Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 614933 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1230 Gepost op: 1 januari 2013, 15:52:33 »
Wie helemaal wil bij blijven met de hervormingen inzake het nummerplan van de brandweer en de tabellen wil binnenhalen, kan HIER terecht.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline rudi

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1231 Gepost op: 4 januari 2013, 22:35:08 »
hallo,

Ik ben opzoek naar de ric code van Sint Truiden ik had die maar er komt niets meer op van die van Sint Truiden heb jij soms andere ric code

Offline tommy79

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1232 Gepost op: 5 januari 2013, 13:29:09 »
Ik had graag de RIC-code's van de ziekenwagen Mechelen 1, Mechelen 2 en Duffel geweten.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1233 Gepost op: 5 januari 2013, 17:29:49 »
@Asterix: email van een klant: 0109048 ziekenwagen brandweer Balen.

E.e.a. is niet gecontroleerd door mij.

Offline rudi

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1234 Gepost op: 5 januari 2013, 18:17:47 »
Ric code Sint Truiden is terug ok . Maar wik vind het raar dat ik niets van de ambul Tienen binnenkomt en van de brandweer wel. Weet iemand iets daarvan?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1235 Gepost op: 5 januari 2013, 22:24:57 »
Ik had graag de RIC-code's van de ziekenwagen Mechelen 1, Mechelen 2 en Duffel geweten.

Hebben deze mensen wel pagers? Mechelen 1 en 2 hebben als standplaats de spoedgevallendienst van het Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen, ziekenwagen Duffel staat in het ziekenhuis van Duffel. Alle wagens zijn van de firma Falck-Ambuce en deze mensen worden telefonisch door de 100-centrale op de spoed verwittigd waarna er via het interne communicatiesysteem alarm wordt gegeven. De SDS is inmiddels naar de wagen (boordradio) gestuurd. Heeft men de bemanning nu ook pagers gegeven?

@Asterix: email van een klant: 0109048 ziekenwagen brandweer Balen.

Dankjewel, Semafoonwinkel. Is dat de vaste pager van de ziekenwagen of EEN pager van EEN brandweerman die met de ziekenwagen rijdt?

Maar wik vind het raar dat ik niets van de ambul Tienen binnenkomt en van de brandweer wel. Weet iemand iets daarvan?

Volgende codes al opgevolgd?

0206003  
0206059
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline tommy79

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1236 Gepost op: 6 januari 2013, 10:02:37 »
Oei, misschien totaal naast de kwestie dan, maar ik dacht dat de sds-en ook op pager konden ontvangen worden (ben nogal nieuw in deze materie)?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1237 Gepost op: 6 januari 2013, 11:16:33 »
Oei, misschien totaal naast de kwestie dan, maar ik dacht dat de sds-en ook op pager konden ontvangen worden (ben nogal nieuw in deze materie)?

De FOD Volksgezondheid is daar inderdaad jaren geleden mee begonnen als proefproject. In eerste instantie waren dat SDS'en die ook een alarm gaven op pagers van MUG-bemanningen (provincies West-Vlaanderen, Luik en Limburg) en hier en daar een lokaal initiatief (vb. PIT-bemanning in Namen). Uit privacyredenen werden dat echter al snel standaardberichten als "INTERVENTIE HC 100", zonder meer.

Sinds dit najaar stuurt men die XML-berichten ook naar de pagers van ziekenwagenbemanningen die langzamerhand ook pagers beginnen krijgen van de FOD of - in voorkomend geval - van het eigen Rode Kruis en wordt dat systeem verder en verder uitgerold, sinds dit najaar in Luik en Henegouwen om te beginnen. In Luik is het nog zeer beperkt qua info, in Henegouwen begint men toch al adressen en info over de pathologie door te sturen. We zullen moeten zien wat dit geeft.

Dit alles staat los van de alarmering van brandweerkorpsen en hun ziekenwagens die via eigen pagers en procedures verloopt.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1238 Gepost op: 6 januari 2013, 15:18:30 »
Ik ben volop bezig aan een update van de codes, houd dus zeker alle topics hierover in de gaten  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline wcappelle

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1239 Gepost op: 6 januari 2013, 20:00:32 »
Ik kijk alvast uit naar de codes van Waregem. Ik ontvangen enkel de oproepen overdag. Heeft iemand een algemene code?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1240 Gepost op: 7 januari 2013, 03:33:53 »
Ik kijk alvast uit naar de codes van Waregem. Ik ontvangen enkel de oproepen overdag. Heeft iemand een algemene code?

Die algemene codes zullen minder en minder voorkomen en misschien in Fluvia al niet meer worden gebruikt. Dankzij gesofisticeerde aanmeldsystemen kan men exact het benodigde aantal manschappen per specialiteit individueel oproepen. Voor zoiets is pdw dus veel beter om op te volgen. Enkel bij een tekort aan beschikbare manschappen wordt dan overdag nog wel eens een volledige groep opgeroepen.

Ik volg het op.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline wcappelle

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1241 Gepost op: 7 januari 2013, 03:36:50 »
Ik zal het hier zeker en vast volgen.... Ik wil je alvast bedanken voor alle tijd die jij hier insteekt! Ik sta op het punt om zo een blackbox te kopen en mij apollo beeper enkel te gebruiken voor onderweg. Speelt een blackbox een geluid af bij een inkomende oproep met de computer in slaapstand?

Offline tommy79

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1242 Gepost op: 7 januari 2013, 15:11:18 »
Oei, misschien totaal naast de kwestie dan, maar ik dacht dat de sds-en ook op pager konden ontvangen worden (ben nogal nieuw in deze materie)?

De FOD Volksgezondheid is daar inderdaad jaren geleden mee begonnen als proefproject. In eerste instantie waren dat SDS'en die ook een alarm gaven op pagers van MUG-bemanningen (provincies West-Vlaanderen, Luik en Limburg) en hier en daar een lokaal initiatief (vb. PIT-bemanning in Namen). Uit privacyredenen werden dat echter al snel standaardberichten als "INTERVENTIE HC 100", zonder meer.

Sinds dit najaar stuurt men die XML-berichten ook naar de pagers van ziekenwagenbemanningen die langzamerhand ook pagers beginnen krijgen van de FOD of - in voorkomend geval - van het eigen Rode Kruis en wordt dat systeem verder en verder uitgerold, sinds dit najaar in Luik en Henegouwen om te beginnen. In Luik is het nog zeer beperkt qua info, in Henegouwen begint men toch al adressen en info over de pathologie door te sturen. We zullen moeten zien wat dit geeft.

Dit alles staat los van de alarmering van brandweerkorpsen en hun ziekenwagens die via eigen pagers en procedures verloopt.

Bedankt al voor de uitleg.
Dus als ik het goed begrijp is er geen enkele mogelijkheid om de sds te ontvangen die naar een bepaalde zender wordt gestuurd?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1243 Gepost op: 9 januari 2013, 09:25:19 »
Speelt een blackbox een geluid af bij een inkomende oproep met de computer in slaapstand?

De Blackbox maakt op zich weinig geluid (je kan wel de riedel bij het ontvangen van een bericht laten horen maar die is tamelijk stil en dan gaat ie natuurlijk bij élke melding kraken). In het programma zelf kan je audio-filters instellen maar de software zal zich niet anders gedragen dan andere software wanneer je pc in slaapstand gaat.

Dus als ik het goed begrijp is er geen enkele mogelijkheid om de sds te ontvangen die naar een bepaalde zender wordt gestuurd?

Toch niet bij mijn weten.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1244 Gepost op: 9 januari 2013, 09:39:27 »
Ik zal het hier zeker en vast volgen.... Ik wil je alvast bedanken voor alle tijd die jij hier insteekt! Ik sta op het punt om zo een blackbox te kopen en mij apollo beeper enkel te gebruiken voor onderweg. Speelt een blackbox een geluid af bij een inkomende oproep met de computer in slaapstand?

De Blackbox ontvangt alleen.
En de software stel je in om bepaalde geluiden af te spelen bij
binnenkomst van gefilterde meldingen.
Slaapstand is mogelijk, je kunt zelf selecteren welke onderdelen
mogen "slapen".