Auteur Topic: Storingen/bugs  (gelezen 210698 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #135 Gepost op: 17 januari 2017, 11:38:21 »
Kan de stroomstoring in Amsterdam de oorzaak zijn?

Zou kunnen, misschien staat de server daar ergens. Het gekke is dat de meldingen wel weggeschreven zijn, maar het belangrijkste is dat het weer draait :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #136 Gepost op: 17 januari 2017, 11:38:43 »
Doe ik misschien iets fout? Als ik de brandweer selecteer van Noord- en Oost Gelderland en zet ook het "vinkje" bij monitorcodes dat ik de monitorcode (0806240) niet krijg? Terwijl dat wel gebeurd bij een andere regio, zoals Haaglanden (1503902). Deze is ook aan/uit te zetten.

De monitorcode wordt wel meegezonden voor de melding als ik deze zelf decodeer.

Goeie, die moet ik een keertje uitzoeken...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #137 Gepost op: 19 januari 2017, 22:37:56 »
Doe ik misschien iets fout? Als ik de brandweer selecteer van Noord- en Oost Gelderland en zet ook het "vinkje" bij monitorcodes dat ik de monitorcode (0806240) niet krijg? Terwijl dat wel gebeurd bij een andere regio, zoals Haaglanden (1503902). Deze is ook aan/uit te zetten.

De monitorcode wordt wel meegezonden voor de melding als ik deze zelf decodeer.

Ik denk dat dit een lastige wordt. Die van Haaglanden is ook specifiek van Haaglanden, maar 0806240 is van de MON en dus bruikbaar voor 2 regio's. Daarom heb ik (enige tijd terug) de 'harde' regiologging uitgeschakeld en deze gekoppeld aan de incidentregio. Misschien heeft dit ook effect voor de manier waarop jij nu wilt filteren. De vraag is nu, mis je die monitorcode daadwerkelijk? Als het goed is wordt deze wel getoond zodra deze individueel wordt verzonden.

Offline kijker

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Storingen/bugs
« Reactie #138 Gepost op: 21 januari 2017, 17:42:26 »
Ik krijg sinds deze week op de mobiele monitor op mijn windows phone alleen 2 advertenties en de melding dat ik moet wachten tot de data is geladen.

Data laden van de server. Even geduld aub....

URL : m.p2kflex.nl/index.php?regio=71%3B72%3B12%3B&audio=none
maar ook de kale url : https://m.p2kflex.nl/index.php
geeft hetzelfde effect.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #139 Gepost op: 21 januari 2017, 18:02:29 »
Ik krijg sinds deze week op de mobiele monitor op mijn windows phone alleen 2 advertenties en de melding dat ik moet wachten tot de data is geladen.

Data laden van de server. Even geduld aub....

URL : m.p2kflex.nl/index.php?regio=71%3B72%3B12%3B&audio=none
maar ook de kale url : https://m.p2kflex.nl/index.php
geeft hetzelfde effect.

Werkt hier wel goed, misschien de cache eens legen, of hard verversen (CTRL-F5) ?

Offline Alwin - R09

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 717
  • Lima Charlie - PA11573
    • Online Scanner UTR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #140 Gepost op: 22 januari 2017, 06:32:02 »
Sinds 1:17 ligt de monitor er wederom uit!
Jupiter Pro V9.1(R02), Mercurius II V7.2(R03), Informer Pro(R09), P2000 Flexbox, Wouxun KG-UV2D, Baofeng BF888, Tyt dm-uvf10/MD380, Motorola MTM800E/MTP830S/MTP850, AOR AR8000, Uniden 3500XLT/UBC9000, Realistic PRO-2006, Anytone AT-D868 UVE2, Icom IC-M127, Diamond D777/VX50N\Scout Marifoon

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #141 Gepost op: 24 januari 2017, 08:14:43 »
Ik krijg sinds deze week op de mobiele monitor op mijn windows phone alleen 2 advertenties en de melding dat ik moet wachten tot de data is geladen.

Data laden van de server. Even geduld aub....

URL : m.p2kflex.nl/index.php?regio=71%3B72%3B12%3B&audio=none
maar ook de kale url : https://m.p2kflex.nl/index.php
geeft hetzelfde effect.

Werkt hier wel goed, misschien de cache eens legen, of hard verversen (CTRL-F5) ?

Heeft hier helaas niet geholpen, ik blijf die reclame zien bij het opstarten.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #142 Gepost op: 24 januari 2017, 08:40:11 »
Nou, die reclame dat hoort... Die staan onderaan de pagina maar op het moment dat er nog geladen moet worden dan is de onderkant nogal bovenaan de pagina :) Als ze uiteindelijk maar naar onderen schuiven op het moment dat de meldingen geladen zijn. Uit de posting voor jou begreep ik echter dat er helemaal geen meldingen verschijnen en de reclame dus blijft staan.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #143 Gepost op: 24 januari 2017, 08:51:02 »
De reclame blijft in beeld tot de data is geladen. Zodra er meldingen in beeld verschijnen is de reclame weg. Voor mij is het niet storend die 2 seconden reclame aan het begin.

Offline rpjmooij

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Storingen/bugs
« Reactie #144 Gepost op: 25 januari 2017, 16:49:58 »
Hallo,

Ook ik heb sinds een paar dagen last van het vastlopen van de scanner op m'n Windowsphone (Lumia 925). Tot voor kort nooit problemen gehad en super tevreden met de beste scanner die er te vinden is. Maar nu komen er bij het opstarten opeens twee reclame balken in beeld en de tekst : Data laden van de server. Even geduld aub.... Alleen, er gebeurt verder niets. Reclame blijft staan en verder niets. Al h.e.e.a. geprobeerd (cache legen, geschiedenis wissen) maar niets helpt. Mijn vraag hoe dit op te lossen?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #145 Gepost op: 25 januari 2017, 22:14:43 »
Ik krijg sinds deze week op de mobiele monitor op mijn windows phone alleen 2 advertenties en de melding dat ik moet wachten tot de data is geladen.

Data laden van de server. Even geduld aub....

URL : m.p2kflex.nl/index.php?regio=71%3B72%3B12%3B&audio=none
maar ook de kale url : https://m.p2kflex.nl/index.php
geeft hetzelfde effect.

Ook ik heb sinds een paar dagen last van het vastlopen van de scanner op m'n Windowsphone (Lumia 925). Tot voor kort nooit problemen gehad en super tevreden met de beste scanner die er te vinden is. Maar nu komen er bij het opstarten opeens twee reclame balken in beeld en de tekst : Data laden van de server. Even geduld aub.... Alleen, er gebeurt verder niets. Reclame blijft staan en verder niets. Al h.e.e.a. geprobeerd (cache legen, geschiedenis wissen) maar niets helpt. Mijn vraag hoe dit op te lossen?

Aanpassing gedaan, is dit opgelost nu?

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Storingen/bugs
« Reactie #146 Gepost op: 25 januari 2017, 22:30:04 »
Peter,

De reclame duwt de meldingentekst uit beeld op de mobiele versie in chrome op android.

De reclame breedte is leidend geworden lijkt het.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #147 Gepost op: 25 januari 2017, 22:37:16 »
De reclame duwt de meldingentekst uit beeld op de mobiele versie in chrome op android.
De reclame breedte is leidend geworden lijkt het.

Klopt, dat is een nieuw probleem. Eerst even kijken of het Windows Phone probleem opgelost is?

Offline rpjmooij

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Storingen/bugs
« Reactie #148 Gepost op: 26 januari 2017, 13:19:44 »
Probleem op mijn Windowsphone nog steeds hetzelfde. En idd helft van de reclamebanners valt 'buiten beeld'.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #149 Gepost op: 26 januari 2017, 13:36:07 »
Probleem op mijn Windowsphone nog steeds hetzelfde. En idd helft van de reclamebanners valt 'buiten beeld'.

Werkt deze wel? https://m.p2kflex.nl/index2.php