Als ik een dagje Schiphol doe, luister ik naar:
121.9800 (RT) - 121.9750 (exact) Clearance Delivery, daar kun je vluchtnummers als eerste horen.
121.6550 (RT) - 121.6500 (exact) Planner, daar krijgen de toestellen toestemming voor de 'push and start'.
121.7050 (RT) - 121.7000 (exact) Ground voor taxiverkeer naar RWY 06/24 (Kaagbaan)
121.8050 (RT) - 121.8000 (exact) Ground voor taxiverkeer naar RWY's 04/22, 09/27 (Buitenveldertbaan), 36R (Aalsmeerbaan)
121.9050 (RT) - 121.9000 (exact) Ground voor taxiverkeer naar RWY 18C/36C (Zwanenburgbaan)
118.1050 (RT) - 118.1000 (exact) Schiphol Tower Primary RWY 18C/36C
118.2800 (RT) - 118.2750 (exact) Schiphol Tower Primary RWY 18R/36L
119.2300 (RT) - 119.2250 (exact) Schiphol Tower Primary RWY 04/22 and 18L/36R
119.9050 (RT) - 119.9000 (exact) Schiphol Tower Primary RWY 06/24
119.0550 (RT) - 119.0500 (exact) Schiphol Approach / Departure TMA East
121.2050 (RT) - 121.2000 (exact) Schiphol Approach / Departure TMA West
Met dit lijstje kun je uitgaande toestellen volgen todat ze naar andere radarsectoren worden overgezet en inkomende toestellen ruim voordat ze bij Schiphol in de buurt zijn. Meestal scan ik dit lijstje niet maar kies een uitgaande of binnenkomende vlucht van 'begin tot eind'. Overigens houd ik de
Frequentie Database als standaard aan.