Auteur Topic: site zaventem 51B9  (gelezen 8022 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
site zaventem 51B9
« Gepost op: 21 maart 2008, 22:02:59 »
Hallo kan iemand deze site nog ontvangen op 420.6125,ik niet meer. :(

MVG.

Gert Jan

  • Gast
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 22:50:39 »
Die kende ik nog niet, misschien zit hij nu op een andere frequentie?

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2008, 23:07:02 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Die kende ik nog niet, misschien zit hij nu op een andere frequentie?

Hoy Gert Jan,
zo een half jaartje geleden nog kon ik deze site goed ontvangen hier in noord-oost brabant,het signaal is toen zwakker geworden en nu sinds een paar weken hoor ik niks meer.
Ik heb de frequenties afgezocht maar zonder succes,misschien heeft men het uitgangsvermogen naar beneden gedraaid.
Met verder afgelegen sites zoals die van Mechelen en Grimbergen heb ik geen problemen.
Misschien moet ik een beter antenne plaatsen ik gebruik nu een discone op zolder :)
 
Groeten,
Eavesdrop

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2008, 12:56:33 »
Weet je waar de antenne staat? Ik vermoed Brucargo?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2008, 13:13:37 »
Hallo,
Nee ik weet niet waar de antenne staat maar ik hoor daar de mensen van "Flightcare" ,die zitten inderdaad in gebouw 704 brucargo (ex SABENA Cargo), maar zij lossen/laden ook de vliegtuigen.

Volgens de sitekaart van entropia staat er eentje in Zaventem maar waar precies weet ik niet.

Groeten Eavesdrop

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2008, 01:28:11 »
Het meest logische zou zijn dat ie op Gebouw 705 staat, het hoogste gebouw uit de omtrek. Misschien eens gaan kijken?

Wat hoor je nog buiten Flightcare? Zo ongeveer elke dienst op de luchthaven werkt met trunking. Dan denk ik aan de veiligheidsdiensten, bijvoorbeeld, tenzij ze al op Astrid zitten.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2008, 10:36:50 »
Logisch gezien wel,maar als ik mij niet vergis staat op dat gebouw de radarantenne.
Zelf gaan kijken kan ik niet,anders had ik het allang gedaan hoor ben sinds 10 jaar invalide.

Verder hoor ik daar niks komende van het vliegveld, wel nog een paar taxibedrijven.
De veiligheidsdiensten zullen wel op Astrid zitten maar Astrid maakt gebruik van het Tetranetwerk ,dus het kan best zijn dat de andere bedrijven daar ook gebruik van maken?.

Halverwege de jaren '90 schakelde men bij SABENA ook over op een digitaal systeem en dat zal zeker Astrid niet zijn geweest.

Eavesdrop.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2008, 12:36:27 »
Tot midden 2003 heb ik daar zelf rondgelopen. De meeste diensten (al zeker alle BIAC-diensten) gebruikten toen van die oude AEG-brol. Ze spraken over een omschakeling van alle BIAC-diensten naar ASTRID maar dar verklaart natuurlijk niet waarom al die andere private gebruikers niet zijn te horen, noch waarom het signaal van die site is weggevallen.

De radar op G705 is bij mijn weten al een hele tijd verplaatst.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2008, 13:06:30 »
De site 51B9 kan ik terug ontvangen hoor het moet aan de radio condities gelegen hebben,ik woon zo'n 40 km daarvandaan.

Trouwens ik heb daar ook rondgehangen :),maar we zullen maar niet teveel verklappen hé.

Allez beste groeten en tot later.

EAVESDROP.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2008, 22:43:23 »
Op de antenne van Leuven alvast heel het weekend de organisatie van het stadsfestival Leuven in Scéne.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2008, 13:32:47 »
Spijtig,ik kan Leuven niet ontvangen maar op die frequentie ontvang ik 50F1, ik denk dat het die van Luik is.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2008, 16:31:30 »
Ik hoor op mijn handscanner in Leuven een 5/5 op één van de frequenties die verbonden zou zijn met een antenne in Leuven. Het vreemde is dat het nu al gedurende twee dagen voortdurend twee Franstalige vrouwen zijn die het verkeer van toeristen (opstappen bus, vertrek, etc) naar elkaar doorseinen. Kan iets in Leuven zijn maar lijkt me vreemd. Jij hoort niets gelijkaardigs op de antenne van Luik?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2008, 16:59:20 »
nee ik hoor daar alleen maar een taxibedrijf maar het zou best kunnen dat jij op één van de Leuvense voicekanalen een zender hoord van een andere site hoor.

We zitten in een hoogdrukgebied en dat geeft soms ontvangstmogelijkheden van stations die ver afgelegen zijn en die je anders niet hoord.

Ik kan helaas zelf niet op onderzoek gaan wegens mijn ziekte,tijd heb ik anders genoeg.

Groeten.

Gert Jan

  • Gast
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2008, 23:41:46 »
Wil het een beetje lukken met TrunkView heren? ;)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2008, 00:32:22 »
gaat wel Gert Jan,vandaag een nieuwe antenne in gebruik genomen,een colinair 6dbd 420-460Mhz en dat gaat een stuk beter dan mijn discoun.
Er zijn momenteel goede condities op UHF (13mei 01h15), ik kan zelf Tilburg en Roosdaal ontvangen.
Spijtig dat er zo weinig Belgen meeluisteren anders zouden we misschien wat meer info krijgen hier in het forum :) .
Bedankt trouwens voor het plaatsen van de site update!.

Eavesdrop.