding blijft verder exact gelijk.

nb. Deze update is geschreven door Nol van der Velden, credits hiervoor naar hem dus.

Dan, ook uit de koker van Nol, deze beschrijving om het vastlopen van PDW tegen te gaan zoder je PC opnieuw te moeten starten.

Citaat
Om te voorkomen dat mijn server "vastslaat" laat ik op onderstaande manier PDW herstarten. Op deze wijze hoef je niet de server te herstarten, en is PDW slechts enkele sconden (2) niet actief!
 
Ik laat PDW iedere 8 uur opnieuw starten met behulp van Cron, PSKill en
PSexec. Cron moet je automatisch mee laten starten bij opstart van je server. Ik heb op c: een directory genaamd Cron met daarin Cron.exe , Cron.log ,Crontab en herstart-pdw.bat
 
Inhoud crontab :
00 08 * * * C:cronherstart-pdw.bat
00 16 * * * C:cronherstart-pdw.bat
00 01 * * * C:cronherstart-pdw.bat
 
Inhoud herstart-pdw.bat :
C:
C:pskill pdw2_15.exe
C:psexec \ip adres van je server  -d -i -realtime d:pdwpdw2_15.exe
 
Link naar PSexec :
http://www.microsoft.com/technet/sysint ... sexec.mspx
Link naar PSkill  :
http://www.microsoft.com/technet/sysint ... skill.mspx
Link naar Cron : http://www.kalab.com/freeware/cron/cron.htm

Ik gebruik dit niet, omdat de server sowieso af en toe moet rebooten. Maar bij een thuis pc is dit natuurlijk dé oplossing!

Ik zet dit ook even in de TS.

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: PDW en Databases
« Reactie #36 Gepost op: 4 september 2007, 17:16:46 »
Citaat van: "daaan"
Ik heb het zit bestand die ik online heb staan geupdate. Alles in de handleiding blijft verder exact gelijk.

nb. Deze update is geschreven door Nol van der Velden, credits hiervoor naar hem dus.

Ik ben benieuwd.. Ben nu in afwachting van een ' melding!  ;)

Nog een kleine opmerking...

CREATE TABLE `alarmeringen` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`timestamp` timestamp(12) NOT NULL,
`capcode` varchar(10) NOT NULL default '',
`text` text NOT NULL,
`label` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3990 ;

In je nieuwe pdw_db.exe staat geen "text" maar "melding"

Dusss...

CREATE TABLE `alarmeringen` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`timestamp` timestamp(12) NOT NULL,
`capcode` varchar(10) NOT NULL default '',
`melding` text NOT NULL,
`label` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3990 ;

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: PDW en Databases
« Reactie #37 Gepost op: 19 september 2007, 18:59:32 »
Citaat van: "daaan"
PDW met MySql

Allereerst:
Ik ben zelf bekend met PHP en SQL. Kennis hiervan is niet vereist maar wel aan te raden. Ik ga geen PHP uitleggen, alleen hoe je de gegevens IN een database krijgt. Er weer uithalen is geheel jullie probleem ;)

enz..

Heb jij wellicht enig idee waarom, als ik je voor mij totaal begrijpelijke uitleg gebruik middels de directe aanroep van mysql.exe oa. de testoproepen, de meldingen met capcodes van de CPA wel in de database gezet worden maar de meldingen van de brandweer (andere opmaak?) niet. Ik gebruik een filter.ini van zo'n 200 regels waarin ik de capcodes van brw, pol, ggd heb staan van de regio Rotterdam-Rijnmond. (Rest interesseert me niet)

Connectie met de database enz. klopt allemaal maar op de 1 of andere manier komen die brandweermeldingen dus nooit in de database terecht.

De instellingen m.b.t. capcode zijn voor ggd en brw gelijk, niets in het text veld ingevuld enz... allemaal gecontroleerd..

Suggesties meer dan welkom!

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #38 Gepost op: 20 september 2007, 11:46:33 »
We hebben het probleem via de mail opgelost. Het zat het in de maximale regel lengte van DOS.

Ik heb die oplossing nu ook verwijderd uit mijn uitleg.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: PDW en Databases
« Reactie #39 Gepost op: 22 september 2007, 13:29:37 »
Citaat van: "daaan"
We hebben het probleem via de mail opgelost. Het zat het in de maximale regel lengte van DOS.

Zijn hier nog steeds problemen mee? Ik heb het even nagekeken, PDW hanteerde een maximale lengte van 260 tekens, dit zou namelijk een limiet zijn in Windows 2000 ??? Ik heb deze limiet eruit gehaald, hopelijk werkt het nu onder andere systemen beter en ontstaan er onder W2000 geen problemen. Ik ga er een beetje vanuit dat PDW niet dezelfde limiet hoeft te hanteren, ik verwacht eigenlijk dat Windows het zelf wel afkapt indien de aangeboden tekst langer is dan de toegestane maximum.

Wie heeft weleens tegen deze limiet aangelopen en is bereid om eea te testen? Ook mensen met W2000 systemen zijn welkom, ik ben benieuwd hoe die zich dan gedraagt...

Groeten, Peter.

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: PDW en Databases
« Reactie #40 Gepost op: 22 september 2007, 15:28:14 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "daaan"
We hebben het probleem via de mail opgelost. Het zat het in de maximale regel lengte van DOS.

Zijn hier nog steeds problemen mee? Ik heb het even nagekeken, PDW hanteerde een maximale lengte van 260 tekens, dit zou namelijk een limiet zijn in Windows 2000 ??? Ik heb deze limiet eruit gehaald, hopelijk werkt het nu onder andere systemen beter en ontstaan er onder W2000 geen problemen. Ik ga er een beetje vanuit dat PDW niet dezelfde limiet hoeft te hanteren, ik verwacht eigenlijk dat Windows het zelf wel afkapt indien de aangeboden tekst langer is dan de toegestane maximum.

Wie heeft weleens tegen deze limiet aangelopen en is bereid om eea te testen? Ook mensen met W2000 systemen zijn welkom, ik ben benieuwd hoe die zich dan gedraagt...

Groeten, Peter.

Peter, ik heb het hier op een Windows XP machine ondervonden. Nu ben ik overgestapt op de ODBC methode, niet mijn favoriet maar het werkt gelukkig wel. Ik miste in de oude setup, directe aanroep van mysql.exe, de langere meldingen in de database.

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #41 Gepost op: 24 september 2007, 13:41:26 »
Ik heb hier op twee machines getest, beiden XP. Beiden dezelfde fouten, afgekapte regels e.d.

Mijn beste gok is dat de betreffende mysql.exe een dos versie is, en daarom aan deze restricties is gebonden. Ik heb hier op dit moment geen mysql, kan het dus niet nagaan.

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: PDW en Databases
« Reactie #42 Gepost op: 24 september 2007, 13:50:19 »
Citaat van: "daaan"
Ik heb hier op twee machines getest, beiden XP. Beiden dezelfde fouten, afgekapte regels e.d.

Mijn beste gok is dat de betreffende mysql.exe een dos versie is, en daarom aan deze restricties is gebonden. Ik heb hier op dit moment geen mysql, kan het dus niet nagaan.

Ik heb van peter een beta versie gekregen waar dat buffer probleem is 'aangepakt' en kan nu de mysql.exe gelukkig rechtstreeks aanroepen en d'r zijn de afgelopen 2 dagen behoorlijk wat 'lange' meldingen binnengekomen

Kijk maar op http://wyzphoto.nl/p2000/

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #43 Gepost op: 24 september 2007, 14:00:11 »
Ah kijk aan :D

Net nu ik dat gedeelte van de handleiding heb verwijderd hehe

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: PDW en Databases
« Reactie #44 Gepost op: 24 september 2007, 14:08:09 »
Citaat van: "daaan"
Ah kijk aan :D

Net nu ik dat gedeelte van de handleiding heb verwijderd hehe

heb je de 'backup' nog ?? ;-)