Auteur Topic: Bird WF p2000 pager  (gelezen 38777 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2015, 01:23:56 »
Foto heb ik maar nu nog op het forum zien te krijgen :-\

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2015, 09:11:59 »

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2015, 09:45:33 »
Heren, aangezien ik deze vraag regelmatig krijg, heb ik op mijn FB heb ik een video en wat foto's gezet. Enjoy.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2015, 11:26:26 »
Bij deze de foto van de Jupiter en Birdy:



Mvg Hans Peter

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2015, 12:25:14 »
Bedankt! Flink stuk groter

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #20 Gepost op: 14 mei 2015, 13:08:56 »
Ik weet niet of ik zo mag doorlinken volgens de regels: maar hier vindt je video's en foto's.
https://www.facebook.com/semafoonwinkel.semafoonwinkel.7?fref=ts

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #21 Gepost op: 14 mei 2015, 17:31:20 »
Ik weet niet of ik zo mag doorlinken volgens de regels: maar hier vindt je video's en foto's.
https://www.facebook.com/semafoonwinkel.semafoonwinkel.7?fref=ts

Ik zag ze zojuist. Bedankt voor de duidelijke foto's.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2015, 15:40:30 »
Ik heb de Birdy pager momenteel in gebruik,

Op dit moment lijk het er op dat hij heel simpel werkt, hij geeft harder geluid als de Galaxy. Ook harder als de Informer Pro. Als je meer groepen van een korps en een infocode of lichtkrant er in zet, laad hij de code / geluid horen welke het hoogste eigen capcode nummer heeft, en dus niet afhankelijk van de programmerings plek. Prio in de software is momenteel zo ingesteld dat als je die activeert hij de betreffende capcode vast houd op het maximale volume (nr5).

Ik heb begrepen dat er een update voor het woordfilter komt. Het woordfilter maakt bij woord herkenning nu alleen een ander display verlichting, welke aan een woord gekoppeld is.

Als de pager standaard witte achtergrond verlichting geeft kan je hem o.a. een blauwe achtergrond geven bij een woordfilter.

Mvg Hans Peter

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2015, 16:21:59 »
Hier ook sinds kort van Informer naar Birdy pager gegaan, iemand al een idee wanneer de update er zal zijn?

Groeten,
KM

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2015, 16:57:44 »
Hier ook sinds kort van Informer naar Birdy pager gegaan, iemand al een idee wanneer de update er zal zijn?

Groeten,
KM

De update is een "hobby" update, OVV diensten gebruiken geen woordfilter.
Vandaar dat deze zeg maar prio 2 heeft. Er staan nog meer minor updates op het programma (ik ga ook niet zeggen welke dat zijn).
Verwachting is zeer binnenkort, maar ik ga me niet vastpinnen op harde data.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #25 Gepost op: 26 mei 2015, 16:58:26 »
Nog extra info, de capcode die in het programma (pc) onder prio word gezet geeft luid alarm en tril als hij in de ingestelde stille tijd is beland, in te stellen via pager menu.

Mvg Hans Peter

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #26 Gepost op: 26 mei 2015, 17:05:32 »
Hier ook sinds kort van Informer naar Birdy pager gegaan, iemand al een idee wanneer de update er zal zijn?

Groeten,
KM

De update is een "hobby" update, OVV diensten gebruiken geen woordfilter.
Vandaar dat deze zeg maar prio 2 heeft. Er staan nog meer minor updates op het programma (ik ga ook niet zeggen welke dat zijn).
Verwachting is zeer binnenkort, maar ik ga me niet vastpinnen op harde data.

Ik denk dat een van de belangrijkste update kan worden, dat je zelf in kan stellen op welke capcode de pager geluid geeft zodat de gebruiker weet dat b.v. een rezerve code door de meldkamer mee gealarmeerd word ipv normale alarmering. Een zogn. capcode prio (voorrangs code).

Word ook wel eens spring bemanning genoemd.

We wachten het af.

Mvg Hans Peter

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2015, 18:14:41 »
De Birdy is in de markt gezet als pager voor OVV diensten. Hij is ook CTK gekeurd.
Die programmeren alles via een programmer, en zonder woordfilter.
Galaxy's zijn vrijwel altijd geblokkerd tegen handmatig programmeren, men staat dat gewoon niet toe.

Handmatig programmeren, woordfilters etc. zijn functies die leuk zijn voor de hobby-ist, fotograaf, pers etc.
Met programmer kan de Birdy veel meer dan iedere andere gangbare pager.
Ander voordeel is dat de firmware te updaten is, dus geen versie 8.2/8.6 etc. Gewoon een update.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #28 Gepost op: 26 mei 2015, 18:49:07 »
Bij de Galaxy is om die reden ook gezorgd dat capcodes alleen via de pc er in gezet konden worden, handmatig kan door de technische diensten worden uit geschakeld, dit is nu ook al mee genomen, maar ik was wel verbaast dat het vanaf het pager menu kon, dat betekend dat een OVV medewerker ook zelf even de code's kan omzetten.... ;D

2e wat mij opvalt is dat de Prio op bepaalde capcodes niet goed activeer baar is, en ik weet dat de brandweerkorpsen die gebruiken, er zijn officieren die als ze geen OvD piket hebben ook nog wel eens werken als opstapper op de kazerne's, op dat moment zetten ze de betreffende code overdag op prio.

En inderdaad...dit is de eerste pager waar mee dus de update veel makkelijker met de zelfde hardware te doen is.

Mvg Hans Peter

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #29 Gepost op: 26 mei 2015, 20:42:51 »
Hier ook sinds kort van Informer naar Birdy pager gegaan, iemand al een idee wanneer de update er zal zijn?

Groeten,
KM

De update is een "hobby" update, OVV diensten gebruiken geen woordfilter.
Vandaar dat deze zeg maar prio 2 heeft. Er staan nog meer minor updates op het programma (ik ga ook niet zeggen welke dat zijn).
Verwachting is zeer binnenkort, maar ik ga me niet vastpinnen op harde data.

De OVV diensten en met name de brandweer gebruiken wel maildrop op de Galaxy, deze heb ik geprobeerd maar ik hoop dat dat onderdeeltje word ge-update, je kan in de software berichten activeren maar hier zit geen verschil in met de normale instellingen, heb dit toevallig gisteren getest. Voor mij geen vereiste maar voor de OVV weet ik dat dat onderdeel actief gebruikt word.
(Of ik heb iets over het hoofd gezien in de software)

Voordeel: De Birdy kan de zelfde geluiden en eigenlijk nog mooiere per capcode toe gewezen krijgen de geluiden kan je tot op 1  m.sec. samen stellen.

Ondanks deze kleine dingetjes ben ik zeer positief over de pager. In de loop van de week ga ik ook de pager (Birdy) voor mijn vrouw in orde maken. Met dank voor de snelle levering aan de Semafoonwinkel!

Mvg Hans Peter