Auteur Topic: Winradio of iets anders?  (gelezen 3431 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

DennUs

  • Gast
Winradio of iets anders?
« Gepost op: 29 december 2005, 15:25:53 »
Ik ben vroeger veel bezig geweest met allerlei communicatie apparatuur. 11mtr, 3mtr, 2mtr. En ook veel geluisterd op de kortegolf. Nu wil ik weer eens kijken of de hobby nog leuk is. Ik zit hierbij te denken aan een WINRADIO doosje gekoppeld aan mijn huidige hobby, de PC. Nou weet ik nog uit het verleden dat PC's gigantisch konden storen op, met name, de kortegolf. Mijn idee is nu om de WINRADIO zover mogelijk van de PC te plaatsen, eventueel in de buurt van de antenne. En op die manier hoop ik de storing te beperken. Ik ben nu op zoek naar ervaringen van mensen met Winradio of soortgelijke programma's. Ik zou de apparatuur ook heel ergens anders kunnen plaatsen en dan eventueel, als dat beschikbaar is, via IP (het internet) willen bedienen en luisteren.

Heeft iemand misschien een link naar een website met gebruikers ervaringen o.i.d.???  

Ik heb veel interesse, wil niet meteen allerlei vragen stellen, dus ben van plan er veel over te lezen.

Gert Jan

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2005, 17:31:32 »
Ik heb een 1550E gehad maar was daar niet blij mee.
Schofterig duur ding met een slechte gevoeligheid en een nog slechtere selectiviteit.
Het aantal mogelijkheden was wel leuk maar werd continu verpest door de eigenschappen van de WinRadio.

DennUs

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2005, 08:55:42 »
Bedankt! Ik weet ook niet of het Winradio gaat worden. Ik heb gelezen dat AOR ook zo iets heeft. Ik zie voor de rest geen reakties. Misschien wordt deze oplossing niet zo heel veel gebruikt.

Gert Jan

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2005, 12:17:05 »
Wat wil je precies doen?
HF luisteren of HF ontvanger persé via de pc bedienen?

DennUs

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2005, 16:05:01 »
Eigenlijk alles voornamelijk luisteren. Dus HF en VHF.

Gert Jan

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2005, 22:48:21 »
Dan kan je toch een stevige ontvanger kopen die je al dan niet met de pc kunt bedienen.
Ontvangers die daarvoor geschikt zijn zijn oa de JRC 545 (met VHF optie), Icom R8500 en de AOR5000.

DennUs

  • Gast
Re: Winradio of iets anders?
« Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2006, 18:36:06 »
Okay, dan weet ik even wat meer. Ik wil mijn ontvanger gewoon NIET in de buurt van de PC. Van vroeger weet ik nog dat de PC mijn ontvangst gewoon helemaal ontregelde.  Ik ga even naar die genoemde ontvangers kijken. Bedankt!