Auteur Topic: DOC kaas Hoogeveen  (gelezen 4512 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
DOC kaas Hoogeveen
« Gepost op: 7 maart 2021, 10:52:35 »
Heeft iemand een idee waar DOC Hoogeveen op zou zitten? Ik heb ze in het verleden wel met porto's gezien, maar dat is jaren terug. Ook heb ik bij het langsrijden een keer een CC op een frequentie in de 15x.xxx gehad, maanden meegedraaid en nooit wat op gehoord. Vrachtwagens lijken geen extra antennes te hebben.

Het is lijkt me toch logisch dat zo'n groot bedrijf nog porto's gebruikt? Vooral als ze daar een technische dienst hebben lopen die binnen enkele minuten storingen moet oplossen.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: DOC kaas Hoogeveen
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2021, 12:28:10 »
Ik heb ze er helaas ook nog niet op kunnen betrappen, het is toch een van de grootste bedrijven hier in Hoogeveen. Bij het oude pand aan de Alteveerstraat staan meerdere disconeachtige antennes, maar misschien heeft het ook wel met bliksemafleiding te maken.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: DOC kaas Hoogeveen
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2021, 17:57:10 »
Ik heb ze er helaas ook nog niet op kunnen betrappen, het is toch een van de grootste bedrijven hier in Hoogeveen. Bij het oude pand aan de Alteveerstraat staan meerdere disconeachtige antennes, maar misschien heeft het ook wel met bliksemafleiding te maken.

Dit oude pand wordt nog steeds actief gebruikt, die grote antennes lijken ook wel op die oude PZI antennes die je ook wel op verzorgingshuizen ziet.

Ik heb wel eens de daken afgespeurd naar antennes, maar die hoeven natuurlijk niet aan de zichtbare kant van het pand te staan, of überhaupt buiten. Het pand is ook enorm, waar een simpel UHF antennetje niet op zou vallen. Je zou echter wel verwachten dat de chauffeurs zich op de een of andere manier melden bij binnenkomst. Ik weet dat het budget van DOC echt enorm is, dus het zou me ook niet verbazen als het via een 4G achtige constructie gaat.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 210
Re: DOC kaas Hoogeveen
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2021, 21:13:37 »
Ik ben er in het verleden aan het werk geweest en om het terrein op te komen wordt gebruik gemaakt van een intelligent camera systeem die kentekenplaten herkent.
Kom je een tweede keer weer, gaat de slagboom automatisch open.
Ik neem aan dat zo ook de vrachtwagens worden aangemeld.
Het is mij niet opgevallen of ze er met porto`s lopen

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: DOC kaas Hoogeveen
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2022, 22:07:42 »
We hoeven hier ook niet meer naar te zoeken, ik heb recent een medewerker gesproken. Er worden geen portofoons gebruikt bij DOC.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500