Auteur Topic: Tetra Signalen omg Rotterdam.  (gelezen 10851 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

paul19622

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2005, 13:03:18 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Paul 19622 schreef dat de taxi`s in Rotterdam op data zijn overgegaan.
Dat is gedeeltelijk. De RMC (RTC) gebruikt een data systeem met spraakmogelijkheid in de 146/148 MHz band en nog steeds het oude mobilofoonnet voor het schoolwerk en backup. Ook Vervoer Op Maat gebruikt nu het gemeenschappelijke datanetwerk.
Groeten,
Leen

Nee ok Leen maar om nou te zeggen hee ik ga hier eens een middagje lekker voor zitten nee, dan ben ik binnen een week rijp voor delta...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21653
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2005, 13:08:56 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De RMC (RTC) gebruikt een data systeem met spraakmogelijkheid in de 146/148 MHz band

Heeft iemand al enig inzicht in de gebruikte frequenties? Zou mooi zijn aks ik die mee kan nemen in het Frequentietabellenboek.

paul19622

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2005, 13:12:48 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Leen Ansems"
De RMC (RTC) gebruikt een data systeem met spraakmogelijkheid in de 146/148 MHz band

Heeft iemand al enig inzicht in de gebruikte frequenties? Zou mooi zijn aks ik die mee kan nemen in het Frequentietabellenboek.

Ik had ze dacht ik al eens gepost hier ergens Johan maar nogmaals het is heel moeilijk om de juiste freqs te bepalen jou wellicht bekend. Maar natuurlijk wil ik nog eens gaan kijken voor je ;)

mogas

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2005, 22:16:01 »
Citaat
Dan zal het oude smartnet wel vervangen gaan worden door dit nieuwe digitale en niet meer af te luisteren (want dat is het belangrijkste voor zo'n bedrijf als Shell) tetranet.

Klopt, vanaf november wordt begonnen met het omruilen van de apparatuur van smartnet naar tetra. Dit zal tot begin volgend jaar duren.
De belangrijkste reden is dat de huidige MTS2000 porto's niet voldoen aan de ATEX norm (explosie proof) die per 1 juli 2006 verplicht wordt.

Gert Jan

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2005, 22:30:04 »
Citaat van: "mogas"
Klopt, vanaf november wordt begonnen met het omruilen van de apparatuur van smartnet naar tetra. Dit zal tot begin volgend jaar duren.
De belangrijkste reden is dat de huidige MTS2000 porto's niet voldoen aan de ATEX norm (explosie proof) die per 1 juli 2006 verplicht wordt.

Er zijn een aantal MTS2000's die sinds 2003 aan de ATEX norm voldoen:

H01RCH9PW1AC MTS2000 UHF zonder keypad

H01RCD9PW1AC MTS2000 UHF met keypad

Ik weet alleen niet of die er ook in "trunkingvorm" zijn.

mogas

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:40:45 »
Volgens mij zijn die ook in een smartnet config te krijgen.

De huidige porto's geven steeds vaker de geest, en volgens Shell wordt het steeds moeilijker om aan reserve onderdelen/porto's te komen  :?
Het systeem zelf is sinds 1992 ingebruik en verouderd en daardoor niet meer betrouwbaar. Ook hier weer een onderdelen probleem.

Het is dan denk ik goedkoper om een geheel nieuw systeem aan te schaffen met nieuwe mogelijkheden/technieken en dat weer net zo lang mee kan als het oude.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #21 Gepost op: 3 oktober 2005, 05:56:46 »
Motorola levert de MTS2000 prortofoons niet langer. Er is ook een nieuwe serie ATEX portofoons uitgekomen in de WARIS line. Probleem op dit moment voor alle fabrikanten is de nieuwe richtlijn voor het loodvrij solderen. Voor het nieuwe soldeerproces is meer warmte nodig en oude printplaten en onderdelen kunnen hier soms niet tegen. Dat betekent een herontwerp van de print en dus hogere frabricagekosten als je verder wilt gaan met een ouder type toestel. Dat is vaak de reden van uitstel of uit productie nemen.

groeten,
Leen

Gert Jan

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #22 Gepost op: 3 oktober 2005, 06:30:02 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Motorola levert de MTS2000 prortofoons niet langer. Er is ook een nieuwe serie ATEX portofoons uitgekomen in de WARIS line. Probleem op dit moment voor alle fabrikanten is de nieuwe richtlijn voor het loodvrij solderen. Voor het nieuwe soldeerproces is meer warmte nodig en oude printplaten en onderdelen kunnen hier soms niet tegen. Dat betekent een herontwerp van de print en dus hogere frabricagekosten als je verder wilt gaan met een ouder type toestel. Dat is vaak de reden van uitstel of uit productie nemen.

groeten,
Leen

Dat is idd jammer, nieuwer wil bij Motorola niet altijd zeggen dat het beter wordt :(

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #23 Gepost op: 3 oktober 2005, 06:45:36 »
Ik weet er alles van.. Ik repareer ze namelijk...
Motorola is ook eigenwijs. Ze luisteren niet naar wat de markt vraagt, maar brengen een product op de markt wat de klant maar moet accepteren.
Gek genoeg zijn de nieuwe CM340 en CM360 mobilofoons goedkoop en hebben een hele goede ontvanger gevoeligheid. De squelch werkt perfekt en dat gehate lange nasuizen bij het verdwijnen van de draaggolf is hier niet aanwezig.

groeten,
Leen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #24 Gepost op: 3 oktober 2005, 07:40:19 »
De MX3000 is nog niet verslagen :) De Mcs/Mts is de slechtste serie met die SQ.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #25 Gepost op: 3 oktober 2005, 14:11:15 »
Citaat
De huidige porto's geven steeds vaker de geest, en volgens Shell wordt het steeds moeilijker om aan reserve onderdelen/porto's te komen  
Het systeem zelf is sinds 1992 ingebruik en verouderd en daardoor niet meer betrouwbaar. Ook hier weer een onderdelen probleem.

Het netwerk zelf geeft op het SHell terrein geen goed dekking wat communicatie problemen opleverd. Dit komt o.a door de vele stalen tanks e.d. heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

groeten John R

Gert Jan

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #26 Gepost op: 3 oktober 2005, 16:17:54 »
Citaat van: "Wopper"
De MX3000 is nog niet verslagen :) De Mcs/Mts is de slechtste serie met die SQ.

Wat denk je van die rotte GP388?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tetra Signalen omg Rotterdam.
« Reactie #27 Gepost op: 3 oktober 2005, 16:52:04 »
Ik heb nog porto`s geprogrammeerd voor het smartnet van de Shell. Het probleem zal hem niet zozeer zitten in de verkrijgbaarheid van de onderdelen voor de porto`s, maar meer in speciale onderdelen voor de vaste posten van het netwerk.
Groeten,
Leen