Auteur Topic: 467.2500 in Rotterdam Centrum  (gelezen 23970 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
467.2500 in Rotterdam Centrum
« Gepost op: 12 april 2005, 16:38:27 »
Vandaag was ik even op de befaamde Lijnbaan in Rotterdam. Deze winkelstraat is samen met nog een aantal straten een aardig winkelcentrum geworden in in hartje Rotterdam. Op 467.2500 hoorde ik regelmatig eenheden die winkelboefjes op moesten halen en naar het bureau moesten brengen. Een veel gehoorde roepnaam was de Victor 400. Ook was er een eenheid die in een auto rondreed en deze zat een keer op de Blaak. Helaas heb ik niet kunnen zien om welke dienst het hier nu ging. Telkens als zij naar een winkel moesten om een arrestant op te halen zat ik weer ergens anders. Ook werden er bedelaars, muzikanten en ander gespuis weggestuurd of aangesproken. Ik heb wel mensen van Stadstoezicht zien lopen maar bij hun zag ik zo gauw geen portofoon. Wie weet om welke dienst het hier gaat?

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2005, 17:20:54 »
Ik heb ze afgelopen vrijdag avond ook al druk bezig gehoord op de Lijnbaan toen echter op 469.3900 Ruit 2.
Stadtoezicht heeft wel portofoons zag ik afgelopen zaterdag op de Lijnbaan.
Ik hoorde op 172.9500 volgens mij ook Stadwacht afdeling Parkeerbeheer..kan iemand dit bevestigen?
Als je op de Lijnbaan en omgeving loopt en je kijkt eens even goed omhoog dan zie je op bijna elk gebouw wel 1 of meerdere Procom achtige antennes staan.


groeten John R

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2005, 17:26:00 »
Citaat van: "John R"
Als je op de Lijnbaan en omgeving loopt en je kijkt eens even goed omhoog dan zie je op bijna elk gebouw wel 1 of meerdere Procom achtige antennes staan.

Op de Lijnbaan zit een Etos, daarnaast een schoenenzaak en daar weer naast een winkel van T-Mobile. Daarboven op het dak van die schoenenzaak staat een UHF Kathrein laag op het dak. Die is van AR Beveiliging op 469.4900.

oscar22

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2005, 01:00:29 »
Citaat van: "John R"
Ik heb ze afgelopen vrijdag avond ook al druk bezig gehoord op de Lijnbaan toen echter op 469.3900 Ruit 2.
Stadtoezicht heeft wel portofoons zag ik afgelopen zaterdag op de Lijnbaan.
Ik hoorde op 172.9500 volgens mij ook Stadwacht afdeling Parkeerbeheer..kan iemand dit bevestigen?
Als je op de Lijnbaan en omgeving loopt en je kijkt eens even goed omhoog dan zie je op bijna elk gebouw wel 1 of meerdere Procom achtige antennes staan.


groeten John R

Dat van vrijdagavond 8 april 2005 kan kloppen dat was een training van de PO2002 opleiding. Ze waren toen bezig met een oefening van het volgen van een verdacht koppel.
De "aanhouding" vond plaats op de Koperstraat ter hoogte van de ingang van de Politieschool.

Als je goed luisterde kon je redelijk snel horen dat dit geen door gewinterde agenten waren.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2005, 06:15:07 »
Aha, bedankt voor de info. Het klonk ook allemaal wat " beginners" achtig vond ik wel. Maar dit verklaart een hoop.

groeten John R

paul19622

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2005, 18:20:20 »
Citaat van: "Johan Beck"
Vandaag was ik even op de befaamde Lijnbaan in Rotterdam. Deze winkelstraat is samen met nog een aantal straten een aardig winkelcentrum geworden in in hartje Rotterdam. Op 467.2500 hoorde ik regelmatig eenheden die winkelboefjes op moesten halen en naar het bureau moesten brengen. Een veel gehoorde roepnaam was de Victor 400. Ook was er een eenheid die in een auto rondreed en deze zat een keer op de Blaak. Helaas heb ik niet kunnen zien om welke dienst het hier nu ging. Telkens als zij naar een winkel moesten om een arrestant op te halen zat ik weer ergens anders. Ook werden er bedelaars, muzikanten en ander gespuis weggestuurd of aangesproken. Ik heb wel mensen van Stadstoezicht zien lopen maar bij hun zag ik zo gauw geen portofoon. Wie weet om welke dienst het hier gaat?

467.2500 blijft bij mij hier in Delft tot op heden angstig stil. Wel hoor ik op de frequentie 155.9875 iets wat er verdacht veel op lijkt. Misschien is deze frequentie al bij jullie bekend? De gesprekken gaan over automaten die defect zijn etc etc dus waarschijnlijk of de parkeerwachters rotterdam en of de stadswachten. Maar nogmaals ik pak de hobby sinds jaren weer een beetje op dus ik kan er naast zitten..

groet Paul,

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2005, 18:24:40 »
Citaat van: "paul19622"
467.2500 blijft bij mij hier in Delft tot op heden angstig stil. Wel hoor ik op de frequentie 155.9875 iets wat er verdacht veel op lijkt. Misschien is deze frequentie al bij jullie bekend? De gesprekken gaan over automaten die defect zijn etc etc dus waarschijnlijk of de parkeerwachters rotterdam en of de stadswachten. Maar nogmaals ik pak de hobby sinds jaren weer een beetje op dus ik kan er naast zitten..

groet Paul,

Op 467.2500 werkt men met niet al te hoog vermogen dus het zou best kunnen dat je die in Delft niet pakt.
155.9875 wordt inderdaad gebruikt door iets van parkeerbeheer. Parkeer Combinatie Holland is een mogelijkheid.

paul19622

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2005, 18:35:58 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
467.2500 blijft bij mij hier in Delft tot op heden angstig stil. Wel hoor ik op de frequentie 155.9875 iets wat er verdacht veel op lijkt. Misschien is deze frequentie al bij jullie bekend? De gesprekken gaan over automaten die defect zijn etc etc dus waarschijnlijk of de parkeerwachters rotterdam en of de stadswachten. Maar nogmaals ik pak de hobby sinds jaren weer een beetje op dus ik kan er naast zitten..

groet Paul,

Op 467.2500 werkt men met niet al te hoog vermogen dus het zou best kunnen dat je die in Delft niet pakt.
155.9875 wordt inderdaad gebruikt door iets van parkeerbeheer. Parkeer Combinatie Holland is een mogelijkheid.

Rotterdam Centrum moet hier vandaan lukken johan, ik zit aan de uiterste zuid rand van Delft met uitzicht op het NN-Kantoor en de euromast. 467.2500 zit wel zo af en toe een signaal op maar gesprekken zijn er (nog) niet of nauwelijks te horen. Ik houd jullie op de hoogte...

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2005, 19:00:47 »
155.9857 komt in Hoogvliet prima binnen, er worden kentekens opgevraagd, men had het net over sector 4....
Op 172.9500 zit echter ook "een"parkeer beheer dus welke dienst het nu is maakt me toch wel nieuwsgierig.

Ik ontvang van 155.9875 alleen het basis station met voorafgaand diverse toonriedels.

groeten John R

paul19622

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2005, 17:54:52 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
467.2500 blijft bij mij hier in Delft tot op heden angstig stil. Wel hoor ik op de frequentie 155.9875 iets wat er verdacht veel op lijkt. Misschien is deze frequentie al bij jullie bekend? De gesprekken gaan over automaten die defect zijn etc etc dus waarschijnlijk of de parkeerwachters rotterdam en of de stadswachten. Maar nogmaals ik pak de hobby sinds jaren weer een beetje op dus ik kan er naast zitten..

groet Paul,

Op 467.2500 werkt men met niet al te hoog vermogen dus het zou best kunnen dat je die in Delft niet pakt.
155.9875 wordt inderdaad gebruikt door iets van parkeerbeheer. Parkeer Combinatie Holland is een mogelijkheid.

Rotterdam Centrum moet hier vandaan lukken johan, ik zit aan de uiterste zuid rand van Delft met uitzicht op het NN-Kantoor en de euromast. 467.2500 zit wel zo af en toe een signaal op maar gesprekken zijn er (nog) niet of nauwelijks te horen. Ik houd jullie op de hoogte...

Op 467.2500 MHz ontvang ik momenteel berichten in het centrum van Rotterdam. Het gaat hier om een aanhouding in de bristol bij de detectie-poortjes. Victor 434 is de mobiele ploeg die dit meld bij de Victor 400. Ik weet echter niet ofdat de Stadswachters ook aanhoudingen mogen doen in de winkels zelf. Misschien dat iemand dat weet? Verder even een middag uitgeluisterd op de 172.9500 MHz maar hier nog niet veel wijzer geworden :? Enkele berichten gehoord over het aantreffen van lege accu's en vuilnis op straat. Wel is het zeker dat het een dienst is in Rotterdam :oops:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2005, 17:58:41 »
Citaat van: "paul19622"
Op 467.2500 MHz ontvang ik momenteel berichten in het centrum van Rotterdam. Het gaat hier om een aanhouding in de bristol bij de detectie-poortjes. Victor 434 is de mobiele ploeg die dit meld bij de Victor 400.

Yep, dat is wat ik bedoel. Je hoort ook wel eens dat er iemand overgebracht moet worden naar bureau. Zal het misschien tocg gewoon de politie zijn?

paul19622

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2005, 18:06:08 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
Op 467.2500 MHz ontvang ik momenteel berichten in het centrum van Rotterdam. Het gaat hier om een aanhouding in de bristol bij de detectie-poortjes. Victor 434 is de mobiele ploeg die dit meld bij de Victor 400.

Yep, dat is wat ik bedoel. Je hoort ook wel eens dat er iemand overgebracht moet worden naar bureau. Zal het misschien tocg gewoon de politie zijn?

Ik denk het niet Johan ik vindt het zelf nogal erg onervaren over komen voor de politie. Ik zelf zit te denken aan een particuliere veiligheidsdienst of toch de Stadswachters. Ook heb ik het idee dat het net nog in opbouw is vanwege de vele (blaas en test test) porto testen en het (nog) onwennig omgaan met de apparatuur. Ik blijf het voorlopig nog wel even uitluisteren het komt hier in Delft vrij goed binnen :P

oscar22

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2005, 18:13:21 »
Dat van de vrijdagavond blijkt bij navraag correct. Heb tevens de aanhouding voor de opleidingslocatie Koperstraat zelf zien plaatsvinden. Hierna werd ook gezegd dat men naar het les lokaal kwam met de AT.

Tevens is dit kanaal ook diverse malen en dan met name op de Woensdag en Donderdag avonden gebruikt voor een oefening in Schiedam. Hier werd diverse malen geoefend in het onderling communiceren bij een in scene gezette aanrijding tussen een Tram en een auto ( personenvoertuig ).

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2005, 18:18:11 »
Citaat van: "oscar22"
Dat van de vrijdagavond blijkt bij navraag correct. Heb tevens de aanhouding voor de opleidingslocatie Koperstraat zelf zien plaatsvinden. Hierna werd ook gezegd dat men naar het les lokaal kwam met de AT.

Tevens is dit kanaal ook diverse malen en dan met name op de Woensdag en Donderdag avonden gebruikt voor een oefening in Schiedam. Hier werd diverse malen geoefend in het onderling communiceren bij een in scene gezette aanrijding tussen een Tram en een auto ( personenvoertuig ).

Ik ga toch steeds meer sterk vermoeden dat het toch politie is hoor. Aspiranten, een speciale eenheid voor winkeldiefstal, noem maar op.

michael

  • Gast
Re: 467.2500 in Rotterdam Centrum
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2005, 18:20:31 »
467.2500 wordt vaak gebruikt als calamiteitenkanaal bij grote calamiteiten dan kan de meldkamer (van de Politie) dit kanaal koppelen om de overige frequentie's vrij te houden voor onderling politieverkeer.

Hier in Eindhoven zit ook een calamiteitenkanaal op dezelfde frequentie.