Auteur Topic: Licht krant prog.  (gelezen 4041 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johnverstraaten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Licht krant prog.
« Gepost op: 1 september 2021, 17:14:26 »
Ik probeer via de software mijn lichtkrant in te stellen.
Ik krijg alleen bij het overschrijven steeds deze melding "Please Select Port" Dan staat er COM4
deze kan ik niet veranderen. Druk dan op ok. Is hij bezig met schrijven en krijg ik na een min deze melding "Connection Fail" ok.

Wat doe ik fout?

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Licht krant prog.
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2021, 18:48:52 »
Nou heb ik niet zo heel vel verstand van computers, maar of, je moet uitvinden hoe je toch die com-poort kan wijzigen, of je moet uitvinden welke (usb ?) aansluiting COM4 is.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Licht krant prog.
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2021, 19:47:08 »
Het is belangrijk dat je de juiste software gebruikt.
Hangt af van de leeftijd van de lichtkrant, voor of na 2020.
Beide versies staan op onze website als download beschikbaar.
Ook belangrijk is de handleiding goed te lezen, zeker mbt spanning er een minuut af, eerst uitlezen etc.

Offline Johnverstraaten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Licht krant prog.
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2021, 21:14:57 »
Ik heb de juiste software

Ik krijg alleen bij het overschrijven dus dit te zien als ik die opdracht geef: is een vierkant je met boven aan de tekst Connection
In het vierkantje staat dan : Please Select Port Dan staat er in het blauwvierkantje de tekst COM4.
Als je daarop klikt kan je niks veranderen. Daar achter staat dan OK.

Als je hier opdrukt begint er onder in het scherm een balkje groen te worden. Achter het balkje wat groen word staat de tekst Ready.
Als het balkje bijna helemaal groen is. Komt er op eens een vierkantje met de tekst FLRCM boven aan met daaronder de volgende boodschap:
Connection Fail! daaronder het wordt ok weer.

Paar keer de software opnieuw op de laptop gezet. Maar niks werkt.

Offline Johnverstraaten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Licht krant prog.
« Reactie #4 Gepost op: 1 september 2021, 21:47:57 »
Nog even een aanvulling.  Ik heb de software op gestart.
Toen naar f6 gegaan. Dan krijg je een blok je waar in je een poort moet selecteren.  Hokje is grijs maar kan er niks mee doen. Zodra ik de usb aansluiting in de computer steek, dan wordt het grijshokje blauw en staat er com4 in. Verder niks.  Druk op ok , dan wil hij gaan verbinden maar dat lukt dus niet.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Licht krant prog.
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2021, 05:49:03 »
Controleer even of de kabels vast zitten, met name de grijze, die wil weleens loszitten.
Anders even contact opnemen met je leverancier.