Auteur Topic: AT van R'dam - Rijnmond ???/  (gelezen 9268 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Re: AT van R'dam - Rijnmond ???/
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2005, 22:58:38 »
Citaat van: "FH 12"
Mijn buurman is AT-er bij RR en gebruikt voor 95% GSM met een 010 nummer.

Het zal wel allemaal in alle onschuld op het forum vermeld worden maar het lijkt mij i.h.k van geheimhouding /veiligheid beter om met dit soort zaken niet al te veel naar buiten te komen.
Er kunnen op deze manier toch wel zaken naar buiten komen die b.v. uw buurman in grote problemen kunnen brengen.
Laten wij als meeluisterende hobbyisten de "veldwerkers" niet in gevaar brengen. :(
Het zal niet bewust gebeuren maar er is over internet zoveel na te trekken......

groeten.

Peter ( Peko)
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: AT van R'dam - Rijnmond ???/
« Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2005, 07:53:57 »
in het verleden tot zo 1997 werd en door het AT Rijnmond voor de mobilifoon verbinding 86.3375 gebruikt en 172.330 en 172.5100 voor portofoon verkeer of onderling verkeer vanuit de voertuigen naar elkaar bij een inzet. Hier in Hoogvliet is het AT zeer vaak ingezet en hoorde dus vaak de voorafgaande observaties en de eigelijk instap via 1 van de porto kanalen. Het porto verkeer was toen nog zonder crypto oid omdat ze van heel laag vermogen warenen dus een kort bereik hadden. Men werkte op "Klaar" 86.3375 werd " 2 met"  hier werd de crypto standaard op gebruikt. Heb destijds het AT ook vaak in actie gezien, al met al spannende tijden op de scanner dat het wat nachtrust gekost heeft.
Echter eind jaren 90 was dit radio verkeer plosteling verdwenen. Het mobilofoon verkeer vond plaats in de 84 mhz band of de onderband daarvan, het porto verkeer... geen flauw idee.  Enige tijd geleden stond er in de scanner nieuwsgroep dat men gebruik maakte van 4 kanalen ergens gelegen tussen de GSM frequenties in uiteraard met dig. cryp zodat dit moeilijk van GSM op de scanner te onderscheiden is. In het verleden werd er door wat handige mannen regelmatig met verbindingsmiddelen geexperimenteerd dus het is heel goed mogelijk dat men gewoon met porto's werkt die rond de 1 Ghz werken of hoger.
Als ik de laatste tijd het 84/85 mHz gebied afscan blijft het angstig stil qua digitale crypto's dus ik heb zo'n vermoeden dat men C 2000 in Rijnmond al gebruikt bij de zgn. ander takken van dienst.
Aan de ene kant is het natuurlijk veel beter dat dit alles niet meer afgeluisterd kan worden aan de andere kant is het wel een gemis op de scanner, want Hoogvliet is nog steeds niet echt rustig qua schietpartijen....

groeten John R

FH 12

  • Gast
Re: AT van R'dam - Rijnmond ???/
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2005, 10:13:43 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "FH 12"
Mijn buurman is AT-er bij RR en gebruikt voor 95% GSM met een 010 nummer.

En dat hangt hij aan de grote klok?? Slim van hem.

Ken mijn buurman al van de lagere school en mijn adres is niet makkelijk te achterhalen en dat de dienders van RR een GSM gebruiken was toch allang bekend??