Auteur Topic: ProOne + Professional of Jupiter Pro  (gelezen 7578 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline cornetje

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Gepost op: 9 januari 2008, 15:56:20 »
Hallo allemaal,

Ik zal zeker niet de eerste zijn die diet vraagt, maar momenteel zie ik door de beruchte bomen het bos niet meer.

Om mijn nieuwsgierigheid tegemoed te komen ben ik op zoek naar een pager om de brandweer P2000 berichten te kunnen ontvangen voor mijn woonplaats Bilthoven (e.o.). Uiteraard doet in P2000 monitor ook een hoop, maar ik heb niet altijd de PC aanstaan als er weer een brandweerauto met loeiende sirene voorbij raast. Waar gaat ie heen... Wat is er aan de hand....

Wanneer ik het net afspeur lijkt het of er twee pagers zijn die tegen elkaar "strijden". De ProOne + professional teden de Jupiter Pro. Beiden met een lijst aan mogelijkheden.
Nu ben ik een newbe op het terrein van pagers, dus kan ik niet beoordelen of een specifieke optie nou wel zo belangrijk is. Ik zou denk ik eerder afgaan op gevoeligheid en afleesbaarheid. Na wat verder te lezen lijkt woordherkenning en de mogelijkheid om labels aan de CAP-code te koppelen ook een belangrijke feature is.

Wie kan mij helpen.

Waarom zou ik voor de Jupiter Pro kiezen of waarom voor de ProOne + professional.

Graag jullie argumenten / adviezen / ...

Alvast bedankt

Pieter

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2008, 16:18:39 »
Jupiter Pro, zonder twijfel.

Kijk ook een naar de Mercurius II, deze pager is een stuk kleiner en daardoor handiger mee te nemen. Qua functionaliteit is deze hetzelfde als de Jupiter Pro.

Heb zo'n beetje alle pagers in bezit gehad en de ProOne+ de deur uitgedaan vanwege het veelvoudig missen van meldingen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21683
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2008, 16:24:44 »
Citaat van: "Remon"
Heb zo'n beetje alle pagers in bezit gehad en de ProOne+ de deur uitgedaan vanwege het veelvoudig missen van meldingen.

Die ervaring heb ik ook met mijn ProOne+. Gauw maar weer een Jupiter aanschaffen.

GJN

  • Gast
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2008, 21:55:49 »
Ik heb een Pro-one+ nederlandstalig. Geen problemen.
Hoe mem komt met het veelvuldig missen van berichten?????
Ik kan mij hier niet in herkennen.
100% alles ontvangen lukt nooit, ook niet met de Jupitar!!!!
Ik ben dik tevreden met mijn Pager, alleen jamer dat hij altijd in zo'n zwart daglicht gezet moet worden.

Offline cornetje

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2008, 22:33:18 »
Citaat van: "GJN"
Ik heb een Pro-one+ nederlandstalig. Geen problemen.
Hoe mem komt met het veelvuldig missen van berichten?????
Ik kan mij hier niet in herkennen.
100% alles ontvangen lukt nooit, ook niet met de Jupitar!!!!
Ik ben dik tevreden met mijn Pager, alleen jamer dat hij altijd in zo'n zwart daglicht gezet moet worden.

Kijk, dat maakt mij nou aan het twijfelen.
Om er nou twee te kopen gaat me wat ver, maar je zou het bijna doen.
Kan iemand aangeven wat de verschillen zijn tussen deze twee?
en zit er in de regio amersfoort/utrecht misschien een zaak waar ik ze kan kopen?

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2008, 00:55:09 »
Ik heb 5 ProOne+s pagers versleten in minder dan een jaar, allemaal met dezelfde problemen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2008, 00:59:47 »
Citaat van: "GJN"
Ik heb een Pro-one+ nederlandstalig. Geen problemen.
Hoe mem komt met het veelvuldig missen van berichten?????
Ik kan mij hier niet in herkennen.
100% alles ontvangen lukt nooit, ook niet met de Jupitar!!!!
Ik ben dik tevreden met mijn Pager, alleen jamer dat hij altijd in zo'n zwart daglicht gezet moet worden.

Hier is in de loop der jaren toch aardig wat over geschreven op dit forum (door verschillende personen). Denk je dat al die personen liegen? Of zou het stiekum 1 persoon zijn die iets in een kwaad daglicht probeert te plaatsen?

Dat is nu juist het mooie van een forum, het geven van je mening. Maarja als die op wat voor manier dan ook negatief is dan word je verweten iets in een kwaad daglicht te plaatsen... tsssk

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2008, 05:35:44 »
Citaat van: "GJN"
100% alles ontvangen lukt nooit, ook niet met de Jupitar!!!!

Ik wist niet dat de Jupiter ook al in deftige Haagse kringen wordt gebruikt.
Met zo'n mooi goudkleurig doosje erom mag het dan daar wel wat meer kosten  :P
Mvg,
Leen

GJN

  • Gast
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2008, 08:34:18 »
Ik heb Pro-One+ versie 5.80
Zolang ik deze pager nu heb (2 jaar en enkele dagen), heb ik in mijn woonplaats geen melding gemist.  Ook heel weinig verminkte berichten (knipperende tekens).
Naast mijn pager gebruik ik PDW 2.3. (Als controle PD5HW en 112meldingen)
In de pager gebruik ik groepsmeldingen, persoonlijke meldingen en maildrop.
De pager komt uit Groningen.

arjan

  • Gast
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2008, 09:18:57 »
Citaat van: "Remon"
Ik heb 5 ProOne+s pagers versleten in minder dan een jaar, allemaal met dezelfde problemen

Na 2 defecte pagers hoef je toch geen derde pager meer , dan neem je toch een jupiter en ben je van het probleem af??  ( 2 jaar een jupiter nooit problemen gehad)

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2008, 20:04:14 »
Citaat van: "GJN"
Ik heb een Pro-one+ nederlandstalig. Geen problemen.
Hoe mem komt met het veelvuldig missen van berichten?????
Ik kan mij hier niet in herkennen.

Tja niet alleen op je pager kijken, dan weet je dus niet wat je mist  ;)

Citaat van: "GJN"
100% alles ontvangen lukt nooit, ook niet met de Jupitar!!!!

Juist met de Jupiter heb je 100% ontvangst, tenzij je in een bunker zit, dan wordt het wat moeilijker.
Voor mijn werk kwam ik wel eens in zwaarbeveiligde bunkers, en daar viel wel eens een bitje om maar het kwam wel binnen. Dit was niet de schuld van de Jupiter, maar omdat de bunker gemaakt is van beton en staal en zodoende de ontvangst gestoord is.

Citaat van: "GJN"
Ik ben dik tevreden met mijn Pager, alleen jamer dat hij altijd in zo'n zwart daglicht gezet moet worden.

Dat is dus de gebruikers ervaring, en die heb jij kennelijk niet.
Ik heb bijna alle versies van de jupiter gehad, en nooit een melding gemist of verminkt gehad.
Ook de eerste Mercurius had 100% ontvangst en niets op gemist.
Na de Mercurius en Jupiter is de Galaxy in gebruik, en daar het geldt het zelfde voor.

Zou ik nu moeten kiezen, dan deed ik weer hetzelfde, maar zeker geen Pro One.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2008, 21:09:21 »
Citaat van: "arjan"
Citaat van: "Remon"
Ik heb 5 ProOne+s pagers versleten in minder dan een jaar, allemaal met dezelfde problemen

Na 2 defecte pagers hoef je toch geen derde pager meer , dan neem je toch een jupiter en ben je van het probleem af??  ( 2 jaar een jupiter nooit problemen gehad)

Ze zijn telkens geruild door de leverancier, in de tussentijd ook opvolgende versies gehad, allemaal dezelfde problemen.

Daarvoor ook een Bravo 800 en Bravo 802 gehad met precies dezelfde problemen.

GJN

  • Gast
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2008, 08:26:52 »
Citaat van: "Remon"
Daarvoor ook een Bravo 800 en Bravo 802 gehad met precies dezelfde problemen.

Waren dit de Engelstalige pagers met de bekende cap2bug en de vele tone-only's en waar je geen groep in kan stellen?
Zoja? Dan worden oude pagers die niet meer verkrijgbaar zijn vergeleken met nieuwe pagers.
Die pager die ik heb is is geen bravo 800 of 802 maar de opvolger, waar je ook een ander programeerunit voor nodig hebt.+

Bericht aangepast door moderator. SVP citeren op de juiste wijze.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 375
Re: ProOne + Professional of Jupiter Pro
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2008, 09:41:14 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Dat is dus de gebruikers ervaring, en die heb jij kennelijk niet.
Ik heb bijna alle versies van de jupiter gehad, en nooit een melding gemist of verminkt gehad.
Ook de eerste Mercurius had 100% ontvangst en niets op gemist.
Na de Mercurius en Jupiter is de Galaxy in gebruik, en daar het geldt het zelfde voor.

Zou ik nu moeten kiezen, dan deed ik weer hetzelfde, maar zeker geen Pro One.

Het is allemaal heel persoonlijk. Ik heb de allereerste versie van de Jupiter en ik wordt gestoord van de bugs bij programmeren. Zo schiet bijvoorbeeld het contrast regelmatig spontaan naar 1, en ik zie toch echt wel eens een verminkt bericht. Ik heb ook versies erna in mijn handen gehad om te proggen en ook daar veel problemen, zoals het "openstaan" van de pager. Toen had ik het wel gehad met de Jupiter, bovendien hecht ik geen waarde aan programmeerbare alarmtonen of tekstlabels bij elke alarmering. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Privé heb ik een BR802 en van de baas heb ik een jaar lang een BR800 gehad. Met beide pagers geen problemen gehad, ze doen precies wat ze moeten doen: mij waarschuwen als dat nodig is.

Gisteren gewerkt met een Jupiter Pro (geen idee welke versie) en dat ging wat mij betreft prima.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E