Auteur Topic: 27 mc ?  (gelezen 42264 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Robert-Jan

  • Gast
27 mc ?
« Gepost op: 10 augustus 2003, 13:00:06 »
ZIjn er mensen op het forum die actief zijn op de 27mc? zo ja, welke regio zit je ? wordt daar ook nog op packet gewerkt ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2003, 19:18:00 »
Hoi Robert-Jan,

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 27MC behoorlijk dood is gebloed. Vroeger zat ik dag en nacht op 27MC (ook op packet), tegenwoordig doe ik er al een paar jaar niets meer mee, evenals het gros van de mensen die ik daar toen van kende. Op packet ben ik het meest aktief geweest, op een gegeven moment draaide ik een goed lopend BBS-station alhier in Zoetermeer, totdat het animo behoorlijk afnam (evenals mijn eigen interesse) en ben ik er maar mee gestopt...

In de nieuwsgroep nl.radio.scanners lees ik weleens berichten van mensen waar een packetcall in voorkomt, maar verder hoor je er erg weinig meer van... Beetje langzaam he ;)

Groeten, Peter.

Robert-Jan

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2003, 20:23:48 »
Klopt Peter, het is behoorlijk doodgebloed. Ik heb sinds 3 weken mijn antenne weer op het dak gezet (scanner antenne moet er nog bij, maar ik had geen bochtje om hem op te plaatsen  :D ) en er is niet veel te horen. Ik heb een paar mensen gesproken uit de regio hier, en zelfs even met Den Bosch gepraat (Geldrop --> Den Bosch...niet slecht he ?  :D  )

Ik heb ook jaren een BBS gehad in Eindhoven. (EH1BBS, misschien ooit eens voorbij zien komen ?) Laatste 2 jaar heb ik bijna de hele mail routing voor NB-oost verzorgd. Ik belde in bij NL3DRN (Edwin) en vanuit daar ging het bij ons de regio in. Het is inderdaad langzaam, maar ik vondt het toch ontzettend leuk om te doen. Het was toch een waterdicht netwerk wat er toen der tijd in Nederland lag ?? Het blijft een hobby, en een hobby mag tijd kosten...whahaha. Ik zou best wel weer een BBS willen opzetten. Misschien dat ik het hier wel weer eens aan de gang help en paar keer per uur een frame de lucht in stuur. Misschien dat er mensen opaf komen.

Verder heel veel gevost op 27mc. Elke zaterdag van een uur of 9 tot 5 uur s'morgens aantoe. En jij wil nie weten hoeveel schade we hebben gereden!  :D  :o  Maar ontzettend leuke tijd gehad.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2003, 01:28:49 »
Citaat van: "Robert-Jan"
Ik heb ook jaren een BBS gehad in Eindhoven. (EH1BBS, misschien ooit eens voorbij zien komen ?)

Ja die komt me wel bekend voor, mijn BBS was NL3ZMR.

Citaat van: "Robert-Jan"
Ik belde in bij NL3DRN (Edwin) en vanuit daar ging het bij ons de regio in.

Edwin ken ik ook, zelfs persoonlijk. Is weleens verschenen op een sysopmeeting hier in de regio. Hij was destijds een belangrijk knooppunt binnen het Nederlandse packetnetwerk.

Citaat van: "Robert-Jan"
Verder heel veel gevost op 27mc. Elke zaterdag van een uur of 9 tot 5 uur s'morgens aantoe.

Yep ook dat ken ik. Ik heb voornamelijk gevost voordat ik mijn rijbewijs had. Ik had een hele constructie gemaakt op mijn brommer (antenne achterop, microfoon in de helm, bak+meter op het stuur) en dat werkte echt grandioos  :D

Groeten, Peter.

Robert-Jan

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2003, 11:59:31 »
Edwin kende ik in die tijd ook persoonlijk vrij goed. Diverse malen samen met hem een SysOp meeting gedaan voor de BBS'en hier in de regio, en vaak zat met hem aan de telefoon gehangen. Goeie vent is Edwin, jammer dat ik hem nooit meer spreek.

Ja, NL3ZMR heb ik wel eens voorbij zien komen ja. Ik was toevallig gister nog wat zooi van de verhuizing aan het opruimen en kwam daar nog wat oude verslagen tegen van SysOp meetings. Wel leuk om weer terug te lezen dan.

Wel apparte constructie, op je brommer! whahaha. Dat had ik wel eens willen zien ! :D Voordeel is natuurlijk wel dat je makkelijk overal tussendoor kunt, waar we met de auto nog wel eens  problemen hadden. Laatste jaar hebben we voornamelijk in de bossen gevost, bij Leende/Valkenswaard en ook bij Heeze. Ook regelmatig tegen de belgische grens aan. Voorheen deden we nog wel eens in de stad of in woonwijken, maar daar is op een gegeven moment het leuke vanaf.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2003, 12:30:32 »
Robert-Jan,

Ik was recentelijk nog in Geldrop (eigenlijk in Mierlo) en heb wat foto's gemaakt om mijn GSM-site enigzins aan te vullen. Kijk eens op http://www.gsm-info.tk

Groeten, Peter.

Robert-Jan

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2003, 15:33:01 »
Ja dan heb ik wel een vermoeden waar je geweest bent  :D

Leuke site trouwens, hoe kom je daar toch bij om zoiets te gaan maken ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2003, 15:47:23 »
Hoe ik erbij kom om zoiets te maken? Tja ieder zijn hobby, en dat soort dingen vind ik gewoon interessant. Ik krijg een hoop reakties op die site dus ik ben kennelijk niet de enige ;-)

Ik neem aan dat er veel mensen zijn met enig interesse in radiocommunicatie die benieuwd zijn welke antenne nu van wie is. Nou aan de hand van die site kun je daar wellicht achter komen.

Die site heeft inmiddels aardig wat mensen aan het speuren gezet, als ik alle reakties mag geloven ;-)

Het zijn 2 flats in Geldrop. De namen weet ik niet precies, maar als je vanaf de snelweg Geldrop binnen rijdt dan rijd je al snel op een rotonde, en vlak daarnaast staat een flat van ongeveer 12 hoog. Verder nog eentje meer richting het oosten, een beetje richting Mierlo geloof ik...

Groeten, Peter.

Robert-Jan

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2003, 17:12:30 »
Ja klopt, de eerste ligt op de Reinoutlaan geloof ik, en die andere liggen tegen de bosrand aan. Vriend van mij woont in 1 van die flats tegen de bosrand aan. Langs de snelweg naar Venlo staat er ook nog eentje net buiten Geldrop, maar dat is een grote mast. Ook snelweg richting Maastricht ter hoogte van Leende staat ook nog een grote mast. Of ben je daar niet in geintresseerd ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2003, 17:18:44 »
Ongetwijfeld, er staan duizenden GSM-masten in Nederland :)

Op mijn site staat inmiddels meer dan genoeg. Het enige wat nog wordt aangevuld dat zijn bijzondere en camouflage sites. In Mierlo hangen bijvoorbeeld Vodafone en Orange in de kerk. In Geldrop heb ik eerdlijk gezegd weinig bijzonders gezien...

Groeten, Peter.

Robert-Jan

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2003, 21:37:46 »
Ik zal er toch es op gaan letten hier en als ik iets vreemds zie zal ik het je melden  :D

Tom

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2003, 18:33:17 »
Hier in de regio Rotterdam Rijnmond is het aardig druk op de 27mc band.
Ben zelf ook aktief op de 27mc 11mtr band.
Met name op de hoge band in usb dx verbindingen met heel de wereld
zijn daar mogelijk .

danny

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2003, 00:58:45 »
heb ook jaren er opgezeten ,maar hier in belgie is he doodstil geworden de laatste 8 jaren

Toontje

  • Gast
11 meter dood??
« Reactie #13 Gepost op: 8 november 2003, 23:19:35 »
11 meter doodgebloed wil je zeggen? Het is nog nooit zo druk geweest op de 27MC band! Of je moet de legale CB band bedoelen, daar zit inderdaad niemand meer. Maar van 27.405 tot 27.825 is het nog behoorlijk druk, hoor. Als er tenminste propagatie is.

73's de 30IR030 Ton.

Oh, en packet hoor je inderdaad niet zo veel meer. Daar gebruiken ze tegenwoordig internet voor, denk ik ..... ;-)

Ramses

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2004, 11:59:20 »
Ik kwam met m'n oom vaak in Rotterdam en dan wordt je echt gek; er is ongelovelijk veel radio verkeer op 11 meter band.

Ik ben nu eigelijk nog opzoek naar een 2e hands of goedkoop nieuw scannertje waarmee ik de 27 mc bank kan onderscheppen (24.000 tot 66.0000 mHz zoek ik).
Misschien iemand nog een tip? ;).