Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA

<< < (6/14) > >>

Johan Beck:
Wat is de stand van zaken momenteel?
Ik ben wel benieuwd naar de ontvangst ervaringen.

alpha1:

--- Citaat van: Johan Beck op 17 januari 2023, 17:52:47 ---Wat is de stand van zaken momenteel?
Ik ben wel benieuwd naar de ontvangst ervaringen.
--- Einde van citaat ---

Ik heb deze nog niet geïnstalleerd ,ik kan er helaas nog niets over de zeggen.

Loneship:
Mijn eerste indruk van de Air Omni U/VHF is goed. Hij dient hier ter vervanging van een bijna prehistorisch oude DSC-8 discone (70-680 MHz) met Patronix SA-2200 amplifier (60-600 MHz) en de nodige PL259 stekkers op RG213X. Ik ben nog niet klaar qua definitieve kabel en pluggen maar met die extra restrictie denk ik dat ik op VHF gelijkwaardig zit als met de DSC-8 en op UHF duidelijk beter. 200-400 MHz nog niet heel uitgebreid kunnen checken maar bijv. 400 MHz (bijv. TETRA freq etc. of 70 cm relaisstations) is overduidelijk beter dan wat ik had. Dat geldt dus ook (of misschien wel juist ) voor het UHF deel waar die niet eens specifiek voor getuned is (400 MHz plus). Hij staat voorlopig in dezelfde lastige omstandigheden als de discone stond, onder het zolderdak (en dus dezelfde dodere hoeken in de richting van het woonhuisrijtjesblok) maar zo is het wel vergelijkbaar in hoofdlijnen.

Shipplotter:
Goedemorgen , zijn er inmiddels al wat meer ervaringen bekend.

De Engineer:
Ik ben ook geïnteresseerd in de scanner versie van deze antenne. Is er iemand die hier goede of juist tegenvallende ervaring mee heeft?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie