Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Scanners en Ontvangers

UBCD3600XLT Digitale kanalen

(1/2) > >>

Reckless:
Sinds kort in het bezit van een 3600, en tot mijn verbazing krijg ik het redelijk onder de knie. (Denk ik  :-\)
Echter vraag ik mij af, ondanks de mooie voorbeelden die her en der te vinden zijn wat het verschil is tussen een dmr kanaal aanmaken in een conventioneel systeem met de SQ Mode op DMR en een DMR One Frequency Systeem aanmaken met per site 1 frequentie?
Er zijn helaas bij mij in de buurt niet genoeg signalen om het te proberen.

Erik:

--- Citaat van: Reckless op 11 juli 2020, 18:17:44 ---Sinds kort in het bezit van een 3600, en tot mijn verbazing krijg ik het redelijk onder de knie. (Denk ik  :-\)
Echter vraag ik mij af, ondanks de mooie voorbeelden die her en der te vinden zijn wat het verschil is tussen een dmr kanaal aanmaken in een conventioneel systeem met de SQ Mode op DMR en een DMR One Frequency Systeem aanmaken met per site 1 frequentie?
Er zijn helaas bij mij in de buurt niet genoeg signalen om het te proberen.
--- Einde van citaat ---

Weet niet waar je precies zit maar rondom Nijmegen zijn zeker 40 DMR stations te horen.

Hennie:

--- Citaat van: Reckless op 11 juli 2020, 18:17:44 ---Sinds kort in het bezit van een 3600, en tot mijn verbazing krijg ik het redelijk onder de knie. (Denk ik  :-\)
Echter vraag ik mij af, ondanks de mooie voorbeelden die her en der te vinden zijn wat het verschil is tussen een dmr kanaal aanmaken in een conventioneel systeem met de SQ Mode op DMR en een DMR One Frequency Systeem aanmaken met per site 1 frequentie?
Er zijn helaas bij mij in de buurt niet genoeg signalen om het te proberen.
--- Einde van citaat ---

Het verschil is dat je bij een DMR One Frequency het tijdslot kan bepalen waar je naar wil luisteren. Als b.v. talkgroep 12 op TS1 zit en en talkgroep 14 op TS 2 en je wilt alleen maar luisteren naar tg 14 dan moet je DMR One F nemen.
Met een conventioneel systeem kan je het tijdslot niet bepalen en luister je naar alles wat er gebeurd op dat kanaal. Wordt er op tg 12 gepraat en seconde later tegelijkertijd op tg 14 dan hoor jij alleen 12.

Reckless:
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Had ik inderdaad zelf kunnen verzinnen, dat kan inderdaad verwarrend werken.

Reckless:

--- Citaat van: Erik op 11 juli 2020, 19:33:31 ---
--- Citaat van: Reckless op 11 juli 2020, 18:17:44 ---Sinds kort in het bezit van een 3600, en tot mijn verbazing krijg ik het redelijk onder de knie. (Denk ik  :-\)
Echter vraag ik mij af, ondanks de mooie voorbeelden die her en der te vinden zijn wat het verschil is tussen een dmr kanaal aanmaken in een conventioneel systeem met de SQ Mode op DMR en een DMR One Frequency Systeem aanmaken met per site 1 frequentie?
Er zijn helaas bij mij in de buurt niet genoeg signalen om het te proberen.
--- Einde van citaat ---

Weet niet waar je precies zit maar rondom Nijmegen zijn zeker 40 DMR stations te horen.
--- Einde van citaat ---

40 lijkt mij erg veel.
Maar deel je info zou ik zeggen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie