Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

kleefvoet antenne voor de uhf

<< < (2/3) > >>

fpvmen:
Las net toch wat negatieve ervaringen over de skyscan hier dus ga die cancelen,had buiten het forum wel wat positieve ervaringen gelezen vandaar mijn keuze.
Wel lees ik hier goede ervaringen met de Diamond MR77,dus heb ik het goed dat buiten een buitenantenne dit een betere keuze is.
Ik hoef echt niet alles op pmr te ontvangen  :D,als het maar een verbetering is de overige banden ontvang ik goed hier.

Wolfhound:
Iedere antenne zal beter presteren , als hij buiten staat.
In het uiterste geval zou je de ( buiten)antenne binnen kunnen zetten.
Als het echt alleen om pmr gaat , zou ik zoeken naar een antenne die in dat frequentie bandje valt.
Met de door jou genoemde antenne heb ik geen ervaring.
Mogelijk reageren er meer flatbewoners, die in een vergelijkbare situatie zitten.
Succes.!

sven861:
Hai fpvmen,

Een MR77 is een prima antenne voor VHF/UHF mits deze op een goed aardvlak staat. Een stalen balkonhek is al redelijk goed maar niet 100% optimaal. Een vierkante meter fijnmazig kippengaas onder de magneetvoet met een staal plaatje om t gaas goed te klemmen werkt goed. Mocht je de ruimte hebben voor een Diamond X50 antenne dan raad ik je die zeker aan. Dat is weer een stapje beter. Gebruik dan ook goede coax zoals Aircell7 of H-2007.

De AE-Skyscan Mag1300 is een prima ontvangst antenne al vinden sommigen het uiterlijk niet echt mooi. De verschillende antennelengtes op deze magneetvoetantenne geven m breedbandigheid. Voor deze antenne geldt eveneens dat een goed aardoppervlak een absolute must is zoals bij de MR77. De mate van ontvangst tussen de MR77 en Skyscan ligt heel dicht bij elkaar.

Een MR77 op een pijp zonder aardvlak gaat niet lekker werken, zoals beschreven heeft die antenne dat absoluut nodig. Kies dan voor een X50.

Gr, Sven

Remon:
Staat je scanner soms in de buurt van een TV of monitor? Rondom 445 MHz (dus vlakbij de PMR frequenties) kan veel storing zitten van HDMI.

fpvmen:
Nee daar staat hij niet bij,ik heb vandaag bij de bouwmarkt een stalen plaat bij de bouwmarkt gehaal voor de skyscam van 25 bij 45 cm geen idee of dat genoeg is .
Ik kan ook nog een plaat op maat zagen van bv 40 bij 1m ,geen idee of dat veel verschil maakt.
iemand enig idee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie