Auteur Topic: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker  (gelezen 3256 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2151
Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Gepost op: 4 maart 2006, 18:58:31 »
Hallo,

Ik ben naarstig opzoek naar de frequenties van takel-/bergingsbedrijven Boots te Hem, en Schoenmaker te Avenhorn.

De voertuigen van Boots die ik tot nu toe ben tegengekomen hebben allemaal een VHF antenne op hun dak staan. Of Schoenmaker nog frequenties gebruikt weet ik niet zeker.

Overigens ben ik geinteresseerd in frequenties van alle takel-/bergingsbedrijven in Noord-Kennemerland, West-Friesland en de Kop van Noord Holland.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2006, 21:51:52 »
Daaf, ik meen te weten dat ze ergens laag in de 160mhz zaten.
Boots bedoel ik.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2151
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2006, 08:55:19 »
Citaat van: "RonAlmere"
Daaf, ik meen te weten dat ze ergens laag in de 160mhz zaten.
Boots bedoel ik.

Ron,

Ik heb van Boots de frequentie 164.3700 in mijn lijst staan, maar daar is het angstvallig stil op.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2006, 19:38:49 »
Citaat
Ik ben naarstig opzoek naar de frequenties van takel-/bergingsbedrijven Boots te Hem, en Schoenmaker te Avenhorn.

De voertuigen van Boots die ik tot nu toe ben tegengekomen hebben allemaal een VHF antenne op hun dak staan. Of Schoenmaker nog frequenties gebruikt weet ik niet zeker.

Overigens ben ik geinteresseerd in frequenties van alle takel-/bergingsbedrijven in Noord-Kennemerland, West-Friesland en de Kop van Noord Holland.

Hoi Daaf,

Heb je ooit nog wat kunnen vinden?

Mars

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2151
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2006, 19:44:57 »
Citaat van: "Mars"
Citaat
Ik ben naarstig opzoek naar de frequenties van takel-/bergingsbedrijven Boots te Hem, en Schoenmaker te Avenhorn.

De voertuigen van Boots die ik tot nu toe ben tegengekomen hebben allemaal een VHF antenne op hun dak staan. Of Schoenmaker nog frequenties gebruikt weet ik niet zeker.

Overigens ben ik geinteresseerd in frequenties van alle takel-/bergingsbedrijven in Noord-Kennemerland, West-Friesland en de Kop van Noord Holland.

Hoi Daaf,

Heb je ooit nog wat kunnen vinden?

Mars

Nee, helaas Marcel. Ik speur nog steeds de banden af....

Offline Mars/M [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2006, 23:36:21 »
Citaat
Nee, helaas Marcel. Ik speur nog steeds de banden af....

hmm, jammer, maar ik speur met je mee  ;)

groet,
Mars

Offline Mars/M [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2006, 13:35:40 »
Citaat
Ik heb van Boots de frequentie 164.3700 in mijn lijst staan, maar daar is het angstvallig stil op.

Die frequentie heb ik inderdaad ook gevonden in mijn oude scannerboekie uit 1990.  ;)   Ik laat 'm ook maar even meedraaien, maar zal wel verouderd zijn.
Mars

Offline Mars/M [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2007, 13:38:57 »
Citaat
Overigens ben ik geinteresseerd in frequenties van alle takel-/bergingsbedrijven in Noord-Kennemerland, West-Friesland en de Kop van Noord Holland.

Het is me gebleken dat ook Koppes hier nog steeds na aanrijdingen wegsleept. Blijkbaar werken ze samen met Haulo die het 'eerste recht' hier in en rond Alkmaar heeft.

Van Koppes heb ik 158.4500 als frequentie. Of die nog in gebruik is durf ik nu nog niet te zeggen.

Overigens was er tijdje terug hier vlak achter m'n huis een beste klapper. Twee wagens van Haulo erbij. Beiden inderdaad geen mobilofoon. Ze werkten inderdaad met mobieltjes.

vr.gr.
Mars

Offline Rega

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: Takel-/Berginsbedrijven Boots en Schoenmaker
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2010, 22:55:36 »
Bergingsauto's van Boots BV nogsteeds met een beste VHF antenne op dak, ook bij het bedrijf zelf in Hem, nogsteeds de VHF antenne op de mast staan.

Ik heb beide frequenties meelopen in de scanner, heb er ooit wat vaag gepraat op gehoord.

Iemand inmiddels al meer nieuws hierover, en of wijzigingen? ben namelijk wel benieuwd hiernaar.  :D
Uniden UBC780XLT
Albrecht AE230H
VHF-UHF basis antenne
Ontvangst: West-friesland