Auteur Topic: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203  (gelezen 6874 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #45 Gepost op: 13 februari 2024, 14:44:19 »
Volgens die advertentie is E.T. uit Drachten toch diegene die opgelicht is door E.L. uit Enschede?

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #46 Gepost op: 13 februari 2024, 14:44:49 »
Als je zoekt op Eric Ten Cate oplichter geeft google een link, hierin wordt verwezen naar een 19 jarige uit Enschede.
In het stukje kom ik de naam niet tegen,maar het is wel toevallig.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/de-vier-mannen-27-19-en-43-die-gearresteerd-zijn-in-nijmegen-lieten-internetaankopen-afleveren-bij-wildvreemden~aaffb089/
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #47 Gepost op: 14 februari 2024, 08:26:17 »
E.T. = Erik Tencate

Let wel op dat je nu in dit topic aardig wat info over de heer verspreid, pas op dat je je niet (al dan niet perongeluk) schuldig maakt aan Doxing, wat sinds begin dit jaar ook strafbaar is. Wellicht is het beter om deze zaak over te laten aan de instanties die hiervoor bedoelt zijn.

Ik heb echt 0,0 vertrouwen in de instanties die hiervoor bedoeld. Die doen helemaal niets met een aangifte. Maar ik ben blij om te lezen dat er mensen zijn die daar nog wel in geloven.

Offline bronxboy1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #48 Gepost op: 14 februari 2024, 09:22:11 »
Goeiemorgen. Even wat feiten recht zetten:

- Ik ben opgelicht door ene Jurrie uit Terneuzen, gegevens die hij mij opgaf staan in de advertentie.
- Van doxing kan geen sprake zijn, de advertentie is niet bedoeld om te intimideren of vrees aan te jagen, maar als ik de juiste naam bij deze oplichter heb, kan ik mijn advocaat aan het werk zetten.
- Het accountnaam op Marktplaats zijn de eerste letters van mijn voor- en achternaam. En dat is niet Eric TenCate.
- Ik bied in de advertentie een overbodige scanner aan, om te voorkomen dat Marktplaats de advertentie verwijderd. Anders is het geen verkoopadvertentie, marktplaats kan het dan verwijderen omdat er niks te koop op staat. Iets wat ik in het verleden heb zien gebeuren.

En ik heb contact gehad met Edwin. Er is een link tussen zijn oplichter Erik en mijn oplichter Jurrie.

Offline bronxboy1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #49 Gepost op: 15 februari 2024, 06:54:58 »
Weer een slachtoffer die zich via een marktplaatsbericht aan mij laat weten ook te zijn opgelicht, zelfde namen, bankrekeningnummer, werkwijze.

Online Peter71

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #50 Gepost op: 15 februari 2024, 08:28:33 »
Ik heb echt 0,0 vertrouwen in de instanties die hiervoor bedoeld. Die doen helemaal niets met een aangifte. Maar ik ben blij om te lezen dat er mensen zijn die daar nog wel in geloven.

Je hoeft geen vertrouwen in die instanties te hebben, maar ook hier geld de AVG wet, en als meneer Erik1203 echt bijdehand is kan hij jou zomaar aanklagen wegens het overtreden van de AVG, en dan heeft ook dit forum in ene een groot probleem. Dan zit jij en ook dit forum zomaar in het beklaagdenbankje inplaats die Erik.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/avg-algemeen/de-avg-in-het-kort

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #51 Gepost op: 15 februari 2024, 09:45:16 »
Ik geloof niet dat ik hier heel erg van onder de indruk ben.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 464
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #52 Gepost op: 15 februari 2024, 10:29:33 »

Je hoeft geen vertrouwen in die instanties te hebben, maar ook hier geld de AVG wet, en als meneer Erik1203 echt bijdehand is kan hij jou zomaar aanklagen wegens het overtreden van de AVG, en dan heeft ook dit forum in ene een groot probleem. Dan zit jij en ook dit forum zomaar in het beklaagdenbankje inplaats die Erik.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/avg-algemeen/de-avg-in-het-kort

Theoretisch: ja, inderdaad. Criminelen worden beter door de AVG beschermd dan eerlijke hardwerkende burgers.

Praktisch: als er al iets gebeurd wordt het geheid geseponeerd. Ze hebben bij de rechterlijke macht al geen capaciteit meer om aanranders en verkrachters te vervolgen. Mocht het OM, op basis van de aangifte van een crimineeltje, toch willen gaan vervolgen dan is een belletje naar de Telegraaf of het AD waarschijnlijk genoeg. De maatschappelijke ophef die dan ontstaat is dan meestal genoeg om het OM te laten “ontdekken” dat er teweinig capaciteit is.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #53 Gepost op: 4 maart 2024, 09:29:21 »
Zie dit topic nu pas (vrij laat) - ik heb de afgelopen twintig jaar regelmatig scanners gekocht via internet, en vorig jaar een 3600 van deze Erik. Ook ik dacht toen opgelicht te zijn omdat de communicatie stroef verliep en ik wat “red flags “ had opgemerkt.

Tot mijn verbazing uiteindelijk toch de scanner binnen gekregen.

Wil wellicht zeggen dat er al langer een patroon was, maar het nu echt is geëscaleerd?

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #54 Gepost op: 6 maart 2024, 14:22:42 »
Ene E.T. uit drachten verkoopt de sds200 en had de draagbare versie ervan ook te koop. (sds100)
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 608
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #55 Gepost op: 17 maart 2024, 14:39:30 »
Het loont toch wel degelijk om aangifte tegen dit soort gasten te doen:

https://www.hvzeeland.nl/nieuws/57665-taakstraf-geeist-voor-oplichting-via-marktplaats/
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600