Auteur Topic: Diamond D-777  (gelezen 36548 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Antenne plaatsing........
« Reactie #30 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:36:39 »
Hoi Bart,
Ben weer wakker...... ;)
Om even jouw antenne probleem bij de kop te nemen.
Toen ik zo'n 19 jaar terug op een flat in Amersfoort woonde heb ik het bij de verhuurder voor elkaar gekregen om een antenne op het platte dak van de flat te mogen zetten.
Ik moest toen wel officieel aantonen dat ik 27 mc amateur was ( dat was ik niet maar ik heb voor de vorm toen maar een machtiging gekocht ) en toen heb ik een aangepaste 27 mc spriet voor de HF banden neergezet en een discone ( daar ging het me uiteindelijk om ) voor de luchtvaart én hulpdiensten.
Wel heb ik de zaak op eigen kosten aan de bliksem beveiliging moeten laten monteren en ik moest aantonen dat ik WA verzekerd was voor eventuele schade aan derden.
Maar er ging qua ontvangst natuurlijk wel een wereld voor mij open met de antennes op ruim 23 meter hoogte.
O ja, de coax had ik, verzwaard met een bahco, door de ventilatiekoker laten zakken tot deze bij mijn eigen toilet naar binnen gehaald kon worden ;)
En ik heb er jaren ontzettend veel plezier van gehad.
En ik denk dat de betonnen voet die ik destijds gestort heb nog steeds op het dak staat. :)
Misschien is dit ook een optie voor jou????
Succes met de hobby.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Diamond D-777
« Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2005, 17:06:21 »
Ik heb al stad en land afgebeld......maar welke winkel heeft nu een D-777 liggen voor de verkoop..........????

thnx $ven

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21730
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Diamond D-777
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2005, 17:10:23 »
Citaat van: "sven861"
Ik heb al stad en land afgebeld......maar welke winkel heeft nu een D-777 liggen voor de verkoop?

Ik kwam hem net nog tegen op de site van Dolstra.
http://www.dolstra.nl

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Diamond D-777
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:20:59 »
Hoi Sven,
Sinds vorige week in het bezit van de D-777, via internet besteld bij Dolstra en keurig onder rembours afgeleverd door TPG Post.
Ik had hem enkele weken geleden besteld maar toen had hij ze niet op voorraad, waren wel onderweg uit Japan.
En Dhr Dolstra belde mij keurig ruim één week geleden op om te informeren of ik niet op vakantie was teneinde de antenne te verzenden.
De antenne is zéér degelijk, véél rvs en alu en hij ziet er ondanks zijn gewicht van 1 kg heel degelijk uit.

Overigens heb ik hem vandaag op het dak gezet, ongeveer 11 meter hoog ( 1meter boven de nok )
Aangesloten met goede coax, Aircell-7, met de juiste connectoren ( Antenne PL-259 ontvanger kant BNC )
En ik moet zeggen dat de resutaten prima zijn, de wat zwakkere frequenties van Schiphol komen prima binnen, op de Yupiteru iets beter dan op de UBC 9000 XLT.
Goeie test was ook dat ook Amsterdam Met Broadcast op 126.200 mHz weer bij mij binnen kwam.
Die kreeg ik op mijn discone niet meer binnen......
Verder hoor ik op UHF op dit moment óók de toren van Deelen tijdens het avondvliegen ( 279.250 mHz ) dus ik verwacht bij de wat uitgebreidere testen morgen op de UHF nog wel wat leuke resultaten te hebben.
Dus al met al , een aanrader voor luchtvaar luisteraars.
Trouwens ook nog een bedankje aan alle andere forum gebruikers die mij in het verleden hebben geinformeerd over deze antenne.
Greetz.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21730
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Diamond D-777
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:23:44 »
Citaat van: "Peko"
Verder hoor ik op UHF op dit moment óók de toren van Deelen tijdens het avondvliegen ( 279.250 mHz )

Heeee, die is dus nog steeds in gebruik? Had die van verschillende bronnen als vervallen doorgekregen namelijk.

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Deelen TWR
« Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:29:22 »
Nee hoor Johan,
Het is op dit moment avond vliegen voor Soesterberg en de kisten zijn wat eerder op de avond richting Deelen vertrokken en daar hoor ik ze nu op dit moment  23.35 uur LT nog steeds.
Daar is de toren nu gewoon (tijdelijk) bezet op de eerder genoemde freq.
En binnen nu en een half uur zullen ze wel weer , al dan niet via de Mil, weer terugkomen naar SSB.

Groeten.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Diamond D-777
« Reactie #36 Gepost op: 11 augustus 2005, 00:45:02 »
@peko....ik ben erg benieuwd naar de UHF eigenschappen van de antenne.

Voor iedereen: Ik bedoelde eigenlijk welke winkel heeft er eentje op voorraad liggen....iedereen heeft m in back-order.....

$ven

Gert Jan

  • Gast
Re: Diamond D-777
« Reactie #37 Gepost op: 11 augustus 2005, 10:38:09 »
Citaat van: "sven861"
@peko....ik ben erg benieuwd naar de UHF eigenschappen van de antenne.

Voor iedereen: Ik bedoelde eigenlijk welke winkel heeft er eentje op voorraad liggen....iedereen heeft m in back-order.....

$ven

Volgens mij heeft Dolstra er wel weer een paar, en anders Jacobs?

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 379
Re: Antenne plaatsing........
« Reactie #38 Gepost op: 11 augustus 2005, 10:56:47 »
Citaat van: "Peko"
Toen ik zo'n 19 jaar terug op een flat in Amersfoort woonde heb ik het bij de verhuurder voor elkaar gekregen om een antenne op het platte dak van de flat te mogen zetten.
<KNIP>
Misschien is dit ook een optie voor jou????

Ha Peter,

hier weer een wat late reactie van mijn kant. Ik denk dat bovenstaande geen optie gaat worden. In de huurvoorwaarden is namelijk al afgetimmerd dat er geen schotels e.d. (zichtbaar) geplaatst mogen worden op de balkons. Dit is gedaan om het "gezicht" van het centrum wat te beschermen, zodat er geen wildgroei aan schotels komt te hangen in een winkelstraat. Valt op zich wel wat voor te zeggen natuurlijk. Voor het tekenen van het huurcontract heb ik dit nogmaals nagevraagd, of er echt niet één antenne op het balkon mocht in verband met de hobby. Helaas werd dat dus geweigerd.
Op eigen houtje op het dak zetten zou wel lukken, maar ik ben bang dat ik dan een probleem ga krijgen mocht de bliksem inslaan of als er een lekkage optreedt, en dat risico wil ik niet lopen. Blijft over: min of meer onzichtbaar plaatsen op het balkon. Ik heb nu al een kleine GPA op een hoekje staan wat bijna niet opvalt, maar de D777 is een stuk groter en zal dus in het zicht komen.

Ter verduidelijking hier twee foto's van het balkon, zodat je kan zien wat ik bedoel:





Zoals je ziet is het balkon overdekt, wat de lengtemogelijkheden van een antenne nogal beperkt. De afstand tussen de metalen rail en de bovenzijde is ongeveer 1.20 meter. Bovendien heb ik inmiddels tegen de achterste wand een bloembak staan (trelly) en staat er een kleine tuintafel met twee stoelen. Het balkon is daardoor ook al aardig vol. Het rechter raam op de tweede foto is nu voorzien van een draairam wat naar rechts opengaat. De bebouwing op de achtergrond is trouwens nu op gelijke hoogte met het gebouw waar ik in woon... :(

Groetjes,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Diamond D-777
« Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2005, 11:12:32 »
mmm, Dolstra heeft ze weer over een week of 2/3.

Jacobs is op donderdag gesloten........ morgen ff bellen dus.

Zijn die D-777's van goud ofzo........omdat niemand ze meer heeft? hahaha

$ven

Gert Jan

  • Gast
Re: Diamond D-777
« Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2005, 12:36:35 »
Citaat van: "sven861"
mmm, Dolstra heeft ze weer over een week of 2/3.

Jacobs is op donderdag gesloten........ morgen ff bellen dus.

Zijn die D-777's van goud ofzo........omdat niemand ze meer heeft? hahaha

$ven

Als een nieuw product goed blijkt te werken en ook nog eens niet duur is zal dat best wel snel gaan;-)
De winkel van Jacobs is op donderdag wel gesloten maar volgens mij nemen ze wel de telefoon op!

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Diamond D-777
« Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2005, 12:39:44 »
Helaas.......antwoordapparaat

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Diamond D-777
« Reactie #42 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:29:57 »
Vandaag even een patronix 2200 (wie kent ze nog ;) )aan de D-777 gezet, wow dat maakt het nog beter! Uitgericht op 15 graden kan ik communicatie op de Sircal Satelliet aardig goed volgen (NATO NavSouth, IDR = Rome...) op 258,225 en 258,275!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Diamond D-777
« Reactie #43 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:39:26 »
Citaat
Vandaag even een patronix 2200 (wie kent ze nog  )aan de D-777 gezet, wow dat maakt het nog beter!

Is dat zo'n breedbandige ant versterker Huub? Zo'n ding wat je tussen de ant en de kabel zet met een kastje onderaan zeg maar?
Luisterspulletjes :)

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: Diamond D-777
« Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2005, 14:47:41 »
Voor Bart: ik neem aan dat jij wel planten/boompje op je balkon mag hebben? Dan is het misschien een idee om na het plaatsen van de antenne hem te 'bekleden' met een kunstkerstboom? Op die manier lijkt het mij dat de antenne nagenoeg onzichtbaar wordt. Ik weet natuurlijk niet of het ijzer in de boom je ontvangst slechter maakt.

Vriendelijke groet,

Meeluisteraar
UBC SDS200E + Diamond X-50, UBC 125XLT + Diamond MR77, Icom R7000 + Kathrein 5/8 VHF, UBC SDS100E.