Auteur Topic: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))  (gelezen 7268 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Gepost op: 3 maart 2008, 07:36:19 »
Goeiemorgen!

Ik wil me pieper opnieuw instellen (handmatig) en wil dan gelijk de woordherkenning instellen (nog niet gedaan).
Wat voor woord het moet worden, daar ben ik zelf ook een beetje aan over het "brainstormen".

Ik wil graag een alarm krijgen als er brand/aanvaring o.i.d. aan boord van een schip.
Nu heb ik voor de Noordzee en onze "grote meren" de kustwacht er in staan, maar er kan natuurlijk ook brand uitbreken op schepen in de havens.
Wat mij is opgevallen dat het KWC in Den Helder 99 van 100 meldingen verstuurd met "vaartuig".

Nu kan ik "schip" of "boot" er zetten maar dat is dan maar de vraag hoe een korps een alarm verstuurd.
Is het daarom jullie "toevallig" al eens opgevallen dat er een woord standaard wordt verzonden als er daadwerkelijk brand is op een schip/boot?

Of is er geen "standaard" procedure (lees woord) als er brand is aan boord van een schip?

Wie weet is er iemand op het forum die het weet.

Alvast hartstikke bedankt!

Jordy

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2008, 14:36:11 »
Goedemiddag,

De alarmering verschilt per alarmcentrale, regio, incident maar ook zelfs per centralist.
Deze kan namelijk in GMS een eigen tekst invoeren. Het zal dus lastig worden om alle door jou gewenste meldingen binnen, of juist desgewenst, niet binnen te krijgen. Ik heb als woordfilter de plaatsnaam waar ik woon. Zo krijg ik alle meldingen in mijn woonplaats binnen met een zelf ingestelde alarmtoon.
 

Ik denk dat je met het woord 'vaartuig', zoals je zelf ook al aangeeft, het grootste gedeelte van de meldingen binnen gaat krijgen. Daar zullen dan ook meldingen bij zitten die misschien voor jou niet interessant zijn. Ik denk dat je dat maar op de koop toe moet nemen.

Succes.
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Colin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2008, 16:31:06 »
KWC alarmeert bij brand op een schip meestal met: BRAND/EXPLOSIE AAN BOORD, PRIO 1, STATION....of soms alleen BRAND AAN BOORD PRIO 1, STATION......
Groeten, Colin

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2008, 16:38:19 »
Citaat van: "Colin"
KWC alarmeert bij brand op een schip meestal met: BRAND/EXPLOSIE AAN BOORD, PRIO 1, STATION....of soms alleen BRAND AAN BOORD PRIO 1, STATION......

Ja dat klopt, het KWC heb ik er al in staan, het gaat mij om bv schepen in havens, ijmuiden/amsterdam rotterdam etc die eventueel brand hebben of iets anders "belangrijk"" .

In ieder geval bedankt voor je reactie! (en de andere reageerder ook natuurlijk  ;)

M.vr.gr.

Jordy

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2008, 17:26:27 »
Voor brw Rotterdam is het altijd Scheepsbrand.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2008, 17:28:48 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Voor brw Rotterdam is het altijd Scheepsbrand.

Aha okee, ik zet hem alvast in "mijn lijstje van mogelijke kanshebbers".
Nou je het zo zegt het ik het wel eens voorbij zien komen op PDW site's.

Alvast bedankt voor deze tip!

M.vr.gr.

Jordy

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2008, 17:36:28 »
Voor Amsterdam zover ik het kan nagaan komen deze veel voor BRAND BOOT, BRAND IN WOONBOOT.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2008, 17:41:31 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Voor Amsterdam zover ik het kan nagaan komen deze veel voor BRAND BOOT, BRAND IN WOONBOOT.

Okee super! dan kan ik eea keuze's gaan maken welk woord ik als "woordherkenning" kan invoeren.

M.vr.gr.

Jordy

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2008, 17:54:58 »
Voor Noord Holland Noord  Scheepsbrand.
Voor Zeeland  Schip in brand, Scheepsbrand.
Oke veel succes met de namen hoop dat het gaat werken. :)

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2008, 18:05:02 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Voor Noord Holland Noord  Scheepsbrand.
Voor Zeeland  Schip in brand, Scheepsbrand.
Oke veel succes met de namen hoop dat het gaat werken. :)

Ja denk dat het dan toch wel "Scheepsbrand" wordt, lijkt wel of dat het meest gebruikt wordt.

EN kan het tzt ook weer veranderen naar iets anders.

Super bedankt!

M.vr.gr.
Jordy

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2008, 16:45:17 »
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zet je het woord "brand" er niet in? Zit je altijd goed, met alle regio's èn het KWC.....

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2008, 19:08:46 »
Citaat van: "Daaf"
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zet je het woord "brand" er niet in? Zit je altijd goed, met alle regio's èn het KWC.....

Hoi Daaf,

Ja zou een oplossing zijn, maar zoals je zegt dan heb ik gelijk alle regio's die afgaan en of er brand in emmerkompaskum (of hoe je dat ook schrijft ;)) en dat is niet zo mijn bedoeling.
Maar wie weet...................

M.vr.gr.

Jordy

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2008, 15:57:14 »
Citaat van: "Jordy A te C"
Ja zou een oplossing zijn, maar zoals je zegt dan heb ik gelijk alle regio's die afgaan en of er brand in emmerkompaskum (of hoe je dat ook schrijft ;)) en dat is niet zo mijn bedoeling.
Maar wie weet...................

Oke. Jij wilt dus meerdere prio's triggeren. Ik was in de veronderstelling dat het ging om allèèn het KWC.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: PRIO woord instellen (JUP PRO V8.6 - Schip of Boot))
« Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2008, 16:02:57 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Jordy A te C"
Ja zou een oplossing zijn, maar zoals je zegt dan heb ik gelijk alle regio's die afgaan en of er brand in emmerkompaskum (of hoe je dat ook schrijft ;)) en dat is niet zo mijn bedoeling.
Maar wie weet...................

Oke. Jij wilt dus meerdere prio's triggeren. Ik was in de veronderstelling dat het ging om allèèn het KWC.

Het KWC en KNRM Kantoor IJmuiden staan er al in hier voor de Noordzee en grote meren maar als er bijvoorbeeld in A'dam, R'dam of een andere grote Nederlandse haven een boot in de brand vliegt zou ik die ook graag ontvangen. Dus dan is alleen "brand" niet genoeg (wel genoeg meldingen natuurlijk) dan slaat hij bij elk brandje aan.

Dus ik ga gewoon eens proberen met Scheep(s) of iets in die trant.
Iemand toevallig een code van een belangrijke persoon die waarschuwd moet worden als er op de Westerschelde een boot met gevaarlijke lading aan de grond loopt, zoals laatst met de MSC EYRA?

M.vr.gr.

Jordy