Auteur Topic: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...  (gelezen 6267 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

vergunst

  • Gast
Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Gepost op: 16 maart 2008, 17:31:05 »
hallo allemaal,

Ik heb kort geleden een programmeerunit besteld via de P2000 shop. Het werkt allemaal prima, met de software (AF924T Pager Programmer), op mijn gewone PC.
Echter op mijn laptop krijg ik het apparaat niet aan de praat. Ik krijg steeds de melding "The board is not responding" en de LED op de prog-unit brandt ook niet.
Ik zie hem heel soms even aangaan en gelijk weer uit.
De printerpoort (LPT1:) staat ingesteld op ECP, net zoals op mijn gewone PC. Ik weet het even niet meer. Jullie enig idee??

Alvast bedankt!

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2008, 19:20:06 »
Probeer is te stoeien met de printerpoort instellingen in de BIOS er zijn PC waar het helaas nooit op gaat werken omdat apollo software wat vreemd in elkaar zit. Maar wijzig eens stap voor stap instellingen in de BIOS en dan gaat het misschien ineens werken.

vergunst

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2008, 20:54:58 »
Heb alle BIOS-instellingen betreffende de Printerpoort al geprobeerd, en niets werkt. Dus ik ben bang dat het op mijn laptop niet gaat werken.

Iemand anders nog suggesties??

In ieder geval bedankt!

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2008, 07:59:24 »
Tja... lastig. Misschien een andere pc proberen? Bij buren, familie of vrienden?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2008, 13:21:45 »
Citaat van: "vergunst"
Heb alle BIOS-instellingen betreffende de Printerpoort al geprobeerd, en niets werkt. Dus ik ben bang dat het op mijn laptop niet gaat werken.

Iemand anders nog suggesties??

In ieder geval bedankt!

Je maakt het ons al een stuk gemakkelijker als je wat gegevens van je laptop geeft: merk en type.
Niet altijd ligt het aan de applicatiesoftware. Motorola software b.v. levert over het algemeen weinig problemen op behalve op een Dell PC en dat geven ze ook op in de begeleidende instructies. Het kan zijn dat iemand anders dezelfde PC als jij heeft en dat er nog wat extra moet gebeuren aan instellingen.
Mvg,
Leen

vergunst

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2008, 15:03:22 »
Het betreft hier een HP laptop, type nc6000.  Draait onder Windows XP, SP2.
512 MB
60 GB HD

Willen jullie verder nog dingen weten??

Gert Jan

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2008, 15:42:09 »
Ik had ooit ook een laptop waarop de programmer niet wilde werken, uiteindelijk het ding maar verpatst.
Op alle andere pc's werkte het wel.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2008, 15:43:25 »
Toevallig geen printopdrachten in de wachtrij? Misschien blokkeert de driver/software van een eventuele printer het gebruik van de programmer.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2008, 17:57:56 »
Citaat van: "vergunst"
Het betreft hier een HP laptop, type nc6000.  Draait onder Windows XP, SP2.
512 MB
60 GB HD

Willen jullie verder nog dingen weten??

Ik heb zelf 2 stuks NC6120 en heb totaal geen problemen. Kijk eens of er conflicten zijn met een ander stuk hardware.
Wat gebeurd er precies:
1) het programma start niet op na het invoeren van de toegangscode (altijd de OK button gebruiken!)?
2) het programma start wel, maar na het plaatsen van de pager in de programmer kan je hem niet uitlezen?
3) ook geen anti-virusprogramma wat dwars ligt? Ik heb zelf met Mc.Afee geen problemen.
mvg,
Leen

vergunst

  • Gast
Re: Oude Apollo Gold (lees: Jupiter) programmeren met laptop...
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2008, 06:24:33 »
Er staan geen printeropdrachten in de wachtrij...

En zonder virusscanner zou ik nog eens moeten proberen, maar volgens mij scant de virusscanner de printerpoort helemaal niet. Maarja, je moet alles uitsluiten. Bedankt voor de tips, ik ga weer wat proberen.

Groet'n!