Auteur Topic: automatisch printen pdw  (gelezen 6190 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
automatisch printen pdw
« Gepost op: 27 februari 2007, 21:56:51 »
hoi,

is het mogelijk om op een of andere manier met een of andere instelling of tool een printer automatisch aan te sturen?

groetjes David

DonaldDuck

  • Gast
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2007, 17:55:36 »
Is er al iemand die weet of het mogelijk is de tekst van de melding naar een bestand te sturen, bv een notepad textfile,  en dit uit te printen?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:35:52 »
Citaat van: "DonaldDuck"
Is er al iemand die weet of het mogelijk is de tekst van de melding naar een bestand te sturen, bv een notepad textfile,  en dit uit te printen?

Of de vraag is me niet helemaal duidelijk, of het antwoord is simpeler dan je denkt. PDW biedt standaard de mogelijkheid om de berichten weg te schrijven naar verschillende logfiles (totaal, gefilterd, per capcode(reeks), etc). Die logfiles zijn gewoon in plain ASCII tekstformaat en kun je eenvoudig via Notepad uitprinten, of desgewenst plakken in Word of Excel en daar uitprinten.

Of bedoel je iets anders?

Groeten, Peter.

DonaldDuck

  • Gast
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:36:40 »
Bedankt voor je antwoord Peter. Ik ben nog niet zo thuis in PDW dus vandaar die vraag.

fireman1

  • Gast
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2007, 16:10:16 »
Kun je hem ook automatisch laten printen zodat er een melding binnenkomt dat de printer dit dan print en wanneer het blad vol met meldingen staan een nieuw blad te nemen?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2007, 19:13:56 »
Citaat van: "dennis_fireman"
Kun je hem ook automatisch laten printen zodat er een melding binnenkomt dat de printer dit dan print en wanneer het blad vol met meldingen staan een nieuw blad te nemen?

Lastige vraag, zo ver gaat mijn kennis van printers niet. Vroeger hadden we van die oude, ratelende matrixprinters die je met een print commando 1 enkele regel kon laten uitprinten. Nu weet ik het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je bij de vandaag de dag steeds meer gebruikte laserprinters alleen een complete pagina kunt uitprinten, dat wil zeggen, 1 enkele regel aanbieden betekent 1 A4 met daarop slechts 1 regel. Verder heb ik hier ook nog nooit vragen over gekregen, wat ik wel weet is dat er heel veel mogelijk is via de commandline, hiermee kun je externe commando's geven, zoals ook printcommando's, dus als iemand zo'n oude printer heeft dan kan hij hem in principe regel voor regel aansturen via de commandline...

Groeten, Peter.

Offline leendert1992

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
    • http://leendert92.googlepages.com
Re: automatisch printen pdw
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2007, 15:42:52 »
Of bedoel je zo iets?

P2000 Printer

- volledige melding wordt zeer overzichtelijk afgderukt
- datum en tijd afdruk van de alarmering
- snelle afdruk (14 lijnen per seconde)
- meldingen overzichtelijk van elkaar onderscheiden
- 16 capcodes
- karakter hoogte instelbaar
- zeer compact
- volledig alleenstaand operationeel (230V)
- alle tekstlabels van de alarmering worden afgedrukt

Pager: Jupiter Pro (7.2)
Camera: Pannasonic TZ-1