Auteur Topic: Spottersplekken Rotterdamse haven  (gelezen 6817 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline CMS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Spottersplekken Rotterdamse haven
« Gepost op: 8 juli 2014, 23:23:47 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar interessante spottersplekken in de Rotterdamse haven. M.a.w. wat zijn leuke plekken om, gewapend met scanner, de Rotterdamse haven te verkennen?

Ik ken er zelf een paar:
  • Einde van de Noordzeeweg (landtong). Mooie plek, deels met verhoging waar je met de auto op kunt rijden, ter hoogte van de Stena Line.
  • Hoek van Holland, Koningin Emmaboulevard, naast het visrestaurant.
  • Maasvlakte, Slag Maasmond, bij de friettent, alle schepen van en naar zee zie je voorbij komen.
  • Einde D'arcyweg, bij de 6e petroleumhaven, parkeren in de buurt van de radarpost.

Wie kent er meer? Of betere?

Zijn er hier meer mensen die er af en toe op uit trekken in de Rotterdamse haven om het reilen en zeilen van de haven te volgen? Luister je dan voornamelijk naar de sectorkanalen? Of ook naar andere freqs?

Ben benieuwd!
Icom R-20, Uniden UBC3500XLT, Uniden BCT15X, Uniden Bearcat UBC9000XLT, AOR 3000A, Realistic Pro-2006, Jupiter Pro 9.1

Offline Ernst

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2014, 13:52:40 »
Zo is er nog een ''uitkijkheuvel'' aan de noordzijde van de Nwe Waterweg, en wel direct achter het informatiecentrum van de Maeslantkering, gezien van uit HvH.

Offline CMS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2014, 15:04:15 »
Oja dat is waar! Nooit geweest maar ik weet wat je bedoelt. Kun je daar ook met je auto op?
Icom R-20, Uniden UBC3500XLT, Uniden BCT15X, Uniden Bearcat UBC9000XLT, AOR 3000A, Realistic Pro-2006, Jupiter Pro 9.1

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2014, 16:32:27 »
Vanaf de Welplaatweg kijk je zo op Keppel Verolme, altijd wel wat interessants te zien. Verder bij verkeerscentrale Botlek is ook een een vaarverkeer van de Nieuwe Maas, Oude Maas en richting Keppel Verolme

groet,,,,John R

Offline Ernst

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2014, 17:51:39 »
Oja dat is waar! Nooit geweest maar ik weet wat je bedoelt. Kun je daar ook met je auto op?

Ja dat kan. Als je bij de STENA (transporter) LINE komt en de weg langs het water richting Maeslantkering rijdt, dan is daar ca 100-200 m verder een mogelijkheid om de berg op te rijden.
Suc6

paul19622

  • Gast
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2014, 15:42:20 »
Vanaf de Welplaatweg kijk je zo op Keppel Verolme, altijd wel wat interessants te zien. Verder bij verkeerscentrale Botlek is ook een een vaarverkeer van de Nieuwe Maas, Oude Maas en richting Keppel Verolme

groet,,,,John R

Mag je de Welplaatweg dan helemaal uitrijden John? Ik dacht (tijd geleden) dat daar halverwege een slagboom en een portiersloge van de Vopak stond, of is dat toch gewoon algemeen terrein waar je door mag rijden?

Groetjes Paul,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Spottersplekken Rotterdamse haven
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2014, 17:58:28 »
Hallo Paul,
Ik zie nu dat ik een foutje gemaakt heb. Voor die slagboomen (100mtr) naar links kom je op de Welplaatkade terecht. Firma Hertel is daar o.a gevestigd, je staat dan recht tegenover het dok van Keppel Verolme. Ik heb bij Hertel aan de Welplaatkade een paar jaar gewerkt, prachtig uitzicht en heel veel te beluisteren op de scanner.

groet....John